Mikor ajánlják a járatás utáni olajcserét. Én 5000 km re gondoltam de valaki azt mondja jobb 3e körül már lecserélni.
Már 1000km-nél lecseréltetném az olajat -ha az én kocsim lenne-, és utána csak a legközelebbi esedékes/éves szerviz periódusnál.
Azt azért hozzáteszem:
1. Toyota álláspontját nem ismerem.
Találgatás: szélsőséges esetben lehet az olajban valami bejárató adalék, ami miatt esetleg hiba a túl korai olajcsere. Ettől eltekintve az csak jó, ha minél hamarabb megszabadul a motor az össze/beszerelésnél belekerült kosztól.
2. OFF Swiftnél az 1000km-es revízió alkalmával a kollégát -aki javaslatomra kérte az olaj cseréjét- elhajtották azzal, hogy ez felesleges és nem szoktak ilyet. Jöjjön vissza 1 év / 15 ezernél (úgy is tett). Ekkor egy villanyszerelő "valahogy" lecserélte "ismeretlen mennyiségű" és "hordós fajtájú" motorolajra az olajat, a felhasznált anyagminőségnek és mennyiségnek nincs nyoma a számlán/munkalapon. "talán a szűrőt is cserélték". A levegőszűrőt viszont nem tudta, hogy kell e cserélni. tulaj kérésére megnézte és az pont annyira volt szürke, mint a pollenszűrő, tanácstalan volt mi a teendő, konzultált a főnökével (
), aki jól letolta "ennyi km-nél meg se kell nézni!!!", de ha kivette, "akkor már ki kell cserélni mert por kerül a tiszta oldalra" (itt fedeztem fel először némi professzionalizmust), illetve az is pozitívum, hogy fel sem merült a "sűrített levegős parasztvakítás". Kicserélték.
3. fűnyírónál, az első olajcsere 5 óra használat után kötelező. utána már csak 50 óránként kell...