Szerző Téma: Corolla '90 elõtt  (Megtekintve 702407 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #255 Dátum: 2008.06.21 17:07:00 »
Üdv mindenkinek! Most találtam ezt a fórumot, van egy kis problémám, gondoltam ti talán tudnátok segíteni.
Szal van egy '87-es Toyotánk (Toyota Corolla E3), az egyik henger meghibásodott és leállt. Elvittük szervízbe, ott azt mondták, h a javítás többe kerülne, mint amennyit a kocsi ér. Ez nem túl jó, mert nem vagyunk pillanatnyilag nagyon eleresztve és a kocsit még használnánk. A kérdésem az volna, hogy tudtok-e esetleg olyan szerelőt, aki ezt helyre tudná hozni anélkül, h a gatyánk rá menne vagy van-e esetleg vmi ötletetek, h hogyan tudnánk a kocsit továbbra is használni?

Ehhez tudni kéne, hogy mi a hiba? Pl. eltörött egy gyűrű? Ha valami ilyen dolog (és a leírásból gondolom, hogy az), akkor annak a javítása tényleg költséges. Alternatívaként esetleg egy bontott motor beépítése jöhet szóba, de az sem két forint  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #256 Dátum: 2008.07.17 12:31:23 »
Sziasztok
Tudna nekem valaki segitteni Corolla ügyben.
Vettem egy Toyota Corolla 1.3 12v xl kombi 1988 autot ésvan egy két probléma vele . Az első gondom az hogy ingadozik az alpjárat és mindenki akihez elvittem a vákumcsöveket hibáztassa . van aki a karburátort kikopásával magyarázza a dolgokat fogalmam sincs mitevő legyek. ha tudtok segitsetek  Pécsi vagyok. :helpsmilie:
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #257 Dátum: 2008.07.17 12:48:51 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.17 12:52:33 írta kero »
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #258 Dátum: 2008.07.17 13:04:29 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Palaczk éppen nyaral, ha visszaért, biztosan reagál majd. Tudtommal van szerelője is Pécsett. A hibákkal kapcsolatban, lehet, hogy csak karbipuccantást kell abszolválni a gépen. Én a Dai-n speciális karburátor tisztító adalékot tettem egy tank benyába, oszt elengedtem a gyeplőt a pályán. Aztóta pöcc-röff, kidolgozta az össze szutykot magából, stabil az alapjárat is, pedig 1991-es a kicsike. Én kipróbálnám, mielőtt beleinvesztálnék.

Ha kopott a karbi pillangótengelye, azt csak egy esztergályos tudja felrakni, utána méretre csiszolni, de akkor kibír sok-sok kilómétert. Tudtommal már nem lehet felújító készletet kapni hozzá. (ellenőrizni a kopást úgy tudod, ha a levegőszűrőt leszereled, majd óvatosan a pillangószelep-tengelyt megmozgatod. Elvileg a tengelynek csak fordulnia szabad lötyögni nem.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #259 Dátum: 2008.07.17 14:59:17 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Palaczk éppen nyaral, ha visszaért, biztosan reagál majd. Tudtommal van szerelője is Pécsett. A hibákkal kapcsolatban, lehet, hogy csak karbipuccantást kell abszolválni a gépen. Én a Dai-n speciális karburátor tisztító adalékot tettem egy tank benyába, oszt elengedtem a gyeplőt a pályán. Aztóta pöcc-röff, kidolgozta az össze szutykot magából, stabil az alapjárat is, pedig 1991-es a kicsike. Én kipróbálnám, mielőtt beleinvesztálnék.

Ha kopott a karbi pillangótengelye, azt csak egy esztergályos tudja felrakni, utána méretre csiszolni, de akkor kibír sok-sok kilómétert. Tudtommal már nem lehet felújító készletet kapni hozzá. (ellenőrizni a kopást úgy tudod, ha a levegőszűrőt leszereled, majd óvatosan a pillangószelep-tengelyt megmozgatod. Elvileg a tengelynek csak fordulnia szabad lötyögni nem.)
Köszi szépen a tanácsot szerintem kopott a tengely de a pucolást is mindenkép kiprobálom. A másik dolog amit irtam az előbb az a vákumcsövek, van valakinek rajz a és a vákumcsövek potos helyéről valahol a forumban láttam hogy valaki irt ilyesmit hogy van neki de nem tudom már hol van .
« Utoljára szerkesztve: 2008.07.17 15:00:58 írta kero »
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #260 Dátum: 2008.07.18 11:50:38 »
Picit vaktában lövöldözöm, de nemek úgy rémlik a starletes topicban volt erről szó.... De ne vedd biztosra!  :innocent:
 :nuke:Esetleg fórum kereső?? :nuke:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #261 Dátum: 2008.07.18 11:58:18 »
Picit vaktában lövöldözöm, de nemek úgy rémlik a starletes topicban volt erről szó.... De ne vedd biztosra!  :innocent:
 :nuke:Esetleg fórum kereső?? :nuke:
Jolvan ok . És az az adalék amit irtál Dai, ez a márka neve mert én mindenhol keresem a netten és nem találom, ez kimomóndottan karburátor, vagy azt egész rendszert tisztitja.
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #262 Dátum: 2008.07.18 12:03:46 »
Picit vaktában lövöldözöm, de nemek úgy rémlik a starletes topicban volt erről szó.... De ne vedd biztosra!  :innocent:
 :nuke:Esetleg fórum kereső?? :nuke:
Jolvan ok . És az az adalék amit irtál Dai, ez a márka neve mert én mindenhol keresem a netten és nem találom, ez kimomóndottan karburátor, vagy azt egész rendszert tisztitja.


Elnézted. A Dai = Daihatsu, és azt írtam, hogy "a Dai"-n. Wynn's, vagy STP adalékot keress, de Liqui Moly-ban is van, csak drágább, és nem olyan sok helyen lehet elérni. Az első kettőt bármely hyper-superben van. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #263 Dátum: 2008.07.18 12:10:31 »
Picit vaktában lövöldözöm, de nemek úgy rémlik a starletes topicban volt erről szó.... De ne vedd biztosra!  :innocent:
 :nuke:Esetleg fórum kereső?? :nuke:
Jolvan ok . És az az adalék amit irtál Dai, ez a márka neve mert én mindenhol keresem a netten és nem találom, ez kimomóndottan karburátor, vagy azt egész rendszert tisztitja.


Elnézted. A Dai = Daihatsu, és azt írtam, hogy "a Dai"-n. Wynn's, vagy STP adalékot keress, de Liqui Moly-ban is van, csak drágább, és nem olyan sok helyen lehet elérni. Az első kettőt bármely hyper-superben van. 
jolvan ok köszi.
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

ATIS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1852
  • Corolla HB 88 XL
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #264 Dátum: 2008.07.19 09:55:02 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Szia.

Hát igazából segíteni nem tudok. Csak tanácsokat adni. Ha jól sejtem az 1.3-as motorod V tipusú karburátorral készült. Ami csúszódugattyús. Ami szerintem jó hír lehet mert sokkal kevésbé hajlamos a kikopásra mint a K tipus. De tény, hogy még ezen belül is létezik vagy három altipus. Szóval egy karbipucolás és tisztítás nem árthat. De ahogy mondod Pécsi vagy akkor tényleg érdemes Palaczk mester tanácsait megvárni, hogy kit talál erre a munkára alkalmasnak. MErt ehhez érteni kell. És nem akármilyen szinten. Ha nem megfelelő ember nyúl hozzá többet árt mint használ. 
A tisztító folyadékokkal óvatosan bánnék. Mert annak van olyan szokása is, hogy kipucolja a benzintankot is. És az egész dzsuvát ráküldi a karbira. Ha megpróbálod a dolgot. Akkor szerintem vegyél egyböl benzinszűrőt is. És azt is érdemes cserélned záros határidőn belül.
Az igazság pusztán nézőpont kérdése.

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #265 Dátum: 2008.07.20 11:41:33 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Szia.

Hát igazából segíteni nem tudok. Csak tanácsokat adni. Ha jól sejtem az 1.3-as motorod V tipusú karburátorral készült. Ami csúszódugattyús. Ami szerintem jó hír lehet mert sokkal kevésbé hajlamos a kikopásra mint a K tipus. De tény, hogy még ezen belül is létezik vagy három altipus. Szóval egy karbipucolás és tisztítás nem árthat. De ahogy mondod Pécsi vagy akkor tényleg érdemes Palaczk mester tanácsait megvárni, hogy kit talál erre a munkára alkalmasnak. MErt ehhez érteni kell. És nem akármilyen szinten. Ha nem megfelelő ember nyúl hozzá többet árt mint használ. 
A tisztító folyadékokkal óvatosan bánnék. Mert annak van olyan szokása is, hogy kipucolja a benzintankot is. És az egész dzsuvát ráküldi a karbira. Ha megpróbálod a dolgot. Akkor szerintem vegyél egyböl benzinszűrőt is. És azt is érdemes cserélned záros határidőn belül.
Jolvan mindenképpen megvárom Palaczk mester véleményét is és remélem tud segíteni addig is köszi a segítségeteket. További szép napot.
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #266 Dátum: 2008.07.23 18:32:55 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Szia.

Hát igazából segíteni nem tudok. Csak tanácsokat adni. Ha jól sejtem az 1.3-as motorod V tipusú karburátorral készült. Ami csúszódugattyús. Ami szerintem jó hír lehet mert sokkal kevésbé hajlamos a kikopásra mint a K tipus. De tény, hogy még ezen belül is létezik vagy három altipus. Szóval egy karbipucolás és tisztítás nem árthat. De ahogy mondod Pécsi vagy akkor tényleg érdemes Palaczk mester tanácsait megvárni, hogy kit talál erre a munkára alkalmasnak. MErt ehhez érteni kell. És nem akármilyen szinten. Ha nem megfelelő ember nyúl hozzá többet árt mint használ. 
A tisztító folyadékokkal óvatosan bánnék. Mert annak van olyan szokása is, hogy kipucolja a benzintankot is. És az egész dzsuvát ráküldi a karbira. Ha megpróbálod a dolgot. Akkor szerintem vegyél egyböl benzinszűrőt is. És azt is érdemes cserélned záros határidőn belül.
Jolvan mindenképpen megvárom Palaczk mester véleményét is és remélem tud segíteni addig is köszi a segítségeteket. További szép napot.

Szia!

Bocsi, csak most értem haza, azért nem reagáltam előbb...

Van más baja is a karbidnak, vagy csak ez az alapjárat-ingadozás?

Amúgy én is úgy tudom, hogy ennek a típusnak a karbija már nem hajlamos arra a nehezen orvosolható fajta kopásra, amit az eggyel korábbi Corollák karbija csinált. Sanszos, hogy elég lenne egy tisztítás, de nem ártana ennek rendesen megadni a módját, tehát olyan csinálja, aki ért is hozzá.

Én ismerek itt Pécsett Toyotás szerelőt, de eléggé el van havazva, szal számíts rá, hogy időpontot csak jópár héttel későbbre kapsz. De érteni tényleg ért ezekhez az autókhoz.

Először szerintem próbáld meg a Trotter Mester által is említett tisztító adalékot. A Rácvárosi úton, városból kifelé menet jobb oldalt, kevéssel a Honda kereskedés után megtalálod a Filter Center nevű boltot. Vegyél ott egy flakon Liqui Moly karburátor-tisztító adalékot (olyan 1500-2000 körül lehet), és egy új benzinszűrőt. Autózd ki a tankból a most benne lévő benzint majdnem teljesen. Utána cseréld ki a benzinszűrőt, tölts a tankba legalább 20-25 liter friss benzint meg az adalékot, és kergesd meg az autót hosszabb távon, mondjuk menj el vele a 6-oson Szekszárdig vagy Barcsig oda-vissza, de ne túl lassan, hadd pörögjön a gép.

Van rá esély, hogy ettől helyrejön! Főleg, ha tényleg csak annyi baja van, hogy vacakol az alapjárat.

Ha nem, akkor jelentkezz, és megadom a szerelő elérhetőségét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #267 Dátum: 2008.07.24 08:54:13 »
Mehetsz lassabban is, csak a fordulatszám legyen 70-75%-on.... És akkor a traffipax sem veszélyes. :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kero

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #268 Dátum: 2008.07.24 10:04:30 »
Szia ATIS és PALACZK

Ha jol látom ATIS neked hasonló corollád van , És PALACZK PÉCSI. Ha tudnátok segitteni megköszőnném.

Szia.

Hát igazából segíteni nem tudok. Csak tanácsokat adni. Ha jól sejtem az 1.3-as motorod V tipusú karburátorral készült. Ami csúszódugattyús. Ami szerintem jó hír lehet mert sokkal kevésbé hajlamos a kikopásra mint a K tipus. De tény, hogy még ezen belül is létezik vagy három altipus. Szóval egy karbipucolás és tisztítás nem árthat. De ahogy mondod Pécsi vagy akkor tényleg érdemes Palaczk mester tanácsait megvárni, hogy kit talál erre a munkára alkalmasnak. MErt ehhez érteni kell. És nem akármilyen szinten. Ha nem megfelelő ember nyúl hozzá többet árt mint használ. 
A tisztító folyadékokkal óvatosan bánnék. Mert annak van olyan szokása is, hogy kipucolja a benzintankot is. És az egész dzsuvát ráküldi a karbira. Ha megpróbálod a dolgot. Akkor szerintem vegyél egyböl benzinszűrőt is. És azt is érdemes cserélned záros határidőn belül.
Jolvan mindenképpen megvárom Palaczk mester véleményét is és remélem tud segíteni addig is köszi a segítségeteket. További szép napot.

Szia!

Bocsi, csak most értem haza, azért nem reagáltam előbb...

Van más baja is a karbidnak, vagy csak ez az alapjárat-ingadozás?

Amúgy én is úgy tudom, hogy ennek a típusnak a karbija már nem hajlamos arra a nehezen orvosolható fajta kopásra, amit az eggyel korábbi Corollák karbija csinált. Sanszos, hogy elég lenne egy tisztítás, de nem ártana ennek rendesen megadni a módját, tehát olyan csinálja, aki ért is hozzá.

Én ismerek itt Pécsett Toyotás szerelőt, de eléggé el van havazva, szal számíts rá, hogy időpontot csak jópár héttel későbbre kapsz. De érteni tényleg ért ezekhez az autókhoz.

Először szerintem próbáld meg a Trotter Mester által is említett tisztító adalékot. A Rácvárosi úton, városból kifelé menet jobb oldalt, kevéssel a Honda kereskedés után megtalálod a Filter Center nevű boltot. Vegyél ott egy flakon Liqui Moly karburátor-tisztító adalékot (olyan 1500-2000 körül lehet), és egy új benzinszűrőt. Autózd ki a tankból a most benne lévő benzint majdnem teljesen. Utána cseréld ki a benzinszűrőt, tölts a tankba legalább 20-25 liter friss benzint meg az adalékot, és kergesd meg az autót hosszabb távon, mondjuk menj el vele a 6-oson Szekszárdig vagy Barcsig oda-vissza, de ne túl lassan, hadd pörögjön a gép.

Van rá esély, hogy ettől helyrejön! Főleg, ha tényleg csak annyi baja van, hogy vacakol az alapjárat.

Ha nem, akkor jelentkezz, és megadom a szerelő elérhetőségét.
Nagyon szépen köszönőm a tanácsokat élni fogok vele kipróbálom nem csak a karibi ingadozás amúgy a gond hanem a nagy fogyasztás 11L ez nem hiszem hogy reális az 1.3 macihoz de jelenleg ezek a tények. Az az igazság hogy nem rég van nálam a kocsi és nem is ismerem, na de majd kiismertem . De ha nem javul akkor mindenképp jelentkezek.Előre is kösz mindenkinek.
Üdv. Kero
Toyota Corolla 1.3 12v 1988

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '90 elõtt
« Válasz #269 Dátum: 2008.07.24 13:26:43 »
Nagyon szépen köszönőm a tanácsokat élni fogok vele kipróbálom nem csak a karibi ingadozás amúgy a gond hanem a nagy fogyasztás 11L ez nem hiszem hogy reális az 1.3 macihoz de jelenleg ezek a tények. Az az igazság hogy nem rég van nálam a kocsi és nem is ismerem, na de majd kiismertem . De ha nem javul akkor mindenképp jelentkezek.Előre is kösz mindenkinek.

Hát, ez így már kicsit rosszabbul hangzik  ::) ... Hogy őszinte legyek, ezen már kevésbé hiszem, hogy segítene pusztán a tisztító adalék. Ki kéne szedni egy gyertyát a motorból, és megnézni, milyen színűek az elektródák? Ha feketék, akkor túl sok benzint kap a motor (én erre gyanakodnék). Lehet hogy rossz az automata szivató (meleg motornál is dúsít), de tényleg lehet a ludas vmelyik vákuumcső is. A gyújtásod rendben van? Kábelek jók, elosztó rendben, gyertyák okésak?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )