...
Az hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az aksi 8 éves volt, így csak arra tudok gondolni, hogy annyira lecsökkent indításnál a feszültség, ami már kevés volt az elektronikának.
Üdvözöllek a fórumon analfabéta!
Erre figyelni kell, szopatott már meg engem is ilyen, akku feltöltve 1-2x elinditotta a kocsit, de random meg nem.
Teker de mégsem indul. Naná hogy mindenek után jött az ötlet, hogy mennyire is esik le a feszültség indítózás alatt?
8 V körül lehetett talán, és olyankor nem is indult, mert kevés volt már a HALL jeladó jele. Másik akkuval azóta is megy!
Az volt a durva, hogy minden megkapta a jelet, mégsem ment.
----
Üdv!
Különben nem minden rossz, ami öreg. Nekem volt egy Toyota Carina II-em. 1989-es évjáratú volt, benzin-gázos, 1.6-os, és ami fő, hogy karburátoros volt még. Szerencsémre autógáz kúton melóztam, tudtam mi az amire figyelni kell a gázos üzemnél. A karosszériáját rendbe tettem, kilakatoltam (karosszéria-lakatos az egyik szakmám), lefényeztem. Ami meghibásodott, azt kicseréltem aránylag nem gagyi cuccokkal. Jó sok pénzt költöttem rá, de megérte. 1 évben 60 liter benzint tettem bele november környékén, csak felmelegítésre a téli indításokra. Többet gázzal jártam.
A gázfogyasztás városban 9 liter, országúton 8 liter, ha pedig sokszor autópályán használtam, 4-5 fővel 6 literes gázfogyasztás jött ki. Nem hagyott cserben sehol. 2008 október végén ellopták. Ennyi.
piro...
üdv piro!
Sajnálom a kocsid, amit elkötöttek!
Én ezért is félek idegen helyen otthagyni! Gondoljunk bele, ha elviszik a 20-25 éves autókat, mit várjunk mi a 15-20 évessel, ami köztudottan megbizható! Hiába akármilyen védelem, elviszik ha kell!
Nekem is ott a gyári immobiliser + utólagos Meta riasztó (kp-i zár egység) ami a befecskendezést blokkolja ha nincs hatástalanitva a rendszer. Persze aki ért hozzá, egy általános riasztókulccsal már ki is kapocsolta a motortérben levő egységet és indithat. Aki fel van készülve, kiszedi kormányzárból is!
Én ezeket szoktam megfejelni olyannal, hogy pl ha full idegen és forgalmas helyen kell sokat otthagyni a kicsikét, hogy lehúzom a stekkert a HALL adóról, aztán akkor lehet köszörülni, nem fog indulni
. De a legtutibb ha a motor működéséhez alapvető egységet tesz hatástalanná az ember, akkor nagyobb az esély.
Én gondolkodom az inditórelé kapcsolóssá tételén, de még csak ötlet szinten, persze tolvaj kiküszöböli ezt is egy vastag pozitiv kábellel
.
Egyszer hallottam olyat, hogy egy tag úgy akarta megvédeni a kocsiját, hogy vonatkürtöt szerelt az utastérbe, (MÁV-os volt az ipse
) és mikor el akarták kötni megszólalt. A tolvaj maradandó halláskárosodást szenvedett és a tulaj lett meghúzkodva... ennyit erről.
Viszont tanulságos lehet egy életre a tolvajnak, ha egy ilyen megszólal a műszerfal alól!
Mire figyeltél a gázüzemnél különösen? Szelepolajzás volt külön? Hézagot kellett állitani?