Sziasztok srácok!
Remélem, megbocsájtjátok, hogy "típusidegen" módon ide írok (lévén, hogy toyota helyett Pözsó 307-esem van), de szeretném nektek mondani, hogy nagyon örülök, hogy véletlenül megtaláltam ezt a fórumot!
Kb egy-másfél éve keresgélek a neten ilyen helyeket, ahol nappali fények utólagos beszerelését járják körül, eddig kevesebb sikerrel. De ez itt komoly, hogy többféle megoldást is megbeszéltek, a külföldi és a magyar szabályokat is, na meg a saját gyártású DRL kapcsolás...
A hsz-ok utolsó negyedét végigolvastam, és ha szabad, feltennék néhány kérdést.
Trotter66, a távfényes megoldás nekem is nagyon tetszik! Elképzelhető lenne-e, hogy más tipusú autóba is applikáható a fekete dobozod? Szerintem a példányszám sem gond, volna pár Off autós fórumtársam, akit szerintem érdekelne a dolog. Nálunk a távfények 2005-ig H1-esek, utána H7-esek.
Gondolkoztam külön lámpatest beszerelésén is, de idehaza eddig nem találtam olyan helyet, ahol pl ívelt megoldásokat kínálnak (Fro-ban élek/tanulok egyébként, ott sem, mivel ott meg nem kötelező nappal a világítás, és így az emberek nem keresik a tompítottat kímélő megldásokat...). Volna esetleg pár ötlete valakinek? Akár külföldi is, csak ugye az kicsit zsákbamacska, főleg a színárnyalat miatt...
Kérdeznék a CCFL technológiáról is: Vajon van ebből a T10 és T20-as csöveken kívül más, autóba való is? Pl H1, H7, H11, stb... Bár nem tudom, mire lenne ez jó, tekintve, hogy nyilván nem dimmelhető a fénye, anélkül meg nem lesz belőle menetfény...
És végül azt szeretném kérdezni, mivel nem értek hozzá, hogy milyen nagyteljesítményű LED az, amelyik sem nem sárgásfehér ("melegfehér"), sem nem "hidegfehér", azaz kékes árnyalatú, hanem pont a kettő között van, hófehér. Ha végül külön lámpatest kerülne fel, olyat szeretnék venni, ami ilyen nagyon-nagyon fehér fényt ad (a 4300 K-es xenon mellé az passzol). A hella-féle megoldások is ilyet használnak, 5x 1-1,5 W-os ledek. Milyen ledek ezek?
Üdv és előre is köszönöm!
Ádám