Megint itt vagyok a kerekeimmel...
Nektek köszönhetően, azt már megtudtam, hogy a gyári felni 4x100 R14 5,5J ET45 és általában 165/70 gumival van szerelve (és nekem is ez van jelenleg).
Bár nincs gépkönyvem, de egyszer találtam egy táblázatot, amiben az szerepelt, hogy a gyártó 155/R13 5,5J-tól, 195/55 R15 5,5J-ig
ajánlja a gumikat.
Akkor ha a jelenlegi 165/70 R14 5,5J ET45 felnit/gumit lecserélem, 185/55 R15 6J ET 45-re, akkor az simán bemegy a kocsi alá?
A felni 5,5J ET45 helyett, 6J ET45 lenne, így a felni belső oldala 6mm-el beljebb és 6mm-el kijjebb is kerülne.
Ez nem gond, hisz a 185 mm széles gumi elvileg "támogatott", (ha valakinek van gépkönyve és mégsem így van, akkor mindenképpen javítsatok ki!!)
az ET szám meg azonos így a felni közepe ugyanott helyezkedne el, így a 185 mm széles gumi miatt a 6J felni sem számítana semmit...
A 165/70 R14-ről 185/55 R15-re váltással meg alapból 2 mm-el kisebb lenne a kerék átmérője...
... és akkor már csak a központosító gyűrűvel kellene foglalkozni
Helyesen gondolkodom, vagy menjek zárt osztályra?