Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371335 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6480 Dátum: 2012.08.17 19:42:24 »
Örvendezzenek Önök is.

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:LED lampa
« Válasz #6481 Dátum: 2012.08.17 19:59:35 »
A világítás topicban ki lett tárgyalva.  A fényereje sehol sincsen a halogénhez képest. Nem érdemes pénzt adni érte.  Demo, vagy kiállításra elmegy, sötétben használhatatlan.

Erről beszélek

Egyébként menetfénynek elég lehet, az értékesítő is írja egyébként, hogy gyenge fényszóróba.

Műszakilag egy mondat még: A halogén izzó izzószála egy meghatározott ponton izzik, amely az FF tükrös fényszó tervezésekor precízen be van állítva a gyár által. A SMD LED-el ellátott lámpatest zB. 102 önálló SMD LED-ből áll, ezekből, jó ha pár darab eshet a fókuszpontba, A többi szórt fényt ad, ami egyrészt megy a pocsékba, másrészt szétvakítja a szembejövőt.  Vagyis nemcsak az user nem lát vele semmit, még erősen villognak is rá. (lásd utólagos xenon FF lámpába)

Igen, en is hasonlo "rosszakat" olvastam rola sajnos. A gond az, hogy most lett kiepitve a Xenonos lampa az amerikai kocsibol egy H4-esre, viszont a kabelezese a Xenon alacsonyabb aramfelvetelere van ugye tervezve. Ezert varhato tulmelegedes, foleg refivel, ill. biztositek kicsapasa. Tegnap a refi LEKAPCSOLASAKOR szejjel robbant az izzo, a szilankok benne vannak a lampaban. Csak remelni tudom, hogy ez az izzo miatt volt, es nem a kabelek miatt, mert a mostani izzo meg vilagit. Ezert akartam lecserelni valami masra... apropo, nem kell valakinek egy amerikai, teljesen szabalytalan xenonos lampa? :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:LED lampa
« Válasz #6482 Dátum: 2012.08.17 20:09:56 »
Igen, en is hasonlo "rosszakat" olvastam rola sajnos. A gond az, hogy most lett kiepitve a Xenonos lampa az amerikai kocsibol egy H4-esre, viszont a kabelezese a Xenon alacsonyabb aramfelvetelere van ugye tervezve. Ezert varhato tulmelegedes, foleg refivel, ill. biztositek kicsapasa. Tegnap a refi LEKAPCSOLASAKOR szejjel robbant az izzo, a szilankok benne vannak a lampaban. Csak remelni tudom, hogy ez az izzo miatt volt, es nem a kabelek miatt, mert a mostani izzo meg vilagit. Ezert akartam lecserelni valami masra... apropo, nem kell valakinek egy amerikai, teljesen szabalytalan xenonos lampa? :)

Lenne egy megoldásom a problémára. Relézni kellene minden külön kört, pozitívat, negatívat és semmi probléma nem lehet vele.
Az izzószétrobbanás, meg szerintem vagy izzóhiba, vagy pedig az okozhatta, hogy össze lett fogdosva a búra piszkos/zsíros kézzel.

Ha kell a relézésben segíteni, akkor PÜ-ben keress meg.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:LED lampa
« Válasz #6483 Dátum: 2012.08.18 11:03:19 »
Lenne egy megoldásom a problémára. Relézni kellene minden külön kört, pozitívat, negatívat és semmi probléma nem lehet vele.
Az izzószétrobbanás, meg szerintem vagy izzóhiba, vagy pedig az okozhatta, hogy össze lett fogdosva a búra piszkos/zsíros kézzel.

Ha kell a relézésben segíteni, akkor PÜ-ben keress meg.

Valoszinuleg az izzo tenyleg koszos volt, mert most mukodik rendesen, refivel is. Bar egy kicsit egett szag jon a lampabol, nektek is van ilyen?

Ha lesz vele gond, keresni foglak, koszonom! 1-2 sort irhatsz viszont errol, mert en nem tudom hogyan lehet igy csokkenteni a vezetek melegedeset. Vagy 2 vezetek lenne es a rele kapcsolgatna a ket vezetek kozott amikor az egyik tulmelegedett?  :D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:LED lampa
« Válasz #6484 Dátum: 2012.08.19 19:28:54 »
Valoszinuleg az izzo tenyleg koszos volt, mert most mukodik rendesen, refivel is. Bar egy kicsit egett szag jon a lampabol, nektek is van ilyen?

Ha lesz vele gond, keresni foglak, koszonom! 1-2 sort irhatsz viszont errol, mert en nem tudom hogyan lehet igy csokkenteni a vezetek melegedeset. Vagy 2 vezetek lenne es a rele kapcsolgatna a ket vezetek kozott amikor az egyik tulmelegedett?  :D

A relézés lényege az, hogy a vékony, jelenlegi vezeték adja a vezérlő áramot, míg a relé másik oldala közvetlenül az akkuról, vagy más arra alkalmas keresztmetszetű vezetékről adja az izzóra a tápot. Ennyi a lényege, a relé meg kapcsol.

Ha égett szag jön a lámpából, az már gáz, valahol KH van, és szikrázik. Nem akarlak riogatni, de láttam már elektromos kocsitüzet a saját verdámon (Trabant 601). Szerencsére mindkét esetben benne ültem, és áramtalanítottam.  Na azóta relézek, ha kell ha nem. Annyit megér a dolog. Pl. nálam a kürt is relézve van, igaz kompresszoros.

De ne offoljunk itt a világítás topicban szívesen válaszolok még, ha valami kérdésed van, vagy PÜ.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:LED lampa
« Válasz #6485 Dátum: 2012.08.20 10:13:24 »
A relézés lényege az, hogy a vékony, jelenlegi vezeték adja a vezérlő áramot, míg a relé másik oldala közvetlenül az akkuról, vagy más arra alkalmas keresztmetszetű vezetékről adja az izzóra a tápot. Ennyi a lényege, a relé meg kapcsol.

Ha égett szag jön a lámpából, az már gáz, valahol KH van, és szikrázik. Nem akarlak riogatni, de láttam már elektromos kocsitüzet a saját verdámon (Trabant 601). Szerencsére mindkét esetben benne ültem, és áramtalanítottam.  Na azóta relézek, ha kell ha nem. Annyit megér a dolog. Pl. nálam a kürt is relézve van, igaz kompresszoros.

De ne offoljunk itt a világítás topicban szívesen válaszolok még, ha valami kérdésed van, vagy PÜ.
Manapság már szinte minden gyárilag relézve van... Azért a Trabi óta kicsit fejlődött már az elektronika, és az autótervezés!  ::) ;) (nem sértésnek vagy beszólásnak szánom)

zar116

  • Klubtag
  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
    • Transaxle
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6486 Dátum: 2012.08.22 10:36:25 »
Családi okok miatt eladó a 2004-es Priusom. Európai (olasz import), navigáció (E14), bluetooth kihangosító, tempomat, ködlámpa, bőrkormány, tolatóradar (gyári, hátul), videós iPod/iPhone dokkoló, 4 téli gumi gyári lemezfelnin, gyári dísztárcsával, Thule tetőcsomagtartó, lézerblokkoló, hő és belátásvédő fólia (műbizonylatos), matrica rendszám (forgalmiba bejegyezve). Kifogástalan műszaki állapot, gondosan karbantartott, teljes szerviztörténet, számlákkal, minden szerviz , karbantartás márkaszervizben történt (M+F Kiskőrös, Sakura Óbuda, legutóbbi olajcsere: 2012-08-07). Második, Magyarországon első tulajdonos, négy éve egy kézben. 256000 km 80%-ban elővárosi forgalomban használtam. Vizsga 2014 májusig. Fogyasztás 4.5 l/100km. Ára 2 MFt. Szeretném, ha értő kezekbe kerülne, mert az autó megérdemli.
További képek: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.515459745147321.129584.100000498993721&type=1

[a csatolmányt egy admin törölte]
Milánóban lakik az Isten.
Benzint meg a Priussal spórolok.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6487 Dátum: 2012.08.22 15:43:54 »
eddig korrektnek hat.... :)

Somez

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6488 Dátum: 2012.08.24 17:28:45 »
Sziasztok!

Egy ideje olvasgatom a fórumot, mert nagyon elgondolkodtam egy PII vásárlásán. Alfám van jelenleg, már a második és bár imádom, egy Priusban már jobban el tudnám magan képzelni. Leginkább BP-n járok és értem, látom hogy mlyen fogyikat lehet kihozni ebből a típusból.

A szervizköltségekről ugyanakkor aránytalanul kevés szó esik. Talán azért, mert a hajtáslánc egyszerűsége miatt ennyire megbízható a Prius? Sokat segítene, ha erről pár dolgot leírnátok nekem. Szeretném hozzávetőlegesen látni, hogy a szervizen mennyit tudnék spórolni, ugyanis ez alapján tudnék előre tervezni a hitel szempontjából. Gyakorlatilag ki akarom számolni, hogy mennyivel lenne kevesebb fenntartani a Priust és ezt vetném össze a havi törlesztő mértékével.

Az akksitól és a hibrid hajtáslánctól nem félek, már csak a gari miatt sem. Egyébként a faceliftes érdekelne leginkább, de IPA és navi nem lényeges számomra.

Ui: minden tiszteletem, amiért ilyen kulturált hangnemben ír itt mindenki. Kellemes meglepetés :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6489 Dátum: 2012.08.24 18:30:42 »
Meglepetés?
Hát a toyotások ilyen kúltúrált népség. Szürkék, mint az autójuk.   :)

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6490 Dátum: 2012.08.24 19:53:28 »
Szervizkoltseg? Az mi?

Ha a P3 is hozza a Corollam minoseget, akkor nem ismerem meg, hogy mennyiert dolgoznak a szervizekben :)

Somez

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6491 Dátum: 2012.08.24 20:04:16 »
Abban reménykedem, hogy ha összevetem az Alfám és a Prius II szervizköltségeit (az olajcsere kivételével), akkor nem csak az üzemanyaggal tudok éves szinten százezreket megspórolni, hanem a szervizen is. Évi 15 000-et megyek egyébként.

Tudom például, hogy a fékeken sokat spórolhatok. Továbbá vezérműszíjak, görgők, vezérlésmódosító fronton is jobb helyzetet feltételezek. Ebben kérném, hogy erősítsetek meg, esetleg cáfoljatok.

Köszönöm előre is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6492 Dátum: 2012.08.24 20:10:10 »
Abban reménykedem, hogy ha összevetem az Alfám és a Prius II szervizköltségeit (az olajcsere kivételével), akkor nem csak az üzemanyaggal tudok éves szinten százezreket megspórolni, hanem a szervizen is. Évi 15 000-et megyek egyébként.

Tudom például, hogy a fékeken sokat spórolhatok. Továbbá vezérműszíjak, görgők, vezérlésmódosító fronton is jobb helyzetet feltételezek. Ebben kérném, hogy erősítsetek meg, esetleg cáfoljatok.

Köszönöm előre is.

Nézd nekem nem volt sohasem Alfám - nem is tervezem -, és még nincsen Priusom.  Én a helyedben az almát a körtével nem hasonlítanám össze, mert lehet, de minek. Az Alfákhoz képest a Prius - és általában a Toyota - kevesebb szervizköltséget kér, ez száraz tény, valamint megbízhatóbb.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6493 Dátum: 2012.08.24 20:22:52 »
Egy hétig volt egy 156-os Alfám, nem sírom vissza...
A Toyota az teljesen más, próbálj ki egyet és meglátod, pl. itt a zar116 kollégáé...
Today, tomorrow and after tomorrow!

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6494 Dátum: 2012.08.24 20:57:06 »
Ma robogtam reggel az egyesen, majd a Birka Csárdánál kiintett a közlekedési felügyelet. Elkérte a papírokat majd mondta, hogy Ő feláll a fékméréshez,-elballagott,-azután visszajött és közölte, hogy menjek az utamra, mindenfajta ellenőrzés nélkül - talán rájött, hogy egy Priussal csak az idejét vesztegetné ?  :clap: