Sziasztok, régóta van egy Hiace kisbuszunk amit imádunk, nincs kérdés. DE most vennénk mellé rohangálós gyerekhordós néha kirándulós célra egy Auris-t.
Adatai: 1.4 D-4D, 2011-es, 320e van benne, motor 100e nél cserélva volt gariban így abban 220e van, végig márkaszervízbe hordva digitális szervkönyv, amit holnap megpróbálok megtekinteni. Ezek az adatok, de a lényeg ma mentem vele, alánéztem, meghallgattam és pár dolog kérdéses bennem ami lehet nem gáz, de lehet, hogy költséges tétel lesz később, ezért inkább kérdezek:
1. szabad venni kiscéges vidéken rohangálós 1.4 D-4D-t ennyi km-rel, ha korrekten szervizelt volt? és amúgy az autó 7 éves és jó állapotú érzetet ad vezetve (nincs kinyomva a szeme én azt érzetem benne)
2. 70 fokos motornál kb. megálltunk és alapjáraton bekapcsoltuk a klímát ami szépen fújta be a hideget maradtunk állva és még beszélgettünk, mire a motor fordulat elkezdett liftezni kb. 500-800 között kb. fél mp-ként folyamatosan, erre egy darabig vártam aztán adtam egy kis gázt amire eltűnt ez a jelenség és utána nem jelentkezett többet, de csak 10 percet mentünk még, pl. melegindítást sem néztem , pedig olvastam hibaként róla.... kérdés ez a liftezés jelentkezett már valakinél így klímával vagy nélküle?
3. üresben gurulva picit hallom a váltót vagy a difit, (szerintem nem vészes), mi a véleményetek? vagy érdemes túltölteni a váltót olajjal picit, mint egyéb márkáknál javallt?
4. picit hallom a turbót vez.ülésben zárt ablakoknál, ez lehet költséges?
bocs nem írtam a cél évi 12-14e km és 4-5 évig tartani vagy tovább, mint a hiace-t:)
5. generátor/klíma szíj feszítő görgő vagy gen.csapágy szól egy picit és ahogy kapcsolgatott a klíma változott is a hangja, ez gondolom nem vészes tétel?, de leírom ezt is hátha tévedek vagy másra utalhat
Anno autószerelőként végeztem, de csak pár évig szereltem, ami a Hiace mókolására alapban elég és viszem szervízbe is, viszont a D-4D már más pálya, ezért kérlek ha tudsz, írj +/- válaszokat, nagyon köszönöm!