Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1023844 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2805 Dátum: 2010.04.29 23:00:01 »
Részecskeszűrő: Diesel Particulate Filter
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Kicsit füstöl
« Válasz #2806 Dátum: 2010.04.30 08:12:29 »
A minap vettem észre,hogy magas fordulatszámon (4000-felett) a tükörbe látni egy kisebb füstöt(nem kormot,csak füstöt).
70000-km.van az autóban 1,4 D4D.
Olajcsere 10000km-el ezelőtt kb.fél éve.
Télen is felfigyeltem rá csak annak tudtam be,hogy gőz mert ugye kinn hideg van.
Most viszont látni +15fokban is.De csak nyomatékos gyorsításnál.
Másé is csinál ilyet vagy kezdjek aggódni.

Cserélj légszűrőt!

-próbáld ki: gurulsz 100 körül, és nyomsz egy padlógázt, ha szép fekete  pamacs jön ki, akkor 90% megoldódik a légszűrőcserével.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.30 08:14:55 írta Tamás69 »
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2807 Dátum: 2010.05.01 17:41:38 »
DPF nélküli dízeleknél természetes dolog, sajnos...
4000-es fordulatnal mar a DPF-sek is fingorasznak.
Nekem nyugisabb etapok utan mar 2000 folott halvany fust van. Ha ki van egetve, akkor is 3000 alatt egy picivel mar latszik a mogottem jovo fenycsovalyaban.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re: D-4D
« Válasz #2808 Dátum: 2010.05.02 19:56:02 »
Sziasztok!
Úgy néz ki 2 év kihagyás után újra Toyotás leszek (bár még az Octavia 1,4TSI-je sanszos lehet). Azt kérdezném, hogy a 1.4 D4D Új Corinak a motorja mennyire chippelhető? Biztonságos-e? Esetleg valakinek fut-e ilyennel ilyen motorja? Coriban 2.0 D4d-je van esetleg valamelyikőtöknek? mert érdekelne érdmes-e a nagyobb moci?
Les

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2809 Dátum: 2010.05.02 20:24:17 »
mire kell rövid vagy hosszú távra fogyi kb 1 liter különbség

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D
« Válasz #2810 Dátum: 2010.05.02 20:27:53 »
Hű. Írásjel, nagybetű, stb.?  :flowers: Totál félreírthető így egyben ugyanis... :surrender:
         

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re: D-4D
« Válasz #2811 Dátum: 2010.05.02 20:45:56 »
Ha a táv alatt úthosszt értesz, akkor zömmel városi rövid utak. max. 15km oda -15km vissza. illetve 2-3 havonta autópálya. A fogyi 1 liter mit jelent? 1,4-re 6liter írnak pl. városba. Mennyivel dinamikusabb a 2.0? 1,4 Chip alternatíva-e? A TSI ellen is inkább a fogyija szól -tudom nem illik ilyet ide írni-de amúgy nagyon jól megy a kis 1,4.es turbó skoda. Viszont Toyotám már volt, tudom, hogy "bármikor" eladhatom ki értékvesztéssel később.

mire kell rövid vagy hosszú távra fogyi kb 1 liter különbség

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2812 Dátum: 2010.05.03 10:45:52 »
Nagyobbrészt városban szvsz bőven elég az 1.4-es dízel Cori. A városi fogyi rengeteg tényezőtől függ, így arra inkább nem is írnék semmit, de abból viszont kiindulhatsz, hogy átlagban az 1.4 dízel elmegy 5.5 körül, a 2.0 pedig bő 6 körül - tehát nincs köztük egy liter. Hosszútáv-futásra, pláne megterhelve, pláne nagy sebességekkel persze alkalmasabb a 2.0, hisz lényegesen jobb a gyorsulása és a rugalmassága is (mindezt úgy kell érteni, hogy utóbbiban pl. a kis dízel is felveszi a versenyt egy 1.6-os szívó benzinessel) - de cserébe persze jóval drágább is. Menj el, próbálj ki egy 1.4-est és meglátod, elegendőnek találod-e, amit tud.

Ami a TSI Octaviát illeti: ez rugalmasságban valahol az 1.4 és 2.0 dízel Cori között lesz, gyorsulásban még picit a 2.0-nál is jobb, cserébe kb. egy literrel eszik többet a 2.0 Corinál - benzinből. Benzines viszonylatban kétségtelenül nagyon jó a menetteljesítmény/fogyasztás aránya, de a dízelekkel, pláne a kicsivel, azért lényegesen gazdaságosabban lehet autózni. El kell döntened, mi nyom többet a latban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2813 Dátum: 2010.05.03 10:56:21 »
-tudom nem illik ilyet ide írni-

Ugyan már. A TSI reális alternatíva, jó áron kapsz igen jó menetteljesítményeket, simán vállalható fogyasztás mellett. Én Aurisban próbáltam a kisdízelt, Jettában a TSI-t, utóbbi simán használhatóbb motor, szívesen látnék Toyotában is hasonlóan finom és dinamikus jószágot. A kétliteres, 126 lovas dízelt csak Avensisből ismerem, ott sem túl halk, bár van erénye elég. Ha anyagilag belefér, akkor vagy ezt, vagy a TSI-t választanám, nekem a kisdízel E12-ben bőven elég volt, Aurisban nem tetszett.

Chipeléssel meg szórakozzon, aki 2 évre veszi az autóját. Nem bízom a chiipelt motorok tartósságában.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.03 10:58:54 írta Satriani »

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re: D-4D
« Válasz #2814 Dátum: 2010.05.03 11:04:05 »
és érdemes-e chippelni az 1,4-est? én az 1,8-as COV-val 8,5 körül jártam városban, a tesztekben az TSI-re meg 9-10 l mondanak, bár a tesztek ilyen szempontból nem túl mérvadóak, mert kiforgatják a szemét szerencsétlen kocsiknak...a Corolla nagyon szimpatikus, mentem az 1,4 D4D-vel és a mostani off 1,9PDTI Jettámhoz képest kicsit lomhább, de ez a 90 vs 105LE ill. 190Nm vs. 250Nm hatása...ezért is kérdeztem a chipet, fogyira szimpatikus a Cori, csak jó volna egy kicsit tüzesebb...érdekes módon az Octavia sokkal tágasabbnak érződik a Corihoz képest...a TSI is akkor nagyjából 8,5 körül enne? (kiindulva ha a COV annyit)

Nagyobbrészt városban szvsz bőven elég az 1.4-es dízel Cori. A városi fogyi rengeteg tényezőtől függ, így arra inkább nem is írnék semmit, de abból viszont kiindulhatsz, hogy átlagban az 1.4 dízel elmegy 5.5 körül, a 2.0 pedig bő 6 körül - tehát nincs köztük egy liter. Hosszútáv-futásra, pláne megterhelve, pláne nagy sebességekkel persze alkalmasabb a 2.0, hisz lényegesen jobb a gyorsulása és a rugalmassága is (mindezt úgy kell érteni, hogy utóbbiban pl. a kis dízel is felveszi a versenyt egy 1.6-os szívó benzinessel) - de cserébe persze jóval drágább is. Menj el, próbálj ki egy 1.4-est és meglátod, elegendőnek találod-e, amit tud.

Ami a TSI Octaviát illeti: ez rugalmasságban valahol az 1.4 és 2.0 dízel Cori között lesz, gyorsulásban még picit a 2.0-nál is jobb, cserébe kb. egy literrel eszik többet a 2.0 Corinál - benzinből. Benzines viszonylatban kétségtelenül nagyon jó a menetteljesítmény/fogyasztás aránya, de a dízelekkel, pláne a kicsivel, azért lényegesen gazdaságosabban lehet autózni. El kell döntened, mi nyom többet a latban.

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2815 Dátum: 2010.05.03 11:14:39 »
Mi a ket literest nem kimeljuk, megsem lattam meg tul sokszor 6 folott az atlagfogyasztas mutatot. Jellemzoen 5,5-5,8 kozott all. En egyertelmuen az utobbi mellett tettem le a voksomat, az 1,4-es nekem kevesnek tunt ehhez a sulyhoz. Mondom azt ugy, hogy melora egy 60 lovas Astra Caravant hasznalunk. :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2816 Dátum: 2010.05.03 11:43:51 »
és érdemes-e chippelni az 1,4-est? én az 1,8-as COV-val 8,5 körül jártam városban, a tesztekben az TSI-re meg 9-10 l mondanak, bár a tesztek ilyen szempontból nem túl mérvadóak, mert kiforgatják a szemét szerencsétlen kocsiknak...a Corolla nagyon szimpatikus, mentem az 1,4 D4D-vel és a mostani off 1,9PDTI Jettámhoz képest kicsit lomhább, de ez a 90 vs 105LE ill. 190Nm vs. 250Nm hatása...ezért is kérdeztem a chipet, fogyira szimpatikus a Cori, csak jó volna egy kicsit tüzesebb...érdekes módon az Octavia sokkal tágasabbnak érződik a Corihoz képest...a TSI is akkor nagyjából 8,5 körül enne? (kiindulva ha a COV annyit)
Ha nálad az 1.8-as COV 8.5-öt evett városban, akkor szerintem a TSI sem enne többet. Sőt, még talán 8-al is elmenne. Ez a motor nagyon gazdaságosan vezethető (ha akarja az ember), mert nagyon alacsony fordulaton is húz.

Ehhez viszonyítva, szvsz a kis dízel nem enne többet neked 6 liternél a városban - a 2.0 mondjuk 6.5 körül lenne.

Chip: én sem tartom jó ötletnek. Persze meg lehet csinálni, és jobban fog tőle menni az autó. De hogy hamarabb tönkremegy (és nemcsak a motor, hanem pl. a kuplung vagy akár a váltó is), az tuti. Kérdés, mennyi ideig akarod megtartani/mennyi km-t akarsz beletenni.

Nyomaték: ha jól tudom, módosítottak a kis dízelen, a mostaniak már 210 Nm-t tudnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re: D-4D
« Válasz #2817 Dátum: 2010.05.03 15:00:14 »
Magam is tartok kicsit a chiptől, ezért is kérdezgettem....na mindegy meglátjuk mi lesz, holnap után ki tudok próbálni egy 1,2TSI-t is és 1,4TSI-t is.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.03 15:04:13 írta kleingy »

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2818 Dátum: 2010.05.03 19:46:39 »
Magam is tartok kicsit a chiptől, ezért is kérdezgettem....na mindegy meglátjuk mi lesz, holnap után ki tudok próbálni egy 1,2TSI-t is és 1,4TSI-t is.
Nézd meg ok okosság a cippelésröl  http://www.atc.hu/chiptuning.html :hmmmm:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Les0130

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 354
Re: D-4D
« Válasz #2819 Dátum: 2010.05.04 12:42:51 »
No, ide is beírom...

ma volt szerencsém vezetni egymás utána az 1,4 és 1,2 TSI-t!!!!! Azt kell, hogy mondjam az 1,4-es űber brutál, városban majdhogynem sok is, nagyon alacsonyról gyönyörűen húz, nem kell szétforgatni, remekül megy. Értékesítő szerint a gyári 8,8-as városi fogyasztás némiképp "túlzó", 8-8,5-ből el lehet járni városban...ami meglepett az, hogy az 1,2-es városban teljesen jól autózható, :eek: itt jobban meg kell gondolni, hova vált vissza az ember fia, de ugrik az is szépen, 7 litert felülről nyaldossa a városi fogyija. szóval teljesen jó alternatíva, kiválóan mozgatja a kasztnit, legalább 1.6-os szívó vehemenciával...
Lehet a héten még ki tudok próbálni egy 2.0 dízel Corit is, csak hogy bonyolódjon az életem  :D