Az ELM327 egy PIC-et (a fent említett mikrokontrollet) tartalmazó HW+SW volt. Elkövették azt a hibát, hogy kiadtak egy verziót olvasásvédelem nélkül, amit így elég egyszerűen lenyúltak.
Itt van egy kis összehasonlítás.
Nekem volt pár gagyi utángyártott. Én szerencsés voltam, gondot nem okozott, csak lassan olvasta az adatokat - másodpercenként 4 vs. 40.
Azért van külön típus specifikus, mert pl. a VW-nek más a fizikai csatlakozója. De az OBD csatlakozón is csak néhány láb szabványos, a többi gyártó specifikus. Pl. a Prius-on van 3 CAN bus, de egy ELM327 ebből csak eggyel kommunikál - az elég a környezetvédelmi ellenőrzéshez. A TechStream eléri mindegyiket.
A másik, hogy kétféle SW kell a teszteléshez:
- az egyik, amelyik a kütyün van - ez tudja hogy kommunikáljon az autóval. Ezt jóvesetben FW frissítéssel tudod változtatni, de jellemzően csak a drágább eszközöknél.
- a másik ami a telfonon/PC-n fut: ez mondja meg, hogy mit kérdezzen le az autótól és ennek megfelelően mond valamit. (Torque, TechStream, etc.)
Pl. a program megmondja a kütyünek, hogy a 124-es regiszter értékére kiváncsi, az válaszol, hogy 65535, a program pedig kiírja/megjeleníti, hogy a fordulatszám 6500 - nem valós példa
.