A benzinesnél haladás közben csak akkor van rezonancia, ha már az alapjárat ALATT(!) tartunk... Egy szívó motor, pláne benzines, sokkal jobban viseli a magas fokozatot alacsony fordulaton (<1500ford/perc). Persze, normálisan gyorsítani a benzines SEM tud, de a dízel sem. Haladni, viszont (értsd: a sebességet tartani) "jobb" a benzinessel...
Kivételesen nem teljesen értek egyet veled. Nekem 600 körül van az alapjárat, de 1000 rpm környékén (alatta) már bizony rángat a Cori ötödikben. 600-ig esélytelen lemenni, plusz akkor már egyébként sem 0 a fogyi ugyebár. Igaz, én nem 1500, hanem 1200 körül szoktam tartani a fordulatot.
Csak arra céloztam, hogy olyan rángatást, mint amilyet a dízel alacsony fordulaton csinál,csak kb lefulladás előtt közvetlen csinálhat a benzines. Vegyük úgy, hogy egy elvi esetet említettem a benzinessel és még én sem jutottam el odáig.
Viszont azt nem tudtam, hogy 1000 körül rángat a Tied. Az enyém nem, gondolom ennek szintén köze van a változó szelepvezérléshez...
De az igaz, hogy 1100 körültől lefelé már van fogyasztás, érezni is, ahogy ad egy pici gázt az autó.