Igazad van.
A Mercédes viszont a 80-as évekig egyáltalán nem nyitott lefelé. A babybenz, a 190-es volt a legkissebb Aztán kellett még majdnem 20 év mire lett kiskategoriás Mercédes
Hát igen... Mert nem tudták, meg merjék-e kockáztatni a klasszikus Mercedes-klientúra ellenkezését a "lefelé nyitás" miatt, szemben azzal a nyereséggel, amit az új, kevésbé tehetős réteg Mercedes-vásárlói körbe beemelése jelent.
De a 3-as BMW sikere rákényszerítette őket a "Baby" kifejlesztésére... Mondjuk, az semmi sem volt ahhoz képest, hogy a későbbi A-osztály aztán csakugyan mekkora szakítást jelentett a márka addigi hagyományaival - dehát akkor már más szelek fújtak. Azzal a Mercedes-vezetéssel, amelyik a 80-as évek elején állt a cég élén, egy A-osztályra gondolni sem lehetett volna.
Így utólag persze a siker őket igazolja, a BMW és az Audi is követte a lépést... Más kérdés, hogy a mostani aktuális A-osztály viszont elfordulást jelent az eredeti koncepciótól - ez már ugye messze nem az a kiskocsi, ami az első generácó volt. Hanem kvázi egy az egyben az 1-es BMW konkurrense, nyilván nem véletlenül.