Szonár cartársnak:
Szóval, utólagos HID égők kérdése:
Léteznek szettek H4 bixenon, H7, és H1 típusokban. Árakak szóródnak, de a bi-xenon kivételével 100E alatt megúszható.
Általában azt lehet elmondani, hogy a gyári xenonégővel szerelt kocsiknak átlátszó búrával vanak szerelve, lehet az vetítőlencsés, avagy tükrösmegoldás. A vetítőlencsés típus azért előnyöseb, mert a vetített fény sötét-világos határa egzaktabb. A tükrös megoldás sokkal jobban szórja a fényt, ezért vakítóbb lehet. Itt nagyon fontos a jó beállítás és a szaxerű szerelés.
Ha láttad az én xenonomat, illetve Kacsabi xenonját, akkor a különbség is nyilvánvaló.
Sztem a Te kocsidba simán beapplikálható a szett, de ha jól sejtem, a Tiédben H4 izzók vannak, így a bixenon játszhat csak. Ennek mechanikus a fényváltása, egy sapka rohangászik a megfelelő pozíciók között, ezzel éri el a megfelelő fényvetést.
Láttam Hondákba utólagos xenont, az is bordás lámpatestbe volt szerelve.
A fényszóró bordázottságával a vetített fénykéve homogenizálását, illetve a szórt fény megtörését, ezzel a vakítás elkerülését oldották meg a régebbi típusoknál.
Ha még valami van, nyugodtan kérdezzél, ha tudok válaszolok.
Ja, és Viso-t javasolom, mint beszerzési forrást. Szerelőt is tudok mondani: Hondati. Telefonszámok stb. ha kell írjál.