Ez kb. 95-100-as átlagsebesség (persze nem mindegy, hogy pontosan honnan indultál). Ebből is látszik, hogy a Mondi által írt 115-120-as átlagot nem nagyon lehet hozni 130-140-es utazósebességgel (max. akkor, ha nagyon kicsi a forgalom). Vajon 100-as utazósebességgel milyen átlagot lehetne elérni ezen a szakaszon? 80-at biztosan, de s 85 is összejöhet. Nem biztos, hogy annyira megéri sietni (persze a 130-140 nem számít rohanásnak), mert többször kell előzni, ami nagyobb forgalom esetén jelentősen ront az átlagon és természetesen megnöveli a fogyasztást is (abból induljunk ki, hogy a sofőr nem akarja feltartani a mögötte gyorsabban haladókat, ezért dinamikusan előz).
Jól látod, én is így gondolom.
Amikor a tavaszi találkozóra mentem, 110-nél óra szerint nem mentem gyorsabban, legtöbbször 100-at mutatott a sebességmérő. 5,7-es átlagfogyi és 76km/h átlagsebesség jött ki. Óra szerint mehettem volna 120-130-cal is, de amellett, hogy a fogyim inkább 7 literhez közelített volna, az átlagsebességem nem növekedett volna jelentősen, lehet, hogy talán 5-tel, ha magasabb lett volna. Ez menetidőben is legfeljebb 15-20 perc előnyt jelent, ami számomra egy 330km-es etapon abszolút elhanyagolható.
Mindazonáltal, megértem és elfogadom a mondi által leírt szokásait, annak ellenére, hogy számomra az pocséklás lenne, de neki más a fontos. Nincs ezzel semmi gond. Én sem próbálom meggyőzni Őt arról, hogy az én módszerem a jobb, és Ő sem engem. Én is voltam úgy, hogy bármekkora távolságra minél hamarabb megérkezni, de esetemben ez jellemzően akkor volt, amikor eleve késve indultam. Azóta, - és, mióta a gyorshajtás nagyon zsebbe nyúlós dolog nekem - egyszerűen nem vagyok hajlandó sietni, ha már úton vagyok. Ez egyrészt a trafipaxok ellen véd jól, másrészt az autóm üzemeltetése is könnyedén kivitelezhető szinten marad. A megmaradt pénzt, pedig vagy a fiamra - fogom - költeni, vagy fotós cuccokra... lényeg, hogy nem az autóra kell.