Tádáááám ... eldzsaltam ma a Praktikerbe, és megvettem életem első multiméterét ... ilyet:
...
Nosza ... most akkor meséljetek, légyszi, hogy mihez kezdjek vele
Autóhoz elég. Bőven.
Leírása szerint nem, de a műszer feliratai szerint 500V-ig mér váltót és egyent (leírás 250V-ot mond), kijelző bírná a nagyobbat is, 1V pontossággal. De olyannal elvileg nem nagyon találkozol élőben, max. a hálózati feszültséggel.
Egyenáramot mér 200mA-ig (váltót nem), ellenállást 2MOhm-ig. Meg mérhetsz rajta dióda nyitófeszültséget és PNP meg NPN tranzisztor h
FE-et (erősítés). Meg valami elemteszt van rajta, gondolom valami műterhelést csinál, ilyen még egy műszeremen sem volt, ha érdekel, biztos leírták a papírjában
COM a közös láb, a feketét szokás ide tenni. A pirosat árammérésnél/diódánál a jobb oldaliba, feszültségmérésnél/ellenállásmérésnél a középsőbe kell tenni. Nagyon figyelj, hogy nehogy elkeverd, mert akkor simán hazavágja a műszert a feszültség árammérésbe dugva.
Feszültségmérésnél simán párhuzamba kell kötni a műszert, árammérésnél sorba. De szerintem áramot nem nagyon fogsz vele mérni, ha autóhoz használod majd. Ahhoz meg is kell szakítani az áramkört, feszültségmérésnél meg simán "ráteszed". Inkább mindig legyen fekete a COM-ban, piros a középsőben, és kész!
Egyen és váltófesz mérésnél kell nézni, hogy jóra kapcsold a műszert, különben rosszul mér majd.
Nagy vonalakban ennyi. Rögtön mérhetsz egy akkufeszültséget