Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6652557 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34125 Dátum: 2017.01.14 10:57:33 »
Hello VD1234!
Csati és az érzékelő is megvan! Ott volt a szűrőház alatt!  :censored:
Ugye ha én szedem szét....
Most már mindegy, megvan, visszatettem a helyére!
Nem rossz ahogy most megy, ki tudtam próbálni, de én még egy kicsit többet várnék tőle, vagy rosszul gondolom.
Mindenki irja, h az 1,6-os hogy megy, ennek szerintem jobban kellene. Lassan forog le 1-esben és 2-esben 5-6ezerig. Vagy nem olyan a benzin sem, vagy mert nem új, de úgy gondolom jobban kellene. Bár gondolom a mai 1,2-es turbós motorú autók rövidebb áttétekkel ... ez lehet a dolog mögött. Rosszul semmi képpen sem megy! Csak...! Remélem lesz találkozó, gli 2.0-ás tesóval és visz egy kört az övével, ott minden kiderül.
Sokat segítettél, köszönöm! Inkább időigényes volt a gyújtásbeállítás is mint sem nehéz! ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34126 Dátum: 2017.01.14 11:36:00 »
Üdv!
Hát ez kemény....pfffff...
El van lustulva a gép. Meg nem tudjuk, mennyi falsot kapott : cry:
Kicsit égesd ki, magasabb fordulaton járasd, eltömődhetett kissé az utóbbi időben. De csak hosszabb úton, hogy az olaj is langyos legyen már legalább ;)
Nekem is olyan, ha folyton a városban tötymörgök, országúton veszem észre, hogy lomhább lesz. De ha kiégetem, utána befürgül. Ha nem, akkor adj neki egy ECU resetet, vagyis vedd  le az akku sarut egy fél órára, de ha riasztós meg mittomén, akkor EFI biztosítót húzd ki ennyi időre, bár kevesebb is elég.
Utána talán az új stílust hamarabb megtanulja :) próbálkozni kell. Mondjuk egy kompressziómérés jó lenne, hogy kopott-e, mert ha igen, akkor nem lesznek csodák.
Én elvagyok az 1.6-tal :)
Örülök, ha segítettem, hála Istennek. A gyújtást azért még nézd át szerintem, meg üzemanyagszűrőt cserélni, légszűrőt, ha az még régi lenne.

TtkRN2

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34127 Dátum: 2017.01.14 13:09:48 »
Rendben, leakasztom az akkut! És melegen meghajtom!  :yes:
Na akkor megint előjött egy kérdés, hol található a benzinszűrő?  :D
Könnyen ki tudom cserélni? Milyen szerszám kell a cseréhez? Ha röviden leírnád a folyamatot megköszönném!
Márka amit vegyek?
Kompresszió mérés elött érdemes szepelhézagot állítani?


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34128 Dátum: 2017.01.14 16:01:01 »
Rendben, leakasztom az akkut! És melegen meghajtom!  :yes:
Na akkor megint előjött egy kérdés, hol található a benzinszűrő?  :D
Könnyen ki tudom cserélni? Milyen szerszám kell a cseréhez? Ha röviden leírnád a folyamatot megköszönném!
Márka amit vegyek?
Kompresszió mérés elött érdemes szepelhézagot állítani?

Nem tudom, hogy 3SFE-n hol van, nekem a tűzfalnál. Mellékelek képet, nálam ilyen, de ezt adja a 2.0-hez is. Csillagvilláskulcsokkal cseréltem, hát nem volt könnyű, főleg ha még nem cserélték. Régit le újat fel, ellenőriz szivárgásra, nekem ennyi volt, adja magát. Ha nehezen megy, inkább hagyd, és szakember, mert mozgásképtelen lesz a kocsi. Ashika, Nipparts is jó, 2-2500 Ft, Mann 10 felett van.
Szelephézagot alapból jó ellenőrizni, mert 99,99%, hogy senki nem nézte előtted.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.14 16:02:48 írta vd1234 »

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34129 Dátum: 2017.01.14 17:41:22 »
Rendben, úgy lesz! Kösz mindent!!!  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #34130 Dátum: 2017.01.14 18:01:57 »
Üdv!
Ez az oldal segítségedre lesz (nem írtad, ez a négyajtósé)
A benzinszűrőd gyári száma pl. 23300-79335
A youtube-on találsz Carina gyorsulási videókat, megnézheted a 2 literesét (mellesleg megtalálhatod azt is, Dani miért elégedett az övével  ;))
A kompressziódra mérés nélkül is következtethetsz a motorfék nagyságáról.
Azt nem árt tudni, hogy ezek utazóautónak készültek (kivéve GTi), így kell kezelni. A 2 literes 5. fokozata pl. hosszabb, mint az 1.6-osé, hogy takarékosabb legyen, ez a rugalmasságra is hatással van persze.
Nekem bsh ex Carinájánál anno nagyon tetszett az alacsony fordulattól meglévő nyomaték.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34131 Dátum: 2017.01.14 18:22:21 »
Na jó, hogy szóba került, 30.000 km körül van a benzinszűrőm. Azt cserélem, meg légszűrőt. Pollenszűrőt ma cseréltem, miután a központizárat sikerült megcsinálni hála Istennek (az általános hibakeresésnél írtam róla). Benzinszűrőcserét hidegben nem csinálom, légszűrőét igen ;)

TtkRN2


Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34132 Dátum: 2017.01.15 08:21:57 »
Üdv Kalapos!
Megnézem az oldalt! Itt aztán jól össze van szedve minden alkatrész! Videokat is!
Csodát nem várok természetesen egy 287.000km-el vásárolt, előéletét nem ismert autótól.
De annyit megtehetek, hogy az eddig elhanyagolt karbantartások, cserék, beállítások naprakeszek lesznek, ezzel kihozva a legjobbat az autóból!!! Nem gyorsulási versenyekre vettem, nem is széthajtani, hanem arra, ha esetenként előzni kell akkor könnyedén meginduljon. Hosszú távra tervezek vele! Sajnos összehasonlítás hiányában a motorféket nem tudom megítélni! Az 1,3-as swiftemnek (100.000km) sincs jobb motorféke egy kicsivel sem sőt.
Vagy 80km/h-nál kapcsoljak vissza 3.-ba ? Ezeket a fogásokat hallottam, de itt még nem próbáltam. Ami biztos, hogy olyan igen rossz nem lehet, mert 6000km-en 4dl olajat eszik úgy, hogy közben csöppen az olaj a motorból!  :D Semmi kék füst. Az biztos, hogy annyira nem volt karbantartva, vagy csak eladásnál nem törődtek vele, de olyan fekete olaj jött le belőle mint a csuda. Majd azt az infót hallottam, hogy motormosóval nem kellene nekiesni, mert több lenne a kár, mint a haszna. Így olajszűrő csere nélkül még friss olaj be, majd 20 perc 5-6ezres fordulaton és ez az olaj is full fekete volt! Viszon ezután szűrö és olajcsere, most 6000km-t mentem vele és mézszínű.
Plusz ez a forum nagy segítség nekem is és én is igyekszem a jó, pontos és hasznos infókat megosztani!
Én hiszem azt, hogy megéri gondoskodni, mert van rá példa, van egy ismerősöm, akinek ignise van már időtlen idők óta. Vigyáz rá, karbantartja, nem kínozza, de akárhányszor elmegy a házunk elött még a mai napig is mint egy új autó! Semmi füst, újszerű hang....Tehát gondoskodni róluk és nagyon meghálálják!!!
Kösz az infókat!!!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34133 Dátum: 2017.01.15 08:58:21 »
Bocs, de nem értem ezt: olajszűrőt nem cserélni? Nem megbántani akarlak, de szurok olaj után nem hagynám, 6-800 Ft...

TtkRN2


Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34134 Dátum: 2017.01.15 09:23:51 »
Megvettem az autót, majd az olajcsere volt a terv.
Megkérdeztem, hogy motormosó?
Erre azt mondták, hogy nem ajánlott!!! Azt ajánlották, hogy cseréljek olajat, de szűrőt ne és csapassak mint az állat kb 20 percet! Magyarul ezzel mossam át a motort!
Tehát az első olajat leeresztettem, a szűröt hagytam és feltöltöttem olajjal.
Majd mentem mint állat 20 percig.
Utánna az is leereszt, ez is épp olyan mocskos volt mint az első olaj, amit aznap eresztettem le.
Majd ez után aznap olajcsere szűrővel együtt!
Gondolom azért ajánlották így, hogy ne kelljen 2x egy nap olajszűrőt cserélni.
Nekem akkor ez logikusnak tűnk és be is jött, mert a mai napig szép az olajam!
Így megvan? Lehet az elöbb rosszul fogalmaztam?!

« Utoljára szerkesztve: 2017.01.15 09:31:18 írta Jovanotti78 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34135 Dátum: 2017.01.15 09:33:52 »
Oké, nem így értettem, ez a módszer kimaradt. Így nem káros szerintem, érthetően.

Sok azt csinálja, hogy olajszűrőt hagyja, csak olajat cserél. Nem napokig, hanem hónapokig van rajta... Csak meglepődtem, mert a habitusodból nem ez következett volna.

Amúgy érdekes ez, mert nekem is a pálcán szép tiszta, de alul a teknőben feketés, cserekor látszik :yes:

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.15 09:44:15 írta vd1234 »

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34136 Dátum: 2017.01.15 09:42:53 »
Tudod én mindig gyűjtök infókat, meghallgatok mindenkit, minden infót, de én döntök a végén és ez a lényeg, így nem hibáztatok másokat!  :yes:
Az olajszűrö csere kihagyása nagy öngól az tuti!!!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #34137 Dátum: 2017.01.15 12:08:49 »
Ha 4000 fölött pörgetted a motort, akkor az elkerülő szelep nyitása miatt nem is működött az olajszűrő, ergo ilyenkor minden levált korom szűretlenül keringett a rendszerben...
Én épp emiatt (és a saját tapasztalatom miatt: egy alkalommal olajcsere előtt kihúzatva leragadtak a gyűrűim), nem kultiválom ezt a módszert. A hornyokba leragadt koksz eltávolítására ez nem megoldás szerintem. (Azért beszélek csak erről, mert a teljesítményről is szó volt.)
Amiatt említettem a motorféket, mert ha olajcsere után érzel ebben változást, az jó jel, de az olaj színe semmit nem árul el a dugattyú környékének állapotáról.

Én sem öntök rapid hatású motormosót az olajhoz, helyette évek óta olyat használok, ami nem tartalmaz savat, acetont vagy egyéb agresszív oldószert. Benne hagyom akár 300 km-ig, és érezhető a megváltozott menetteljesítmény. Úgy, hogy előtte mézsárga volt az olaj, utána sötétbarna a nívópálcán is...Sajnos nem tart soká, mert a rövid távok nem használnak.
Megjegyzem, 10 ezres olajcserék között nem kell új kannát vennem, max. elhasználom a 4 literest úgy, hogy cserekor félig van a nívón.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Carina
« Válasz #34138 Dátum: 2017.01.15 12:15:29 »
...
Ez a 100.000 km-es gyertyacsere, ez hogy is mondjam, nem túl életszerű, nem akarom elrontani a lelkesedésedet...
...
Egyetértek az érveléseddel, egy pl.

Jovanotti78

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re:Carina
« Válasz #34139 Dátum: 2017.01.15 12:53:51 »
Érdekes! Na ezért érdemes ilyen témákról beszélgetni, olvasgatni. Én személy szerint nem vagyok híve az IDŐ elötti cserének. Általában a megadott időtartám alábecsült, így azt ki kellene bírnia. Most az megint egy másik téma, hogy hamisítanak ... és nem bírja ki a javasolt életkort, futásteljesítményt! Ha 80.000km- nél kell vezérlést cserélni én nem cseréltetek 50.000-nél! Én! Egyetértek azzal, amit írtál, hogy nem ajánlott, nem garantált, hogy egy irridium gyertya 100.000km-t tud, de változott a technika is 20 év óta. Én amit kínlódtam az "egyesgolfommal"
ott volt még csak szívás, 2ezer km-ként gyertyapucolás, rotortisztítás, elosztóban szegmenspucolás. Egyszer volt olyan h megállt, nem adott szikrát, mind a 4 szegmens el volt egyszerre oxidálódva. Viszont amit küldtél linket elgondolkoztató, lehet kezdek egy sima denso gyertyával. Bár én az életemben pont az ellentettjét figyeltem meg...ha sokat variálnak egy menettel ( hengerfej ) a ki be tekergetésektől elöbb utóbb az is kopik a sok cserétől, ezért gondoltam egy hosszabbtávú megoldásra.  :yes:
Meglátjuk. A full pörgetést legközelebb hanyagolom! ;)