Nos, akkor az ígért "Milyen robogót vegyek?" szösszenet...
Köszönöm, nagyon tanulságos, de még mindig túl sokat feltételeztél rólam...
Akkor megpróbálok konkrétabbakat kérdezni:
- milyen anyagi költségekkel jár egy robogó fenntartása (mondjuk heti 100 km-t használva)? Fogalmam sincs, hogy pl. kötelező biztosítás van-e, egyéb muszájosan fizetendő dolgok vannak-e, szervizelése mennyi, stb.)
- használni elsősorban Budán használnám (azért írok Budát, mert ott hegyek is vannak, ha érthető, mire gondolok), ezt figyelembe véve mit kerüljek (típus), mi az, ami javasolt?
- annyira láma vagyok a témában, hogy egyelőre alternatívaként felmerülne egy elektromos bicikli is, bár a töltését nem látom át, hogy tudnám megoldani. Jól gondolom, hogy lehet alternatíva, vagy ez marhaság?
- nem vagyok kimondottan ezermester alkat (Autónál egy kerékcserét megoldok, de egy olajcserét már nem.). Ez mennyire szűkíti be a szóbajöhető választékot, és ki foglalkozik a robogók szervizelésével?
- nyilván elsősorban használtban gondolkodnék, mi az a kor és/vagy futásteljesítmény, amit már jobb meg sem nézni?
Ha segít: nekem 50-es Apriliám van, éves biztosítás 2600 Ft, más ktsg. nincs.
50-es 2 ütemű fogyaszt (nálam, aki 110 kg vagyok
) 3,5-öt plusz az olaj, ami nagyságrendileg elenyésző pénz (ha tuningolt, 8-at is, viszont megy akár 100-zal is), egy 4 ütemű valóban 1,5-3 körül, ez is többféle tényező függvénye, ahogy az autónál is.
Emelkedőn én is visszalassulok, van, hogy csak 30-at bír (110 kg...), csodát nemigen lehet várni egy ekkora géptől.
Nálam a hajtóműben 2000 km-enként kell olajat cserélni (bő egy deci, még a földre se kell lefeküdni, kb. 1500 Ft egy adag olaj), szíjat kopás mértékétől függően kell cserélni (enyém gyárilag 17,5 mm, 15 -nél kellene cserélni, most közel 17 mm, 30e km-nél, a csere egyébként néhány ezer Ft)
Vannak kimondottan motorokkal, robogókkal foglalkozó műhelyek, (pl. Tábori), én eddig mindent meg tudtam csinálni magam, nincs is vele sok gond. Én úgy látom, robogónál fontosabb a váz, futómű épsége, mert ha körülnézel pl. az Egümotors webáruházában, egy komplett blokk sem annyira drága
arányaiban, mintha egy használt autóban kellene blokkot cserélni.
Ami még plusz ktsg., bukósisak, ha komolyan veszed az egészséged, legalább protektoros kabát, kesztyű; én vettem kb. 12e Ft-ért esőruhát is, nagyon praktikus.
Én ha most vennék, vagy japánt, vagy egy Apriliát vennék. Kerülném a tuningolt példányokat, minél inkább gyári és nagytestű, nagyobb kerekű legyen.