Szerintem az nem en voltam, mert assetom az hol van. Ez gyarilag turbos es barki vehet ilyen autot ma mar fruttiert. Satriani occsenek is volt egy szethullajtott darab 5-6 eve, de az enyem kopp-kopp nem ilyen.
Nekem is volt full fem tobbretegu hengerfejtomitesem, aztan amikor kiütöttük röhejes 0.5bar korul -illetve szerintem az meg annak az eredemenye a, hogy a gyari buta ECU-val amikor rendszeresen becsorgott az kezdte meg, es kesobb kigyengulve szakadt at 2.-3. hengerek kozott buzeralaskor-, csak egy 5800Ft-ba kerulo "sima" Victor Reinz egyseg kerult bele, de ennek is fem az alapja. Masnap este a Szeremi uton 2bar-l nyomassal mindjart be is jarattuk -ennek is volt egy tortenete*-, de birta, benzin volt hozza adva eleg, injector duty cycle 52% volt csak,a gyujtas meg direkt el volt butitva szerencsere, szoval annyira nem ment az auto, mint 2bar-n kene, es igy baja nem lett tole.
*:A wastegate-t szabalyzo vakuumcso hozzaert a turbohoz vagy a kollektorhoz, es kiegette a forro ontveny es ezert szabalyzas nelkul futott a turbo. Megalltunk visszanezni a log-t, na jo addig en lejjebb veszem a nyomast, kinyitom a kazanfedelet, kiszallok es vmi fust jon fel ket oldalt...
***e, miez?... felnyitom es vakuumcso vege pont akkor hagyta abba a fustolest. Jaaa, csak ez... akkor ezert volt ekkora a nyomas is. Tapetavago sniccer, nyissz, mashol elvezettuk, kesz, mehetunk is tovabb.
Neztuk is, hogy 60% TPS-nel is mar kiakad a muszerfali gyari nyomasmeroora, ami 1.6bar-g van skalazva, 1.4bar-tol van a piros sav rajta es a 1.6bar utan van a mutato 2-3 mutatovastagsaggal, a notebook meg mutatta, hogy 300-306kPa a szivosor aktualis nyomasa -ebbol az elso 100kPa, a vakuum-, mi meg csak neztunk hatdemé annyi az b+, miert nem all meg 1.3bar-nal? Azert jo, hogy anno a 400kPa-s MAP szenzor kerult bele, meg bent voltak a 650cc/min-s injektorok is, kulonben lehet erosen lekonyult volna szam szele egy massziv kek fustcsovara
Szerintem a 10.5-10.8:1 AFR az nagyon dus, nekem 2bar-nal is 11.7-12:1 kozott volt es semmi baja nem lett tole.
Punto GT-nel sincs se csiribiri hajtokar meg dugattyu, tok sima szeria ontott aluminium, mint a szivoke is, a hajtokar meg tokugyanaz, es gyarilag igy megy 1.3bar-n overboost uzemmodban 3000-4500rpm kozott
Tudtommal nem volt ez az auto sehol, legalabbis az utobbi 5 eveben, amiota nalam rojja a km-ket... link van arrol vhol?
Szia házé,
Talan egyszer remlik amikor balra felkanyarodtal a Daubnernel Budan es levillogott egy szurke Toyotas, aki megkerdezte, hol csinaltad a turbositast? Amire azt mondtad, hogy gyari tuning kit. (akkor nekem meg szivo volt a gep).
Na az en voltam. Kicsi a vilag. :-)
Amiket leirtal az igy is van, kiveve a hengerfej tomites nalunk fem alapu, nagyon jol birja, a motor legstrapabirobb resze. Nekem is volt mar tartosan padlogaznal 9.4:1 AFR (biztonsagi okokbol), de a Toyota ECU + Emanage gond nelkul lekezeli, sohasem fulladt es nem allt le, viszont nem ment. En ugy emlekszem a te motorod gyarilag turbos, vagy nagyon kis modositassal volt gyarilag turbos kivitel is, igaz? Mert nalunk szeria motorbelsovel (xZZ-FE szeria) max 0.8 bar realis es mar az is necces.
Ja meg valami, ezeknel es az egyel ezelotti szerianal is a gyarilag turbos motoroknal padlogaznal 10.5-10.8:1 az AFR. A te geped volt a Totalcarban is nem? Vagy az Auto-Motorban volt? Inkabb az utobbi talan.