Jó pár hónappal ezelőtt beszélgettünk arról, hogy az autómban fémes rezonáló, rezegő hangot hallok, ami fordulatszám függvényében változik. 1200-1500 körül hallható a legjobban, ill. motorfék használata során.
Jó pár dolgot megnéztem(tünk) eddig, de sajnos nem volt meg a ludas. A legutóbbi tipp az volt a Toyota szervizben, hogy a tűzkarikákat ki kell cserélni, mert elhasználódtak. Toyotánál neki is álltak hátulról kezdve, de mivel a kipufogó elemek között, ahol van a tűzkarika, van egy csonk, amire rá kel húzni a karikát
(lsd. mellékelt kép). Na az nálam már nincs.
Teljesen el van rohadva, a tűzkarikát is alig tartotta meg. Mivel azt feltételezték, hogy az első is hasonló állapotban van, neki sem kezdtek a munkának, inkább elküldtek egy kipufogóshoz.
Tegnap du. voltam a kipuffanósnál. Végignéztük az egész kipufogót, az első leömlő takaró lemezei közül rezonál az egyik. 4 van és nagyon rossz helyzetben vannak, így csak kb.-ra tudta belőni a fickó, hogy melyik lehet az.
Ha alulról nézzük, akkor a leömlő mögött, ahol alulra kanyarodik maga a cső, jobb oldalon felfelé kb. félútón(kb. 2 óránál) van egy elég amorf alakú lemez. Nálam Ő a ludas, Ő rezonál. Kicsit feszített rajta, így valamennyivel jobb lett, de azt mondta, hogy szét kéne szedni és megnézni hogy pontosan mi a gond. Véleménye szerint vagy a csavar alatt van elrepedve a lemez, vagy valahol máshol van repedés ebben a lemezben és ezért tud rezonálni. Azt mondta, hogy akkor munka szétszedni, hogy Ő első körben nem szeretné vállalni, mert annyi pénzt úgyse kérne érte, mint amennyi idejébe kerülne lebontani és visszaépíteni az egészet. Azt tanácsolta, hogy menjek be a Toyotához, kérjek egy árajánlatot(mert ott minden egyes műveletnek megvan a tervezett időigénye) és ha emberi időt mondanak, akkor bízzam rájuk. Mert ha esetleg úgy alakul, hogy kifutnak az időből mert annyira rossz helyen van, be vannak állva a csavarok, vagy bármi más miatt megszenvednek vele, akkor sem fognak többet kérni érte, mint ami az eredeti ajánlat volt.
Vélemény, tanács, tipp?