Akkor tök jól bírta, Nekem, meg másik ismerősnek az 1.4 D4d ben 130 ezer km környékén kellett a porlasztókat felújítani, meg a common rail cső végén van egy finom mikroszűrő, ami tele volt fémszilánkokkal . Szóval 187 ezer valós kmnél ez nem egyedi eset. Sajnos a magyar gázolaj szar, száraz, megeszi az üzemanyagrendszer elemeit.
A másik ismerősnek is meg volt chippelve? Ő is sportosan vezet? Ha fémszilánk volt ... akkor mind a 4 fúvókát?
Ez a 130 még egy HDI esetén is korainak hangzik.
A sűrűbb összetevők a hidegtűrés miatt ma már nem kívánatosak...
Azt mondják lehet játszani a lepárlással is, annak függvényében mennyi benzin/gázolaj kell. Régen megcsinálták a benzint a maradékot eladták HTO-nak, viszont most jóval több gázolaj kell mint benzin..."Hulladék" sem nagyon van, mindent fel kell javítani és eladni.
Lehet, hogy a benzinből hiányzik valami aminek a gázolajban meg nem kellene benne lennie. Egyre többet hallani hogy a benzin pedig "megromlik" (gázos kocsi, motor). Aztán a köolaj is fogyóban, már minden szutykon kitermelnek, felfutóban palaolaj is ami szintén nem a minőségéről híres...