Valami full szintetikussal lenne érdemes foglalkozni.(Pl.:
http://www.olaj24.hu/T/castrol-power-1-racing-2t-ketutemu-motorolaj-1l/604 )Viszont nekem kicsit vészjósló ez a dolog katalizátor, neadjisten részecskeszűrő részről.
Az rendben, hogy a befecsiket megóvjuk a kopástól, de kérdés, hogy ez az (elégetett)olaj nem-e árt a kipuffnak/turbónak.
Csak hangosan gondolkozok:
40l benzinhez 1 deci olaj esetén: ~5 literes fogyasztással számolva, 800km alatt juttatunk +1dl olajat az égéstérbe. Hogyha ezt olajfogyasztásként fogjuk fel (10.000km-en ~1,25l), akkor elég vészjóslóan hangzik. Úgy tudom az olajfogyasztós autók ölik a katalizátort/részecskeszűrőt... Rendben, hogy a motorolaj nem ég el olyan szépen, de akkor is.
Szívesen vennék ezirányú tapasztalatokat. Nem-e veszítjük el a vámon, amint a réven nyertünk?