Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1023264 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D4D füstölés
« Válasz #3375 Dátum: 2013.02.08 17:58:23 »
Sziasztok!

A Toyota Corolla Verso 2.2D-CAT gépjárművem 185 e. futott km-rel. kb. 1 órai városi használat után nagyobb fordulatszámon elkezd füstölni. Esetleg van tippetek, hogy mi okozhatja a jelenséget? Mostanában csak városban használom a kocsit. A fenti jelenség hideg motornál nem jelentkezik.
ez pont a városi használat miatt van, nagyobb fordulaton jobban dolgozik a turbo és kiég belőle a koksz.... ha jol meghajtod, utána egy darabig nem kellene hogy füstöljön  ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasloro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D
« Válasz #3376 Dátum: 2013.02.20 15:08:15 »
Sziasztok!

1.4 d–4d  Corolám 1900 - 2000 fordulat tartományban beremeg (ezt a padlólemezen és kormányon is lehet finoman érezni ). A remegéssel párhuzamosan a motor(?) hangja is megváltozik - beerősödik. A motor hangja alapjáraton is, és a jelzett fordulattartományon kívül  minden fordulatnál rendben van, sehol semmilyen zörgés, a normálistól eltérő zaj nem tapasztalható. Ez a jelenség nagyobb sebesség fokozatoknál intenzívebben érezhető, üresjáratban  a motort felpörgetve a kritikus tartományig és azon túl sem jön elő.
Több helyen is próbálták megtalálni a kiváltó okot, de eddig sikertelenül, ezért kérnék segítséget hátha valaki  találkozott már hasonlóval, hol lehet a hiba?

Köszönöm: Laci

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3377 Dátum: 2013.02.20 16:46:49 »
Nekem is feltűnt már, prémiumdízellel elmúlt. Szóval szerintem valami korom/koksz lerakódás lehet az okozó. 2 tank shell nitro+ után elmúlt... :sorcerer:

Rabby

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:D-4D
« Válasz #3378 Dátum: 2013.02.21 09:06:01 »
Sziasztok,

2009-es 1.4 d-4d-mnek mostanában kicsit a szokásostól eltérő hangja van szerintem (kicsit mélyebb tónusú és sűrűbb kattogás), amit főleg 3-as, illetve 4-es fokozatban észlelek amíg a turbó el nem kezd működni, mert utána a motorhang sokat változik... A hangot még jobban elő tudom csalni ha a váltókart 3-asban enyhén nyomom előre.

Kérdés: van-e köztetek valaki, aki hétköznapokon hasonszőrű kocsijával Budaörs környékén ráérne egy kis tesztvezetésre, mert sajnos nincs mihez viszonyítanom és nem szeretném ha a szervizben úgy néznének rám, mint egy okoskodó majomra.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3379 Dátum: 2013.02.21 10:54:29 »
1.4 d–4d  Corolám 1900 - 2000 fordulat tartományban beremeg(ezt a padlólemezen és kormányon is lehet finoman érezni ). A remegéssel párhuzamosan a motor(?) hangja is megváltozik - beerősödik. A motor hangja alapjáraton is, és a jelzett fordulattartományon kívül  minden fordulatnál rendben van, sehol semmilyen zörgés, a normálistól eltérő zaj nem tapasztalható. Ez a jelenség nagyobb sebesség fokozatoknál intenzívebben érezhető, üresjáratban  a motort felpörgetve a kritikus tartományig és azon túl sem jön elő.
Sok 1.4 d–4d motoros autót megnéztem, 2e körül mindegyik berezonált, még a pár km-es bemutatóautó is, és sebességi fokozattól függetlenül üresben is. Nekem kicsit rossz a fülem, így a hangról nem tudok nyilatkozni, a rezonancia a tükrön látható, ami nagyon zavaró, mert 5. ben a 2e 90-100 körül van. Amikor bemutattam a hibát az egyik Toyota szervizben (a saját autójukkal is) akkor meglepetten mondták (8 éve), hogy akkor biztosan mind ilyen.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3380 Dátum: 2013.02.21 10:57:46 »
 :eek:
Nekem ez új....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasloro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D
« Válasz #3381 Dátum: 2013.02.22 15:17:29 »
Sok 1.4 d–4d motoros autót megnéztem, 2e körül mindegyik berezonált, még a pár km-es bemutatóautó is, és sebességi fokozattól függetlenül üresben is. Nekem kicsit rossz a fülem, így a hangról nem tudok nyilatkozni, a rezonancia a tükrön látható, ami nagyon zavaró, mert 5. ben a 2e 90-100 körül van. Amikor bemutattam a hibát az egyik Toyota szervizben (a saját autójukkal is) akkor meglepetten mondták (8 éve), hogy akkor biztosan mind ilyen.


Az 1.4 d-4d motorok különböző típusú autókban voltak? Ha igen akkor talán a motornál  kellene keresnem a hibát – a karosszéria, futómű, sebváltó, kipufogó stb. a hiba okaként kevésbé jöhet szóba – jól gondolom? Üresben felpörgetve a motort  én nem tudom ezt a remegést   (rezonálást) előidézni, pedig akkor lehet, hogy könnyebben találnám meg a jelenség okát.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3382 Dátum: 2013.02.22 16:14:50 »
Sok 1.4 d–4d motoros autót megnéztem, 2e körül mindegyik berezonált, még a pár km-es bemutatóautó is, és sebességi fokozattól függetlenül üresben is. Nekem kicsit rossz a fülem, így a hangról nem tudok nyilatkozni, a rezonancia a tükrön látható, ami nagyon zavaró, mert 5. ben a 2e 90-100 körül van. Amikor bemutattam a hibát az egyik Toyota szervizben (a saját autójukkal is) akkor meglepetten mondták (8 éve), hogy akkor biztosan mind ilyen.
Nem tudom én nem tapasztalok rezonanciát. De azért ne probáljátok egy csendes benzineshez hasonlítani. Benzines Corim  20 éve volt utoljára, de a Jazz nekem meglepően csendes volt. Sőt sokszor oda kellett figyelni ,mert nem lehetett hallani, hogy egyáltalán megy a motor :D Se hang, se rezonancia.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3383 Dátum: 2013.02.22 17:18:26 »
Ha egy mélyről jövő morgás/kerregésről, és egy viszonylag nagy frekvenciás rezgésre gondol a kolléga, 1800-2000 között, ami finomabb gyorsításkor is előjön, akkor sanszos, hogy az a megoldás amit írtam.  :)
Legalábbis nálam elmúlt. ::)

lasloro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:D-4D
« Válasz #3384 Dátum: 2013.02.22 17:44:53 »
Sziasztok!

A motor hangja teljesen rendben van akár az alapjáratot, akár a különböző fordulalatokon tapasztalható hangot vesszük.
Egyéb tulajdonságai is rendben vannak, egyedűl mentközben az 1800-2000-es fordulat tartományban remeg meg valami (talán a motor)
Ez főképp a 4,5,6 sebességfokozatokban észlelhető, finom és erős gyorsításkor is előjön. A prémium dizel mint megoldás, erre gondosz Peti?
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 17:59:36 írta lasloro »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3385 Dátum: 2013.02.22 18:35:13 »
 :yes:
Nem tudom milyen stílusban vezetsz, lehet az is okozhat lerakódást... Már ha tényleg az a gond. Nekem teljes mértékben elmúlt, direkt figyeltem ma, nem tudtam előcsalni, régebben viszont kifejezetten szembetűnő volt.
Gyere el minitalira, megolvassuk.  ;)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3386 Dátum: 2013.02.22 18:46:36 »
Az 1.4 d-4d motorok különböző típusú autókban voltak?
Mind1ik 2005-ös E12 HB volt.
Üresben is berezonál, de csak 2000 körüli fordulaton (gázadástól, tartástól vagy elvételtől függetlenül), a hangján csak minimálisan a karosszérián és a kormányon,sebváltón szinte nem is lehet lehet érezni, a tükörben lévő kép viszont elmosódott lesz.
Az állapot nem romlott tovább, és az általam megtekintett autók közül az összes produkálta, ezért egyszerűen a tükörre gumiztam egy szélesebb látószögű másikat,ami már nem veszi át a rezonanciát.-)

A Toyota dízelek hangjával semmi gondom,és a rezonanciát a saját üzemszerű állapotához viszonyítom.

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 18:51:50 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3387 Dátum: 2013.02.25 23:14:54 »
Üdv!

E12 1.4 D-4D-n készülök hűtőfolyadék cserére. Eneos fagyállóra lesz cserélve, elvileg a gyárival megegyező minőség.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan kellene ezt véghez vinni? A hűtőből-blokkból leengedni gondolom nem nagy dolog, de az utastér fűtőradiátora/csöveiben lévő folyadék hogy jön ki? Digitális klímás, itt hogy kellene a fűtéscsapot kinyitni?

Ha esetleg van egy lépésről lépésre leírás azt megköszönném.  :helpsmilie:
A csináld magad topicban az 1zz-s leírást olvastam, de ott erre nem tértek ki. :nonono: :D

Illetve EGR szelep tisztításnak lenne értelme ~70e km után? Arról Aurisos leírást leltem képekkel, gondolom sokban nem különbözik...

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:D-4D
« Válasz #3388 Dátum: 2013.02.26 15:32:01 »
Üdv!

E12 1.4 D-4D-n készülök hűtőfolyadék cserére. Eneos fagyállóra lesz cserélve, elvileg a gyárival megegyező minőség.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan kellene ezt véghez vinni? A hűtőből-blokkból leengedni gondolom nem nagy dolog, de az utastér fűtőradiátora/csöveiben lévő folyadék hogy jön ki? Digitális klímás, itt hogy kellene a fűtéscsapot kinyitni?

Ha esetleg van egy lépésről lépésre leírás azt megköszönném.  :helpsmilie:
A csináld magad topicban az 1zz-s leírást olvastam, de ott erre nem tértek ki. :nonono: :D

Illetve EGR szelep tisztításnak lenne értelme ~70e km után? Arról Aurisos leírást leltem képekkel, gondolom sokban nem különbözik...

Szerintem nincs benne fűtéscsap.
Egy zsaluval állítod, hogy a kinti levegő a radiátoron vagy pedig közvetlenül jusson be az utastérbe.

A hűtőrendszer legalacsonyabb pontján megbontod a rendszert, miután kifolyt az összes víz, összerakod és feltöltöd.
Addig mész vele, amíg üzem meleg nem lesz. Leállítod, megvárod míg lehűl, majd a megfelelő szintig feltöltöd.

Az EGR szelep "koszolódása" nagyban függ a használattól. Már ennyinél is el lehet koszolódva.
É,n amíg nincs semmilyen tünete, addig nem szedném szét.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3389 Dátum: 2013.02.26 18:01:06 »
Értem, köszi!

Milyen tünetet okoz? Gondolom ha megszorul/elkokszosodik a járat, akkor nem megy. De ezen kívül?
Illetve ha már részben el van kokszosodva a járat az is okozhat teljesítménycsökkenést/többletfogyasztás?  :hmmmm: