Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1023160 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2685 Dátum: 2010.01.29 00:28:22 »
Szerintem -45ben már az sem sokat ken...
Kb. az a dermedéspontja, tehát még ippeg a használhatóság határán van. De mínusz 45-ben akadnak már egyéb problémák is.

atr hittem már mindenki alszik :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2686 Dátum: 2010.01.29 08:39:01 »
Ez eleg brutal, meg hasznos is.  :yes: Ez nem szokott hideginditasi gondokat okozni igaz?
Még mindig ez a téma, kicsit olvasgattam:
"EGR deletion

EGR deletion in diesel engines is considered justifiable by a wide range of people, including the environmentally conscious. Although deleting the EGR system results in increased NOx levels, hydrocarbon emissions, Particulates, Carbon monoxide and Carbon dioxide are drastically reduced. Furthermore, EGR deletion results in an increase in fuel economy as high as 25%. Exhaust gas recirculated back into the cylinders adds wear-inducing contaminants and causes an increase engine oil acidity, which can result in an inefficient, poorly running engine. The increased level of soot also creates the need for diesel particulate filters to prevent environmental contamination."

bocsi, most nincs kedvem nagyon fordítani, de zanzásítva: az EGR elhagyása dízeleknél járhat emissziócsökkenéssel, legalábbis részecske, CO, CO2 NOx és szénhidrogén (?) szennyezés terén, valamint a gazdaságosságot is növelheti akár 25%-kal is :eek:
Fura, mert a ficko a forumon pont azt tapasztalta, hogy csokkent a fogyasztasa  :eek: Pedig vasarnap akartam nekiesni  :hmmmm:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2687 Dátum: 2010.01.29 21:27:27 »
Sztem aludj egyet, és olvass újra :winkiss:
Gabe 254.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2688 Dátum: 2010.02.01 10:54:22 »
Megint elolvastam mind az angolt, mind a forditasod. Itt az all, hogy ha nincs EGR (kvazi eltomodik) akkor alacsonyabb lesz a fogyasztas. A forumon, amit en belinkeltem meg azt tapasztaltak, hogy takaritas utan csokkent a fogyasztas. Ha vmit nem jol ertettem, akkor szolj  :surrender:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2689 Dátum: 2010.02.01 11:01:30 »
lehet hülye vagyok, de az EGR a kipufogogáz visszavezetés igaz? ami azt a célt szolgálja hogy a károsanyag kibocsájtás minél kisebb legyen
egyszoval ujra beküldi a motorba, és égeti el..... na most ha ez eldugul vagy le van falazva, akkor csak tiszta levegö kerül az égéstérbe, ergo jobb fogyasztás, és nagyobb teljesitmény

nemde? :?:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: D-4D
« Válasz #2690 Dátum: 2010.02.01 12:05:50 »
De.
Legalábbis régebbi gépekben biztosan elég jól mérhető fogyasztáscsökkenést vagy/és teljesítménynövekedést okoz.

-Az újabb gépekben viszont ezesetben erősen világít a motorkontroll lámpa!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2691 Dátum: 2010.02.01 19:09:04 »
Megint elolvastam mind az angolt, mind a forditasod. Itt az all, hogy ha nincs EGR (kvazi eltomodik) akkor alacsonyabb lesz a fogyasztas. A forumon, amit en belinkeltem meg azt tapasztaltak, hogy takaritas utan csokkent a fogyasztas. Ha vmit nem jol ertettem, akkor szolj  :surrender:
A linkelt dolog arról szól, hogy EGR deletion, tehát kihagyás, ami 25%-kal növelheti az üzemanyag hatékonyságot. Tehát én értettelek félre.
Egyébként nem teljesen ellentmondásos. A fickó eltömődött cuccot tisztított, a cikk meg arról szól, ha teljesen elhagyjuk. Úgy tudom elképzelni, mint mondjuk a levegőszűrőt: ha van, de tiszta, jól fogyaszt. Ha van, de koszos, sokat fogyaszt, ha meg kihagyod, esetleg fogyaszthat kevesebbet. Cserébe máshol jársz rosszabbul.
Gabe 254.

barna.czukor

  • Vendég
Re: D-4D
« Válasz #2692 Dátum: 2010.02.02 21:35:30 »
lehet hülye vagyok, de az EGR a kipufogogáz visszavezetés igaz? ami azt a célt szolgálja hogy a károsanyag kibocsájtás minél kisebb legyen
egyszoval ujra beküldi a motorba, és égeti el..... na most ha ez eldugul vagy le van falazva, akkor csak tiszta levegö kerül az égéstérbe, ergo jobb fogyasztás, és nagyobb teljesitmény

nemde? :?:
Nemde.

Mert az EGR funkciója az is, hogyha a motor túlmelegedne, akkor a visszavezetett gázok következtében az égés hatásfoka csökken, ezáltal lecsökken az égés miatti motorhőmérséklet is.  Így lesz környezetbarátabb a motor, mert az optimális hőmérséklettartományban a legalacsonyabb a HC kibocsátás. Továbbá nem csak a környzeteről van szó, hanem arról is, hogy a túl nagy hőmérsékletű kipufogógáz tönkretszi a katalizátort és/vagy a részecskeszűrőt és a motor egyes alkatrészeit.

Az EGR kiiktatása az engine lámpán kívül a motor túlmelegedését és az utánkezelő rendszer idő előtti elhalálozását okozhatja. Azon kívül lehet, hogy úgy füstöl majd, mint egy chipes TDI...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: D-4D
« Válasz #2693 Dátum: 2010.02.02 22:03:55 »
pfujj utálom a korom okádó dízeleket!!
a normálisakkal semmi bajom!

nem jósolok hosszú életet azoknak akik ott a gyorsulást végignézték és szívták azt a levegőt :D
                                                                                                                                                   

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2694 Dátum: 2010.02.03 13:12:03 »
"EGR deletion in diesel engines is considered justifiable by a wide range of people, including the environmentally conscious. Although deleting the EGR system results in increased NOx levels, hydrocarbon emissions, Particulates, Carbon monoxide and Carbon dioxide are drastically reduced. Furthermore, EGR deletion results in an increase in fuel economy as high as 25%. Exhaust gas recirculated back into the cylinders adds wear-inducing contaminants and causes an increase engine oil acidity, which can result in an inefficient, poorly running engine. The increased level of soot also creates the need for diesel particulate filters to prevent environmental contamination."
Aszondja, hogy ha kiiktatjuk az EGR-t, akkor az NOx-emisszió megnő, de az összes többi károsanyagé csökken; továbbá javul a fogyasztás, és csökken a motorolaj kémiai elhasználódása (savassá válása).

Lehet benne valami; mert pl. OK fine-ék Volvojáról a minap kiderült, hogy ki van iktatva az EGR-szelepe, de az osztrák (!!!) márkaszervíz is azt mondta erre, hogy ennek több az előnye mint a hátránya, nyugodtan maradhat kiiktatva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: D-4D
« Válasz #2695 Dátum: 2010.02.03 13:35:36 »
"EGR deletion in diesel engines is considered justifiable by a wide range of people, including the environmentally conscious. Although deleting the EGR system results in increased NOx levels, hydrocarbon emissions, Particulates, Carbon monoxide and Carbon dioxide are drastically reduced. Furthermore, EGR deletion results in an increase in fuel economy as high as 25%. Exhaust gas recirculated back into the cylinders adds wear-inducing contaminants and causes an increase engine oil acidity, which can result in an inefficient, poorly running engine. The increased level of soot also creates the need for diesel particulate filters to prevent environmental contamination."
Aszondja, hogy ha kiiktatjuk az EGR-t, akkor az NOx-emisszió megnő, de az összes többi károsanyagé csökken; továbbá javul a fogyasztás, és csökken a motorolaj kémiai elhasználódása (savassá válása).

Lehet benne valami; mert pl. OK fine-ék Volvojáról a minap kiderült, hogy ki van iktatva az EGR-szelepe, de az osztrák (!!!) márkaszervíz is azt mondta erre, hogy ennek több az előnye mint a hátránya, nyugodtan maradhat kiiktatva.

 :yes: Raadasul 500 Euro lenne az uj. Kerdeses, hogy beszerzzuk-e az ujat. Foleg azokutan, hogy az osztrakok szerint is csak nemet autopalya tempo mellet lehet haszna.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2696 Dátum: 2010.02.03 13:44:14 »
Amit eredetileg linkeltem az lattatok/olvastatok? Ott takaritasrol volt szo. Azt erdemes megcsinalni vagy sem?  :?: Mert ahogy KGabe irja, jelenleg van is EGR meg nincs pl az en kocsimban (az egyik valaszolo pont olyat takaritott ki mint az enyem 30k utan es eleg szmotyis)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2697 Dátum: 2010.02.03 14:45:38 »
Hát erről általánosságban annyit tudok, hogy az EGR-szelep elszennyeződés elég gyakori hiba a modern autóknál, gyakorlatilag márkától függetlenül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2698 Dátum: 2010.02.12 12:37:02 »
Ismet csinalta :( 0-1 fok kozott allva 2 napot alig eszrevehetoen inditozott tovabb (sztem mas eszre se venne, csak nekem megszokta a fulem milyen amikor kapasbol indul)
Aztan 10 orat allt minusz 6-9 fokban es ismet kellett neki kb 3-4 masodperc inditozas. Nemlehet az egyik izzogyertya a ludas? Megprobalok valahonnan keriteni egy multimetert  :hmmmm:
Helló én még új vagyok itt az én autóm (2.0 d4d sol 70000 km) is csinálta Decemberben akkor -15 környékén járt a hömérö és volt hogy a második índitásra indult ,elsőre leált az inditás majd újra kezdtem beindult és működött.Zavart ezért szervizbe vittem ott aludt és reggel kint rákötöttek mindent a hidegbe minden ok (hőmérséklet jeladó,ü.a.nyomás,stb.)végül szoftver frissítés adalékolt gázolaj (dermedés gátlo castrol gta3) azóta tuti. 1 kicsit keregösebb a motor hangja gondolom az előtöltés miatt  de viszont jobban megy 1 picit remélem tudtam segíteni  aszerviz Kaposvár KOTO autóház nagyon segítökész a csapat

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2699 Dátum: 2010.02.12 13:13:10 »
Nagyon koszonom a valaszt! Azota nem tudtam megnezni hogy csinalja e, mert nem volt nagy hideg.  :no: Mult heten tankoltam tele Agip Bluetech dizellel. Remelem hetvegen kiderul. Akkor szerintem jovotelig mar nem fog  :ph34r:
Bevallom a szoftverfrissitestol felek, mert azzal allitolag tobbet fogyaszt  :surrender:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX