Először is, innen is köszönöm a srácoknak a próbakört. Hülyébben haltam volna meg nélküle. Ha valamire rosszul emlékszem, javítsatok ki, nem nagy bajnok a rövid távú memóriám.
A külsőségekről csak nagyon röviden: a kocsi ránézésre sem mindennapi jószág a púpos-lyukas motortérrel, dupla kipuffal, sötétítéssel. Ízlés kérdése a dolog, én szeretem a szolid gyári külsőt, ettől még kétségtelenül dögös a gép. Elfelejtettem rákérdezni, hogy a motorháztetőn az intercoolert sejtető résre van-e szükség, vagy csak dizájnelem. Az urakat meginvitáltam a fórumra, ha ideérnek, remélhetőleg megtudjuk a választ. Ezen kívül a kocsi ránézésre le van ültetve, rövidebb a váltókar. (A váltások hangját hallva rákérdeztem, hogy japán gyártású-e a kocsi. Az enyém angol, sokkal sprődebb a váltója.)
Először az, ami nem volt teljesen pozitív. Egy dolog mindössze: világít a check engine lámpa. Ha jól értettem, ez a nagyobb injektorok miatt van. Az autóban úgy értettem, egy olyan chip van, amit még 1.4-es korában írtak utoljára át, ezt kellene összehozni a nagyobb injektorokkal. Ezzel összefüggésben a fogyasztás a BC szerint 4,6 liter, ez természetesen nem valós. Ezen kívül még egy aggályom van: a kocsi még nem volt zöldkártyán.
A kocsi erejéről sokat elmond, hogy a 205-ös gumikat másodikban simán elforgatja. Komolyat tol már alacsony fordulatról is. Persze nem lesz belőle egy kompresszoros-turbós, 1300-tól aszfaltot szaggató szörnyeteg, de nagyon szépen, egyenletesen épül fel a nyomaték, kiegyensúlyozottan, rángatásmentesen húz 6000-ig a masina, már 2000-től izomból megoldja a feladatot. Fajin, nagyon fajin. Mintha egy másik autó lenne, sokkal erősebb, mint az 1.4-es. Sokkal. Két napja vezettem egy 122 lovas, vatta új Jetta TSI-t, annál is jobban, szélesebb tartományban húz. Nagyon meggyőző. Ami a legjobban tetszik: a kipuff-hangot leszámítva egyáltalán nem tűnik tuningolt gépnek, mentes mindenféle remegős alapjárattól, idegen zajtól, kéretlen vibrációtól.
A gépben most bő 100e van, 70e körül csinálták meg az átalakítást. Az, hogy üzembiztos, sokat elmond a műveletről. A fogyasztásra nem emlékszem, mondta a tulaj, hogy mennyiért tankol és annyi pénzből mennyit autózik, de elfelejtettem.
A többiek már leírták, hogy az 1.4-eshez képest kevesebbet eszik, városi gyorsulgatásoknál ez abszolút hihető, ezt tényleg nem kell szétforgatni ahhoz, hogy tartsa az ember a lépést a 100 ló fölötti dízelekkel.
A nagy injektorok állítólag nem kellenek szükségszerűen, egy mostanában átalakított kocsi megbízhatóan működik az originál befecskendezőkkel.
Suma summarum: nagyon állat. Ha a check engine probléma megoldható, és átmegy zöldkártyán a kocsi, készíthetünk egy végleges költségvetést, amiben a nagyobb injektorok is benne vannak. Meggyőzött a próba. Igaz, hogy házat újítok, de erre hajlandó lennék költeni, sőt, lemondanék miatta pár évig a Lexus IS200-hoz fűződő perverz vágyaimról.