Bocsánat, a dízel motoroktól független a kettőstömegű hibalistája. Nem jobb vagy nem AZÉRT jobb az 1,4-es dízel mint a nagyobb, mert nincs benne kettős!! Lehet hogy ha úgy érted, akkor több és költségesebb hibalehetőség van, ez ok. Csak nem elfelejtendő, a nagy dízelmotorokhoz találták ki a kiegyensúlyozó hatásban ezerszer jobb kettőst.
A kettős tömegű tökéletesen működik, viszont azt is tönkre lehet tenni, pl. nagy súlyok kicsi fordulatszámú vontatásával, túlterhelésével, hajók, lakókocsik és társaik... Valamint egyáltalán nem barátja a rendszer a sok leállítás, indításnak. De ettől még nagyon jó.
A 136, 150 és 175 LE motorok egy blokkban készülnek, csakhogy a legnagyobbnak kevés ez a blokk. Erre jött nekem az a márkától érkezett történet, hogy a 175 LE-s hamar hengerfejes lesz, kb. 80 -100 e km-t mondtak,hogy tipikusan, sokszor jön elő. Ezenkívül érzékenyebb ez a motor az üzemanyagra. Barátaimnak is volt gáz az erősebbekkel, azon kívül állítólag egyáltalán nem fogyaszt jól és ehhez nem kell meghajtani...
Persze ettől nagyon jó még, de ha nézzük a fórumozókat, innen is sok nagy motoros panasz olvasható.
Német-japán, BMW-Toyota: más a célközönség, ne feledjük, más életmód és jómód! közepette veszik, cserélgetik, szervizelik. Az biztos egy BMW hajtása pazar, úttartása eszméletlen, és még sok jó dolog van, mondjuk az is, hogy gyakran jelez a kompjuter és egy szervizállás itthon átlagban százezer. Ilyen ismerőseim is vannak, de sosem cserélnék le a németet, csak egy másik, újabbra... Persze bejön az ótvar kihajtott, szervizeletlen, visszatekert autó akár "prémium" v épp Toyota, nemsokára teli hibalistával és nem is érteni miért ilyen
"szarok".