Szerző Téma: Corolla Verso  (Megtekintve 1558541 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corolla Verso
« Válasz #4635 Dátum: 2016.01.31 11:26:39 »
Nem ebben rejlik a különbség, hanem a minőségellenőrzésben. A japán gyártók magasabb szintű követelményeket állítanak (és hajtanak be) a beszállítóiktól, ami szükségszerűen tartósabb és megbízhatóbb végterméket jelent. Olyan szinten, hogy ugyanaz a Bosch alkatrész nagy valószínűséggel gyengébb minőségű lesz egy VW-ben(!!), mint egy Toyotában. Nyilván a kép árnyaltabb, hiszen egy konstrukció tartóssága/elhibázottsága az alap, amin a minőség csak módosítani tud (lásd pl. a Toyota 2.2/177LE DCAT motorja), és a statisztika mindig csak általános, attól a konkrét autó még akármilyen lehet, de ha mindenfajta hibalista végét az olasz/francia autók uralják, az azért elgondolkodtató.
Egy harmadik dolog pedig a piaci kínálat. Itt a fórumon alapvetően azért óvunk mindenkit a használt dízelek megvételétől, mert azon túl, hogy a mai nagynyomású dízelek problémásabbak, mint a szívóbenzinesek, a dízelspecifikus problémák jellemzően igen drágán orvosolhatóak, és nagy valószínűséggel éppen azokat az autókat fogod megtalálni a használtpiac kínálatában, amelyeknél vagy már elő is jött valamelyik hiba, vagy mostanában várható. Tehát egy jó állapotú dízelre a mai magyar használtpiacon sokkal nehezebb rábukkanni, mint amit a megbízhatósági statisztikák sugallanának. Sajnos a Toyotánál is fennállnak ezek a jellemzők, bár a különböző dízelmotoroknál nem egyformán. Legjobb a kis dízel (1,4), már csak azért is, mert abban nincsen kettőstömegű lendkerék. Aztán jön a kétliteres dízel, ezzel nagyjából egy szinten van a gyengébbik 2,2-es (COVban 136, Avensisben 150 pacis), a legrosszabb a már említett 2,2-es DCAT motor. A BMW származékokat nem tudom, de még nincsenek is abban a korban/futásteljesítménynél, ahol ezek lemérhetők lennének.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Corolla Verso
« Válasz #4636 Dátum: 2016.01.31 12:16:20 »
...ott is van a kulcsmondat a listájuk tetején: "But imagine how people use models in different ways."
pl. egy 10. helyen álló Fiesta szerintem megbízhatóbb az 1. helyezett Carrerá-nál, mivel vélhetően előbbit nagyrészt városi gyepálásra használták, míg utóbbit hosszú kirándulásokra, meg a külvárosi lakópark és a tengerparti golfklub között  :lol: )
Nem tudom, hogy itt súlyozva van-e a hibák súlyossága, meg figyelembe veszi-e a karbantartottságot - ahogy mondani szokás, ha 2 napig hasmenésed van, 2 napig meg hánysz, akkor statisztikailag rendben van az emésztésed  :D....


Az se mindegy hogy megy vizsgára az a kocsi: egy Porschés odaadja a márkaszervizben a kulcsót hogy csináljanak meg rajta mindent amit kell és vizsgáztassák le.
Egy olcsó autónál, a spórólós át se nézeti, hátha átmegy úgy is :hmmmm:
És még sok más tényező is bejátszik (pl(Németo.-ban) leasinges autóban ma a szervizelés stb is benne lehet a leasingdíjban.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4637 Dátum: 2016.01.31 13:09:05 »
Bocsánat, a dízel motoroktól független a kettőstömegű hibalistája. Nem jobb vagy nem AZÉRT jobb az 1,4-es dízel mint a nagyobb, mert nincs benne kettős!! Lehet hogy ha úgy érted, akkor több és költségesebb hibalehetőség van, ez ok. Csak nem elfelejtendő, a nagy dízelmotorokhoz találták ki a kiegyensúlyozó hatásban ezerszer jobb kettőst.
A kettős tömegű tökéletesen működik, viszont azt is tönkre lehet tenni, pl. nagy súlyok kicsi fordulatszámú vontatásával, túlterhelésével, hajók, lakókocsik és társaik... Valamint egyáltalán nem barátja a rendszer a sok leállítás, indításnak. De ettől még nagyon jó.
A 136, 150 és 175 LE motorok egy blokkban készülnek, csakhogy a legnagyobbnak kevés ez a blokk. Erre jött nekem az a márkától érkezett történet, hogy a 175 LE-s hamar hengerfejes lesz, kb. 80 -100 e km-t mondtak,hogy tipikusan, sokszor jön elő. Ezenkívül érzékenyebb ez a motor az üzemanyagra. Barátaimnak is volt gáz az erősebbekkel, azon kívül állítólag egyáltalán nem fogyaszt jól és ehhez nem kell meghajtani...
Persze ettől nagyon jó még, de ha nézzük a fórumozókat, innen is sok nagy motoros panasz olvasható.
Német-japán, BMW-Toyota: más a célközönség, ne feledjük, más életmód és jómód! közepette veszik, cserélgetik, szervizelik. Az biztos egy BMW hajtása pazar, úttartása eszméletlen, és még sok jó dolog van, mondjuk az is, hogy gyakran jelez a kompjuter és egy szervizállás itthon átlagban százezer. Ilyen ismerőseim is vannak, de sosem cserélnék le a németet, csak egy másik, újabbra... Persze bejön az ótvar kihajtott, szervizeletlen, visszatekert autó akár "prémium" v épp Toyota, nemsokára teli hibalistával és nem is érteni miért ilyen
"szarok". 



fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4638 Dátum: 2016.01.31 14:47:02 »
Nem ebben rejlik a különbség, hanem a minőségellenőrzésben. A japán gyártók magasabb szintű követelményeket állítanak (és hajtanak be) a beszállítóiktól, ami szükségszerűen tartósabb és megbízhatóbb végterméket jelent. Olyan szinten, hogy ugyanaz a Bosch alkatrész nagy valószínűséggel gyengébb minőségű lesz egy VW-ben(!!), mint egy Toyotában. Nyilván a kép árnyaltabb, hiszen egy konstrukció tartóssága/elhibázottsága az alap, amin a minőség csak módosítani tud (lásd pl. a Toyota 2.2/177LE DCAT motorja), és a statisztika mindig csak általános, attól a konkrét autó még akármilyen lehet, de ha mindenfajta hibalista végét az olasz/francia autók uralják, az azért elgondolkodtató.
Nem is akartam vitatni ennek a stat.nak a helytállóságát, csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy bármilyen statisztika - akármilyen sok és helytálló is a bemenő adat - nem képes a valós élet valamennyi tényezőjét figyelembe venni, ezért csalóka lehet.
Pl. a prémium márkát legtöbbször a jobb jövedelmi helyzetűek veszik, ezért valószínűleg kevésbé vannak a karbantartások is elmismásolva - ami máris torzítja a megbízhatósági képet.
Vagy pl. nem veszi figyelembe a magyarországi viszonyokat a fentiekkel kapcsolatban, miszerint a túlnyomó többség a jövedelmi helyzeténél drágább autót vesz - szinte biztos pl. hogy egy tizenéves sportkupéja nem kapja meg azt az átlagosnál komolyabb szervizelést, amit egy ilyen autó megkíván. Avagy lásd nálunk a környéken 12-15M átlagárú lakások vannak, ami kb. átlagos jövedelmet feltételez - és sok 6-8Ms autó. Tuti hogy ezek megkapják a havi átlagkereset felét kitevő időszaki karbantartást?

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4639 Dátum: 2016.02.01 20:20:58 »
Nem mennék bele, de példaképpen elmondanám, a környékünkön számos ismert, anyagilag remekül prosperáló - közéletben sikeres  ember lakik, aki a helyi átlagtól vszleg lényegesen jobb anyagi helyzetben lehet. Viszont a lakása nem luxus kateg. és az autója sem biztosan az.
Nekik így éri meg a legjobban. Ezt szeretném kiemelni az összefüggések közül. Van ilyen.
Az autó karbantartás sokszor nem más, mint lelkiismeret és kultúra kérdése.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Corolla Verso
« Válasz #4640 Dátum: 2016.02.01 20:52:45 »
Az autó karbantartás sokszor nem más, mint lelkiismeret és kultúra kérdése.
Ha megvannak hozzá az anyagiak, igen. Mindhárom dolog kell.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4641 Dátum: 2016.02.02 10:06:31 »
Nem vitatom, a pénz mellé kultúra és lelkiismeret is kell.
De miről is beszélgetünk?  :hug:
Karbantartásról. Problémák voltak, vannak valakinek? Ki ismer egy jó bontót, ahol kaható sokféle cucc? (mindig jól jön egy ilyet ismerni.)

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4642 Dátum: 2016.02.02 14:40:35 »
Nem vitatom, a pénz mellé kultúra és lelkiismeret is kell.
De miről is beszélgetünk?  :hug:
Karbantartásról. Problémák voltak, vannak valakinek? Ki ismer egy jó bontót, ahol kaható sokféle cucc? (mindig jól jön egy ilyet ismerni.)

...no igen, kicsit elkanyarodtunk.  :whistling:
Akkor senkinek nincs ötlete a márkaszerviznél olcsóbb injektor beszerzés/beépítés helyre?

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4643 Dátum: 2016.02.02 15:18:27 »
Ma is megvan Zuglóban, az M3 lehajtónál egy adagolós műhely. Esetleg? (látni látom, létezik még, de nem kellett szerencsére...)
Ja és ha neked is elérhető, nem mondjuk pécsi vagy :cry:

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Corolla Verso
« Válasz #4644 Dátum: 2016.02.04 19:01:10 »
Az injektor javításról van valakinek tapasztalata?
Sok helyen hirdetik, leírás alapján komoly felszereltségű műhelyek - de ha már költök rá, inkább legyen hosszútávon jó, mint olcsóbb...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #4645 Dátum: 2016.02.05 18:30:34 »
Sziasztok, rég jártam erre...

Pár hónapja (éve) elkezdett idegesíteni a Versoban (2005) az automata klíma. De nem kicsit, nagyon. Eddig tűrtem neki, de most komolyan gondolkodom manuális klíma behenkölésén. Na jó, ez csak vicc, de ha olcsón, egyszerűen meg lehetne csinálni, már ugranék is neki.

Ugyan még sosem volt automata klímás autóm, de nem hiszem hogy ennek így kéne működnie (hozzáteszem, minden ami automata ebben a kocsiban, az katasztrófa - gondolok itt az ablaktörlőre, és a visszapillantóra is).

Nade vissza a klímára. A bajom az az, hogy ha mondjuk beülök a hideg kocsiba, felcsavarom a klímát egy kellemes 22 fokra. Szépen fűt, ahogy kell. Aztán eléri a beállított fokot (gondolom), és hidegérzetem lesz, de nagyon. Tekerem feljebb a hőmérsékletet - amíg "fűt", addig nincs is baj - amikor szinten akar tartani, akkor kezdődik a problémám.
OK, beállítom hogy ne nyomja az arcomba a levegőt, csak lábhoz+ablak. Nem sokat segít.
Mostanában azt csinálom vele, hogy leveszem a ventillátort minimumra, és felcsavarom maximumra a hőmérsékletet. Aztán ha túl meleg van, kikapcsolom az egészet a francba (tisztára mint a viccben Gorbacsov a Lada ajtóval). Aztán ha fázok, vissza az előző konfig.

Csak nekem van ilyen kínom vele - vagy valami szenzor nem működik jól? A manuális kocsiban sosincs ilyen bajom - ott szépen beállítom, néha utánaállítok - sokkal jobb a komfortérzetem.

Tehát az a bajom, hogy nem állítja az automatika normálisan a hideg-meleg arányt. Lehet hogy programozásilag tökéletes, de érzetre nem :(

VAlakinek van valami tippje? Ez ilyen, vagy én vagyok túlérzékeny?


Köszi

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4646 Dátum: 2016.02.05 19:01:30 »
Hasonlítassz a leányom anyjára, neki mindig meleget vagy hideget fúj és nem oda, ahova várja. Mivel az ülés is kényelmetlen, szerinte, gondolom ez csak nyűgösség. Merthogy máskor, más napokom meg semmi baja se ezzel, se azzal. Szóval lehet nekem őt kellene lecserélnem, neked meg a klíma vezérlést. Innen nehéz megmondani tényleg szar-e a kütyüd, nekem nem így működik. Először is automatán áll és gyakorlatilag egész évben megy. Nyáron hűt, télen fűt. Amíg hideget fújna télen, addig nem fúj, csak ha már van meleg levegő. Kis okos.
Namost: az bizonyos, hogy minden esetben igyekszik mielőbb beállítani az automatán szereplő hőfokot, ezért kell egy-két-három-több városi forgalomban eltöltött perc, mire az ide oda fújkálást abbahagyja és beáll egy gyengébb, arányos erősségre és hőfokra.
Ezt szoktam állandó utasomnak mondogatni, hogy legalább egy saroknyit várjon a csavargatással (nyomogatás) hadd éledjen a kis okoska.
Évi rendes szűrőcsere, szenesre (+1000 pénzes, szűrőbolti, nem gyári, mert az 4x szorzó a marketingért).
Mindenképp klímásnak kéne látni. Lehet a közeg fogyóban. Erre figyelj, mert ha elfogy, a kenés nulla és szivattyúcserével javítható, horror drága.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Corolla Verso
« Válasz #4647 Dátum: 2016.02.05 21:07:22 »
Szia,

próbálom dekódolni a válaszodat. Azt tudom, hogy nagy az ózonlyuk, de azért a levegőnk csak nem fogyott el teljesen...  :lol:
Vagy milyen közegre gondolsz így télvíz idején? Rendőr nincs a kocsiban - sem alatta. Megnéztem. Kétszer. Vagy már el is fogyott, épp ez a baj?

Hideg motornál szerencsére "okos" annyira, hogy nem tolja a nyakamba a hideget, azzal nincs is bajom.

Lehet össze kéne bútoroznom a lányod anyjával, az segítene mindkettőnkön?  :hug:

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Corolla Verso
« Válasz #4648 Dátum: 2016.02.05 21:31:09 »
Rajtatok nem hiszem, hogy segítene, de nekem bejönne. Ha viszed, vissza ne hozd!  :clap:
Kicsi fényt adok:
"Az autóba épített klímaberendezés a hűtőközeg nyomás- és -halmazállapot-változására, illetve az ezzel járó hőmérsékletváltozásra épül. A hűtőközeg ma jellemzően az R134a jelű környezetbarát anyag, ami 1998-tól teljesen felváltotta a korábbi, ózolyuknövelő freont; de folynak kísérletek egyéb anyagokkal is (a Toyota például szén-dioxiddal kísérletezik). Az R134a esetében - típustól függően - 400-950 gramm mennyiséggel töltik fel a rendszert, egy busznál a töltőmennyiség meghaladhatja a tíz kilogrammot is."

Enélkül az egész automata hűtő-fűtő dolog nem működik. Ehhez kéne egy légkondis szerelő.

Zárójel: figyelj, az Istenért nehogy megharagudj, csak jól gondolom magunkat érezni... Nem bántó a szándékom. Sőt: az állandó utitársat nagyon szívesen, ó, nem jársz rosszul, nem selejtes, csak nekem megy az agyamra (már).  :cry:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Corolla Verso
« Válasz #4649 Dátum: 2016.02.19 09:35:05 »
Sziasztok!
Vettem egy COV-ot, régóta vágyok rá. Most cserélnem kell az első fékbetéteket, tárcsákat. váltó olajat is szeretnék cserélni és motorolajat, és hosszbordás szíjat, mert az egyik oldalát kikezdte valami. fékolajat is cserélnék.

Tudtok mondani megfelelő típust ezekből.
Az autóm 1,8 MMT, 2004-es.
Prius 2 - a mosolygós autó.