Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368840 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13755 Dátum: 2015.08.20 22:58:19 »
B módban üzemanyag nélkül kapcsolja rá a belsőégésű motort a hajtásláncra. Azért jó, mert használatával meredek lejtőn nem kopik a fék. Enyhe lejtőn persze nem érdemes használni.
Meg ugye a jó felfagyott úton ott a hó, gyorsít - fékez - csúszik - kapkod - gyorsít - fékez...... helyett a városban komfortosabb ha gyorsít - motorfékez - gyorsít..... és csak szükség esetén fékez.

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13756 Dátum: 2015.08.21 01:25:44 »
A rákoscsaba nem esik ki neked, összefuthatunk.
Köszi a felajánlást, de nagyon kiesik.

Tudom, hogy itt sok a wazer, Marci nagyon helyesen mindenkit megtérített.  :yes:

Szögi (szintén wazer) is a Kolosy felé jár. A múltkor elment mellettem, csak későn vettem észre, hogy ledudáljam.

B módban üzemanyag nélkül kapcsolja rá a belsőégésű motort a hajtásláncra. Azért jó, mert használatával meredek lejtőn nem kopik a fék. Enyhe lejtőn persze nem érdemes használni.
Ezt a B módot, vagy a fékezéskori visszatáplálást nem teljesen értem. Ha simán D-ben hagyom a lejtőn, ha fékezek, vagy csak "motorfékkel" megyek, akkor mi történik? Ha jól tudom, a sima fékezés is visszatáplál az aksiba - igaz, hogy kopik a betét.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13757 Dátum: 2015.08.21 06:49:39 »
Ezt a B módot, vagy a fékezéskori visszatáplálást nem teljesen értem.
Normál autó:
- gázelvétel = üa. nélkül jár a motor azaz motorfékez
- fékpedál nyomása = mechanikus fékezés azaz mozgási energiát hővé alakítjuk. (Az újabb járműveknél a generátort nagyob teljesítményre kapcsolva növelik a motor fékező hatását és a plusz áramot a fedélzeti akkuban vagy kondenzátorban tárolják és az elektromos fogyasztók működtetésére használják.)

HSD:
- gázelvétel = az elektromotor generátorként dolgozik, azaz visszatáplál a mozgási energiát elektromossá alakítja és a meghajtó akkuba tárolja,
- fékpedál nyomása
I) kisméretű akkor csak visszatáplál
Ii) nagyobb mértékű (vagy max. ra töltött akku/ 10 kmh alatt) a mechanikus fék ( is) üzemel.

B üzemmódban a benzinmotor nem áll le, azaz a gázpedálról lelépve üa. nélkül motorfékez + I ill. II.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.21 06:57:34 írta Agyarka »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13758 Dátum: 2015.08.21 09:57:51 »
...
Pont tegnap olvastam a cikket, csak a gyakorlati működésről volt kevés infóm. Azt viszont nem értem, amit a lejtmenetnél írsz. Akkor nem kapcsolja le a benzint, vagy miért jó, ha a benzinmotor is fékezi az autót? Azt tudom, hogy a B gomb az fokozott visszatáplálást jelent, és megfogja az autót, nem gyorsul a lejtőn.
Hogy tudod az emelkedő előtt előmelegíteni a benzinest? Átkapcsolod power módba?
Átlagos hőmérsékleten (15°C) is bemelegszik hamar? Gondolom kicsit máshogy kell közlekedni vele, mint a hagyományos autókkal, ki kell tapasztalni, hol mi az ideális, már csak az automata váltó miatt is.
...

Megpróbálok sorban válaszolni, szólj, ha valamit kifelejtenék.

A B-módról sajnos a magyar autós újságírók baromságokat írtak, mert gondolom nem volt elég idejük kitesztelni. Tehát: mész a kocsival D módban, mondjuk megy a benzinmotor is. Lehetőségek:
1. Elveszed a lábad a gázról. Szinte azonnal lekapcsolja a benzinmotort és elkezd a gurulás miatt visszatermelni, enyhén lassul.
2. Elveszed a lábad a gázról és elkezdesz enyhén fékezni. Ugyanaz történik, mint az 1. pontban, csak jobban termel vissza.
3. Elveszed a lábad a gázról és elkezdesz intenzíven fékezni. Ugyanaz történik, mint az előző pontokban, plusz elkezdi használni a fékeket is, mint egy normál autó.
4. Meredek lejtőn mész lefelé, az 1. pontban leírt visszatermelés nem ad elég erős motorféket. Ilyenkor lehet B-be rakni: erre a lekapcsolt benzinmotort is elkezdni használni a motorfékhez a generátorok mellett. Túl nagy/hosszú lejtőn persze ez sem elég, fékezni kell.

A benzinest bemelegíti magától, ne aggódj, okos autó. :D Én a föntit arra írtam, hogyha tutibiztos akarsz lenni abban, hogy már meleg a motor az emelkedő előtt, akkor kapcsoltasd be vele. De kicsit is hűvösebb időben megteszi magától.

Kényszeríteni meg úgy lehet, hogy bekapcsoljon, hogy álló helyzetben nyomsz egy padlógázt.

Nagyon hamar bemelegszik az egész kocsi belül (a feleségem ezért imádja! :) ), bár előzőleg benzines autót csak egy Skoda Fabiát vezettem rendszeresen (cégautó). Minden más tapasztalatom turbódízelhez kötődik, azok meg ugye jóval lassabban teszik ezt.

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13759 Dátum: 2015.08.21 10:00:04 »
Köszi a felajánlást, de nagyon kiesik.

És Bécs?  :lol:

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13760 Dátum: 2015.08.21 10:06:01 »
És Bécs?  :lol:
:) Ha a hozzám tartó 15-20 percnél gyorsabban megjárható, talán még jó lehet :)

attesz86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
  • priuszos
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13761 Dátum: 2015.08.21 10:42:15 »
Sziasztok! Néztem egy Prius II-t, 2008-as évjárat 100.000 km-rel. Az elektromos rendszer felől a többi autóhoz képest (nekem is volt egy másik 2-es ill. próbáltam másokat) jóval hangosabb sípoló hang hallatszik. Próbáltam EV módban is az autót, hogy kiszűrjem, nem-e máshonnan jön. Jöhet ez az inverter felől? Érdemes hanyagolni a vásárlást emiatt? Egyébként rálépve a gázra nem gyorsult annyira, mint egy másik, amit előtte próbáltam...

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13762 Dátum: 2015.08.21 13:20:32 »
Hadd dühöngjem kicsit ki magamat itt! :D

Kb. 2 hete feltoltam egy értékelést a Priusról a Népítéletre. Előtte nem használtam a rendszerüket, ezért félkészen elküldtem, csak utána derült ki, hogy a moderátor-cenzor még átnézi és jóváhagyja. Elég hamar, talán következő napon már kikerült.

Még aznap, vagy a rákövetkezőn feltoltam a teljes, javított verziót, csomó pluszinformációval (plusz nem ordít róla, hogy félbehagytam). Azóta se rakták ki. Mérgemben ezért ma visszavágtam az egészet és csak egy rövid értékelést írtam, plusz a szerkesztőségi rendszerről mondtam el a véleményemet. Elég nehéz volt úgy megtölteni az 1000 karaktert, hogy nem volt mondanivalóm...

A hab a tortán: töltöttem a kocsiról föl fotót is, mindkét alkalommal. Egyik se került ki.

Szóval bennem erős kételyek ébredtek azzal kapcsolatban, hogy a Népítélet mennyire megbízható, ha a szerkesztőség ennyire veszi komolyan. :censored:

Másnak mik a tapasztalatai?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13763 Dátum: 2015.08.21 14:03:22 »

Szóval bennem erős kételyek ébredtek azzal kapcsolatban, hogy a Népítélet mennyire megbízható, ha a szerkesztőség ennyire veszi komolyan. :censored:

Másnak mik a tapasztalatai?
Nekem max egy hét késéssel publikálták, de most próbaképp tettem fel frissítést a mai napon és meglátjuk :)

Gróf Zéró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13764 Dátum: 2015.08.21 14:03:52 »

Hadd dühöngjem kicsit ki magamat itt! :D

Szóval bennem erős kételyek ébredtek azzal kapcsolatban, hogy a Népítélet mennyire megbízható, ha a szerkesztőség ennyire veszi komolyan. :censored:

Másnak mik a tapasztalatai?

A mostani és az előző autómról is töltöttem fel Népítéletet. Nem ok nélküli amit írtál. Az általam üdvös módszer: szöveget megírtam előre és txt-ként mentettem (a formázások elkerülése végett). Képeket vagy 800x600 vagy 1024x768 -ban maximum.

Így ha elszállt sem volt több az egész mint egy CTRL C + V. ;-)

De úgy emlékszem módosításnak és feltötésnek is neki kellett szaladni néhányszor mire felment rendesen minden.

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13765 Dátum: 2015.08.21 17:17:15 »
Pesten csak hétfőn leszek sajna... (Amúgy kimondottan vicces volt, hogy az előbbiekben többször is a Szépvölgyi utat, Daubnert hoztátok fel példának az autó működésével kapcsolatban... épp ott a munkahelyem. ;-) Majd figyelem a Priusokat az ablakból!)

A Daubnerba én is járok néha hétvégén , de a Montevideo utcában szoktam leparkolni ☺

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13766 Dátum: 2015.08.21 17:19:59 »
Sőt, ezen a hétvégén lesz Priusos minitali is reményeink szerint.

Ez engem is érdekelne, hol és mikor lesz?

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13767 Dátum: 2015.08.21 17:23:04 »
A rákoscsaba nem esik ki neked, összefuthatunk.
Egyszer én szívesen elvinném hozzád az enyémet,  ha nem vagyok pofátlan

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13768 Dátum: 2015.08.21 18:08:48 »
...
HSD:
- gázelvétel = az elektromotor generátorként dolgozik, azaz visszatáplál a mozgási energiát elektromossá alakítja és a meghajtó akkuba tárolja,
- fékpedál nyomása
I) kisméretű akkor csak visszatáplál
Ii) nagyobb mértékű (vagy max. ra töltött akku/ 10 kmh alatt) a mechanikus fék ( is) üzemel.

B üzemmódban a benzinmotor nem áll le, azaz a gázpedálról lelépve üa. nélkül motorfékez + I ill. II.
Megpróbálok sorban válaszolni, szólj, ha valamit kifelejtenék.
...
Köszi mindenkinek! Elméletben már egész jó vagyok. :)
Bécs sem esik éppen útba, inkább a Bécsi út. :)

kowee legalább 2 x 30 perc. Azért még nincs teljesen elvetve, lehet, hogy kihasználom a felajánlást, ha élesedik a helyzet.

Mini Prius tali a Daubnernél egyik nap?
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.21 18:11:59 írta Szata »

Gróf Zéró

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #13769 Dátum: 2015.08.21 20:25:53 »


Mini Prius tali a Daubnernél egyik nap?

Zseniális lenne! (Bár sajnos én csak hétfőn leszek, s leendőként max. kibicelhetek egyet. Esetleg meló után...?)
A parkolás viszont pocsék arrafelé. A Daubner parkolójában max. 30', amúgy mindenütt full telve van minden munkaidőben. :-( Sokat kell forogni...
És persze már fizetős (max az Alsó Zöldmáli nem - azon lefelé jövet lehet tölteni az akksit is :-D  ).
Viszont a Kolossyn van lent egy zseniális gyros -os, ha a süti nem fekszik valakinek. Vagy lehet parkolni a Kolossynál az Új Udvarban és ott a Vapiano, esetleg a Cafe 57.  :-)