A szervizköltségekről ugyanakkor aránytalanul kevés szó esik.
Nekem előtte Passat volt, ami azért minőségben jobban ott van, de fenntartani mégis egy drágább autó (nem vagyok fanatikus németes se japános - tapasztalat), műszakilag viszont a Prius egyértelmű (meg nem volt más hybrid alternatíva sem, ami ilyen kiforrott).
Szeptemberben lesz meg egy éve, átvételkor olajcserével kaptam ezalatt én még egyszer cseréltem olajat! Ennyi! Semmi baj nem volt vele! Ahogy mondani szoktam: legnagyobb baja eddig, hogy ki kellett cserélni egy garnitúra ablaktörlőt, mert elrepedt a gumija!
Viccen kívül egy olajcsere szervíz volt (+szűrők persze), ami márkaszervízben anyag+munkadíjjal együtt volt huszonegy-két ezer... Úgyhogy ennyiért már nem állok neki alábújni az autó alá (mert csak kicsivel drágább, egy évben nálam egyszer van, mert évi max 15öt megyek), és van vezetett szervízkönyv), mert Passatot még én szervizeltem (így persze az is kijött 15-16-17ezerből), mert ott a márkaszervíz szóba sem jöhetett, olyan ára volt.
Toyota márkaszervízben baromi jól állnak hozzá az emberhez, és olyan, mintha törődnének is a dolgokkal (ügyféllel+autóval), és mindemellett még olcsó is (többihez képest). Szóval keveset is kell szervizelni, és még az sem vágja földhöz az embert, mindezt is barátságos légkörben. Szóval hibrid, hipiszupi technika ide vagy oda, fenntartani olcsóbb, mint szerintem másik márkát (pláne németet). Más dolog, hogy ha bemegyek a helyi (vidéki város) autóboltba, akkor helyből eddig megkaptam mindent, most meg mindenre csak csóválják a fejüket (mert fél éve poénból megkérdeztem, mennyi lenne náluk ilyen-olyan forgó-kopó alkatrész), de rendelésre szerintem azzal sem lenne gond.
Szerk.: Amúgy igen, mint írtad is: fék alig fogy, gumi alig fogy (nem túl sportautó
), vezérműszíjjal nem kell foglalkozni, mert láncos, generátor nincs (illetve "integrált" - Passatban 2x fel kellett újítani 6 év alatt), klíma is elektromos, ékszíj csak egy kis csutka van, önindító nincs ("integrált"), kuplung (hagyományos értelembe véve vett) nincs, váltó (hagyományos értelembe véve vett) nincs. Vezeték és a villanymoci nem nagyon szokott elromlani, az aksi és inverter meg bizonyított az évek alatt, hogy meg van tervezve. Szóval eléggé leredukálódott a hibalehetőség. Kerékcsapágy jöhet elő, idő után mint mindenhol, itt is előjöhet, de pl féltengelycsuklót még nem hallottam (előzőmön 2 garnitúra is lement - de az első valszeg valami gagyi volt).
Az viszont tény, hogy az ember lenyugszik, és más az autó. Le is lassul, meg el is veszik az élmény (eltekintve a hibridezés előnyeitől, mikor röhögsz, hogy most is leállt, meg nincs hangja mert villannyal megy, vagy mert ki sem kapcsolod, ha rövid időre megállsz valakivel beszélgetni - mert minek, így sem fogyaszt
). De néha nekem is hiányzik a 150Le, 334Nm, amire chippelve volt a mezei 110lovas 1.9TDI, ami 3asban vizes úton még kapart, de kettesben szárazon is, és 140-150 volt a kényelmes utazótempó, fogyasztás meg azzal is 5-6 között volt, hajtós tempó mellett).