Azért ketté kell választani a dolgot. Egy dolog, ha hibád van, és segítséget szeretnél legalább egy diagnózis formájában, és egy másik, amikor valamit keresel, pl. használati utasítást.
Ez utóbbinál szerintem egyáltalán nem sértő az illetőt márkaszervizbe küldeni, ugyanis nem köztudott dolog, hogy a márkaszervizek adnak alvázszámért cserébe manualt pendrive-ra. Az egyszeri ember úgy tudja, hogy vagy nem is adnak, vagy csak aranyáron. Nekem is új volt ez az infó, amikor megtudtam, pedig márkaszervizbe járatom mindkét kocsit.
A másik, amikor konkrét hibára keresnek segítséget.
Itt szerintem a legnagyobb segítség az lenne, ha a fórummotor tudna valami használható keresőfunkciót is, mert a mostani - legyünk őszinték - csak arra nem jó, amire használná az ember. A fórumozók konkrét segítségének csökkenése több okból is származtatható. Minden bizonnyal az összetételé a legnagyobb szerep, egyre kevesebben fórumoznak (itt) olyanok, akik tapasztalati úton szerzett gyakorlati segítséget tudnak adni, maguk a segítségkérők is nem ritkán olyat kér(dez)nek, ami netes távdiagnosztika útján nem gyógyítható, és az is már belejátszik, hogy a fórum maga is tizenéves múltra tekinthet vissza - az indexes ősfórumot is beleszámítva pedig már lassan húszra - és az ember annyi minden információval találkozik itt, hogyha maga nem gyakorlati ember, egyszerűen nem emlékszik, hogy pont erről volt-e szó, vagy csak hasonlóról, arra meg végképp nem, hogy mikor és hol. De az is kétségtelen, hogy a segítőkészség is erősen lecsökkent - beleértve azt a jelenséget is, hogy aki ritka, neadjisten egyszeri vendég itt a fórumon, és véletlenül tényleg kapott segítséget, az annyit se mond, hogy bú vagy bá.