Ma Debrecenben volt dolgom, hazafelé bementem a Toyota márkakereskedésbe megnézni egy GS 300 -at.
Meglepődve vettem észre, hogy az udvaron a Toyoták mellett vaci új IS, GS és RX modellek sorakoztak (később kiderült, hogy a bemutató térben is
). Még nagyobb lett a meglepetésem, amikor megláttam a méretes Lexus logót és a Lexus szerviz feliratot az épületen (elsőre fel sem tűnt). Mint kiderült, elkerülte a figyelmem a
hír.
Végre, ennek igazán örülök, a bővülő szervízháttér jót tesz a márkának!
A fogadtatás előtt le a kalappal, rögtön megkérdezték, hogy miben segíthetnek, mikor elmondtam mijáratban vagyok, már elő is került a kulcs, kimentünk, kiálltak az autóval, hogy jól körbe lehessen járni, plusz kaptam az tudnivalókat őkelméről. Maga az autó egyébként nagyon szép, patent belülről. Azért a minőségérzetet kiadta rendesen. Revideálnom kell a korábbi álláspontom a bézs belsővel kapcsolatban - ez bizony szép, nem kicsit
Az egyik tesztben olvastam a GS -ről, hogy az ajtó bezárásával kizáródik a külvilág, hát, pontosan értem, mit akart mondani az újságíró. Az a távoli motorhang, a gázadásra felpörögve is csak nagyon messziről jut el a vezetőig, végig sima és egyenletes, de nagyobb fordulatszámon mégis van benne valami, amitől felál az ember kezén a szőr. Én szeretem az öt hengeres dízelem hangját, de ez valami teljesen más liga...
Egyszóval teljesen más a feeling, amikor az autó jár - el tudja ragadni az embert. Nagyon komoly, ahogy a kormány indítás után beáll a megfelelő pozícióba.
A csomagtartója átlagos, a hibridhez képest persze szembeötlő a különbség. Az ajtó íveken itt is ki van alakítva a tetőcsomagtartó felfogatási helye - már ha szükség van rá.
A térérzet viszont szűkös bent. Ez egy napfénytetős modell volt, amit Pesten nem tudtunk megnézni. Bizony, a napfénytető pont annyit vesz el, hogy a hajam már érte a tetőt. A hátsó ülés még szűkebb volt - a lábtér ok, ott nem volt gond, de egyenesen ülve a fejem (nem a hajam) egy az egyben elérte a tetőt. Úgy látszik a 185 centim amolyan határeset. Hozzá kell tennem, hogy mindezt pufi téli kabátban próbáltam, ami azért csalóka, normál ruhában nem ennyire passzentos a helyzet, no és a hátsó ülésen sem egyenesre húzott derékkal ücsörög az utas többnyire.
A folytatás még jobban meglepett, az értékesítő úriember felajánlotta, hogy nézzem meg az új GS 450h -t (F sport), már csak összehasonlítás végett... Kulcs, autó kiáll, stb. Jujj. Na, ott kész voltam. Mintha ugrottunk volna az időben. Lehet, hiba volt beülni, mert azonnal, minden irányból meglepett a kellnekemegyilyenhaaddigélekis feeling Ebből az autóból nem ordít a minőség - ez maga a minőség. Ha az előző tetszett, akkor ebbe beleszerettem
Hihetetlen nagy a belső tér a másikhoz képest, remek ülések, komoly oldaltartással, kicsit - jó értelemben vett - űrhajós műszerfal. Az óra a műszerfal közepén telitalálat... Nehéz volt kiszállni belőle, meg kell mondjam. Azt hiszem megvan, mire fogjuk cserélni azt az autót, amit most fogunk venni...