Most néztem az alkatrészes oldalakon, hogy 60 Ah-s akksi való bele. Tényleg kell bele ilyen erős akksi, amikor erős túlzással csak az önindító használ benne áramot? A sokkal jobban elektronizált Honda CR-V I-esembe simán elég volt a 45 Ah-s.
Toyotánál is van a szíjnak egy 8-10 éves élettartama a km-től függetlenül?
Nem kell 60Ah akksi.
45-50Ah is elég. A lényeg, hogy biztonságosan lehessen rögzíteni és jó helyen legyenek a saruk.
Az enyémbe pl. japán méretszabványú akku kell, ez kb. 7 ezerrel volt drágább, mint ugyanannak a gyártónak, az ugyanakkora, de európai akksija. A különbség kb. 1 vagy 2.5cm magasságban. Valaki berak egy lécet a lefogatás alá (nekem is úgy volt, amikor vettem, de legalább új akkuval). Az akku cserénél, már nem kókányoltam.
E11-nél már szerintem nem japán akku kell, de azért érdemes ellenőrizni a magasságát, szélességét, a hossza az változhat a kapacitás függvényében.
Igen , érdemes 8-10 év után cserélni a vezérműszíjat, akkor is, ha kevés a km benne... van rá gyári előírás.
Ha 4A-FE vagy 4E-FE, a motor, akkor nem fog összeakadni a szelep a dugattyúval. Inkább a közlekedés közben hirtelen, váratlanul megszűnő motor erő lehet probléma.