Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366822 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15630 Dátum: 2016.06.08 20:10:08 »
Valaki tudna segíteni, hogy hol keressek Prius 2-est? Használtautón nem találok normálisat, csak arany áron. Nincs valakinek az ismerettségi körében megbízható, eladó autó? Anyagilag a 2-es Prius fér bele, 1.6mill.-ig kellene beleférnie.


Lehet tudok rajtad segíteni, részleteket privibe!

Ipse77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15631 Dátum: 2016.06.08 20:10:49 »
Ok köszi

Tapatalkkal küldve az én P4502 eszközömről


vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15632 Dátum: 2016.06.08 22:21:26 »
Szóval évjáratot venne? :D

Nem, Priust. De szemelyszallitasra alkalmas vizsgat kell tenni a kocsira, ezert kell olyan ami 2-3 evig jo, a 2017es jovore lejar
Prius 1.8 HSD

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15633 Dátum: 2016.06.09 08:19:07 »
Valaki tudna segíteni, hogy hol keressek Prius 2-est? Használtautón nem találok normálisat, csak arany áron. Nincs valakinek az ismerettségi körében megbízható, eladó autó? Anyagilag a 2-es Prius fér bele, 1.6mill.-ig kellene beleférnie.

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de 1,6-ig csak ilyen Nagykőrösi úti szintű Priusok lesznek leharcolt külső-belső állapottal, leinformálhatatlan/kétes előélettel. Egy valamire való 2-es Prius 1,8, de inkább 2 millió Forinttól kapható. Kereskedők 95%-a felejtő!
Magánszemély, normális Priust, amelyik jó állapotban is van, nem hiszem, hogy ad ennyiért.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.09 08:29:14 írta Maci87 »

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15634 Dátum: 2016.06.09 09:28:57 »
Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de 1,6-ig csak ilyen Nagykőrösi úti szintű Priusok lesznek leharcolt külső-belső állapottal, leinformálhatatlan/kétes előélettel. Egy valamire való 2-es Prius 1,8, de inkább 2 millió Forinttól kapható. Kereskedők 95%-a felejtő!
Magánszemély, normális Priust, amelyik jó állapotban is van, nem hiszem, hogy ad ennyiért.

Ezt a Prius clubbon árulja egy srác, korrektnek tűnik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_jbl_navi_2006_automata_sz.konyv.-uj_terkep_nevre_irva-10218912
Prius 1.8 HSD

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15635 Dátum: 2016.06.09 09:40:48 »
Ezt a Prius clubbon árulja egy srác, korrektnek tűnik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_jbl_navi_2006_automata_sz.konyv.-uj_terkep_nevre_irva-10218912

Meg lehet nézni, de ha jól rémlik, ez az autó egy kereskedőé... Már régóta fent van... Volt fent egy fekete, szimpatikus magánszemélytől, megnézem visszakerült-e, mert pár napja eltűnt az oldalról, mi azt az autót személyesen is láttuk/vezettük, annak is ennyi volt az ára, ugyan szerényebb felszereltséggel, de 173 ezer km-el végig vezetett szervizkönyvvel.   
u.i.: nincs sajnos fent 
Esetleg van egy Érdi 1,585-ért. Ők is Priusokat árulnak. Van fotóm az autó aljáról, megdöbbentő ahogy kinéz(rozsda mentes), Svájci volt, ha jól rémlik 200 ezer km-ig vezetett szervizkönyvvel. Alvázszám alapján nem kérdeztük le, esetleg egy próbát megér. Téli gumik vannak rajta, viszont nincs lelakva, de ez is régóta fent van.
Most olvasom, hogy az évjárat is számít, nos akkor tényleg hozzá kéne tenni még 200 ezret...
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.09 10:04:44 írta Maci87 »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15636 Dátum: 2016.06.09 11:59:37 »
Meg lehet nézni, de ha jól rémlik, ez az autó egy kereskedőé... Már régóta fent van... Volt fent egy fekete, szimpatikus magánszemélytől, megnézem visszakerült-e, mert pár napja eltűnt az oldalról, mi azt az autót személyesen is láttuk/vezettük, annak is ennyi volt az ára, ugyan szerényebb felszereltséggel, de 173 ezer km-el végig vezetett szervizkönyvvel.   
u.i.: nincs sajnos fent 
Esetleg van egy Érdi 1,585-ért. Ők is Priusokat árulnak. Van fotóm az autó aljáról, megdöbbentő ahogy kinéz(rozsda mentes), Svájci volt, ha jól rémlik 200 ezer km-ig vezetett szervizkönyvvel. Alvázszám alapján nem kérdeztük le, esetleg egy próbát megér. Téli gumik vannak rajta, viszont nincs lelakva, de ez is régóta fent van.
Most olvasom, hogy az évjárat is számít, nos akkor tényleg hozzá kéne tenni még 200 ezret...
A névre írva sokmindent elárul, innen kezdve nem biztos h olyan nagyon megéri vele foglalkozni...(ráadásul ha jól látom francia modell)
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.09 12:08:16 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15637 Dátum: 2016.06.09 12:26:18 »
A névre írva sokmindent elárul, innen kezdve nem biztos h olyan nagyon megéri vele foglalkozni...(ráadásul ha jól látom francia modell)

Persze, én azt mondom az összes kereskedőt kerüljék (kivéve a Becsületesnepper), de azért ne felejtsük el, a mai kínálat úgy néz ki Magyarországon, hogy 5 autóból 4 behozott. A mi kocsinkat is Olaszból hozták 4 éve. Vezetett szervizkönyv, rendszerben visszakövethető, tökéletes. Szóval nem kell a behozott autót kizárni, csak le kell kérdezni és alaposan átvizsgálni. Mondjuk olyan autót elvétve fog bárki is találni mint mi, hogy végig Toyota-ba hordták kint is és itthon is. Rengeteg olyan autóval találkoztunk melyeknél csak a visszahívásokat láttuk a rendszerben és csókolom, azért is csaptunk le rá rögtön.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15638 Dátum: 2016.06.09 12:56:46 »
Juhász Jenő-t ajánlom P2-behozatalban: +36302004200 - hivatkozz rám: a "navi frissítő" srác vagyok.
200-300e km-t tuti megfutottak, de normális kocsikat árul. Nem tekeri a km-t.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Ipse77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15639 Dátum: 2016.06.09 13:47:24 »
Juhász Jenő-t ajánlom P2-behozatalban: +36302004200 - hivatkozz rám: a "navi frissítő" srác vagyok.
200-300e km-t tuti megfutottak, de normális kocsikat árul. Nem tekeri a km-t.
Amint aktuális lesz megkeresem, köszönöm.

Tapatalkkal küldve az én P4502 eszközömről


Bai79

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15640 Dátum: 2016.06.09 23:55:22 »
Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy mèg nem èreztem rá hogy melyik a gazdaságosabb vezetèsi môd a lassú tökölôs vagy a kîvánt sebessèget pl városi 50-n, mi hamarabb elèrni ès azt utána tartani? Mik a tapasztalatok?

Maci87

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15641 Dátum: 2016.06.10 08:39:01 »
Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy mèg nem èreztem rá hogy melyik a gazdaságosabb vezetèsi môd a lassú tökölôs vagy a kîvánt sebessèget pl városi 50-n, mi hamarabb elèrni ès azt utána tartani? Mik a tapasztalatok?

Szerintem ez forgalom függő. Mi is most "tanuljuk" vezetni az autót, bár amikor átadta az előző tulajdonosa, fél alatt állt az üzemanyag szint 1 egységgel és 5,6 volt az átlag fogyasztás, mire tegnap elértük az utolsó egységet és tankolásra került sor, addigra ez az érték 5,0-ra ment le(igaz ez szinte csak város volt). Nem vontunk le messzemenő következtetéseket, mert lehet, hogy autópályázott az autó előtte, egy biztos, kapiskáljuk, hogyan is kell vezetni a Priust. Ha előre láthatólag dugóban araszolunk, esetleg már messziről látjuk, hogy piros a lámpa, nyugodtan lehet "csurogni" az autóval elektromos üzemben épp egy picit benyomva a gázpedált, ugyanis az élénkebb gázreakcióra, azonnal reagál és bekapcsol a benzinmotor. Érdemes megfigyelni, hogy mennyi "lelki szegény" autós közlekedik, csurgok a lámpához, mivel piros, de ő még megelőz nagy slunggal, hogy 1 autóval előrébb legyen, az ilyeneket mindig megmosolygom. Idegbeteg emberek... A Prius a nyugodt, okos emberek autója. :)
Viszont arra érdemes odafigyelni, hogy azért ne tartsuk fel a forgalmat, mert el lehet érni elektromos üzemben is az 50 km/h-t de elég lassan. Az a véleményem, hogy nyugodtan lehet normál módban használni az autót, ugyanis teszi a dolgát magától, lámpánál/lejtőn/dugóban azonnal lekapcsol a benzin motor és ha olyanok a terepviszonyok 60-65 km/h-t simán tartja az autó elektromos üzemben.
Hogy vidéken mi lesz, az majd ma kiderül, teletankoltam az autót, felírtam az aktuális óraállást, lenulláztam az átlagfogyasztás jelzőt is, kíváncsi leszek.
Nagyjából 740 kilométert tettünk meg vele együtt az előző tulajával, de tisztán látszik már most, hogy okosan közlekedve nem reménytelen a 800 km megtétele az utolsó egységig. Egyébként 40 litert tankoltam bele első kattanásig.
Nyugodtan vedd fel a forgalom ritmusát, menj szabályosan, amennyire a táblák engedik és a lámákat/forgalmat meg lehet előre figyelni, feleslegesen nem kell gyorsítani, így a fékbetétek cseréje is nagyon elodázható.
Nálam vannak itt ezerszer rutinosabb Cartársak, majd ők is megosztják tapasztalataikat, de talán a leírtakkal ők is egyetértenek majd.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.10 08:43:21 írta Maci87 »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15642 Dátum: 2016.06.10 08:56:07 »
Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy mèg nem èreztem rá hogy melyik a gazdaságosabb vezetèsi môd a lassú tökölôs vagy a kîvánt sebessèget pl városi 50-n, mi hamarabb elèrni ès azt utána tartani? Mik a tapasztalatok?

Roppant egyszerű: képzeld azt, hogy biciklizel és "éld bele" magad a motor helyébe. Amit akkor tennél biciklin, azt csináld a kocsival is, ti. ami biciklin kellemetlen, megerőltető lenne, az a motornak magasabb fogyasztás lesz. Pár példa:
- emelkedőn és elindulásnál ésszel (nem túl intenzíven) gyorsítasz
- ha elérted az utazósebességet, visszaveszed a gázt, ha nem megy túl gyorsan és van az akksiban töltés, akkor átvált elektromos módra (cca. 70-80 km/h-ig teszi meg a 3-as, a 2-est nem tudom, terepviszonyoktól is függ)
- minél előrébb figyeled az utat, hogy lesz-e lámpa, kell-e lassítani/megállni, ha igen, messziről hagyod kigurulni (biciklivel se szívesen fékez az ember állóra utazótempóról, majd indul el újra, ugye?)

Persze mindezt ésszel, forgalomtól függően, ha muszáj kigyorsítani, akkor muszáj. Ez a "nem tartod föl a forgalmat" meg relatív, itt Ausztriában általában az emberek mindig kivárják türelmesen (kivéve a BMW-sek :D), ha pl. kanyarodó zöldnél a sorban elsőként teljesen megállok és elengedek minden gyalogost , Magyarországon nem egyszer előfordult, hogy ilyenkor rámdudáltak, miért nem megyek... :censored:

Megjegyzem, hogy én ugyanilyen "trükkökkel" vezettem az előző kocsinkat is (dízel Citroen C3 volt), visszapakolgatva pl. a váltót is, hogy motorfékezzen stb. A Prius a sajátos hajtáslánca miatt csak kényelmesebbé teszi ezt és át tud alakítani valamennyi mozgási energiát elektromossá.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.10 09:01:04 írta agabor »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15643 Dátum: 2016.06.10 09:45:06 »
Ha a forgalmi viszonyok lehetővé teszik, a legkevesebb fogyasztással járó üzem a Pulse and Glide. Vagyis benzinnel gyorsítunk, majd hagyjuk kigurulni úgy, hogy ne is hajtson a villanymotor, ne is regeneráljon. Aztán újra gyorsítunk. Ez csak akkor megy, ha nincs mögöttünk senki a közelben.

beni7

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #15644 Dátum: 2016.06.10 11:30:23 »
Sziasztok az lenne a kèrdèsem hogy mèg nem èreztem rá hogy melyik a gazdaságosabb vezetèsi môd a lassú tökölôs vagy a kîvánt sebessèget pl városi 50-n, mi hamarabb elèrni ès azt utána tartani? Mik a tapasztalatok?

Szia!

Én innét vettem az ötletet http://mikewithaprius.blogspot.hu/2011/04/prius-ing-for-dummies-beginner-prius.html
Városban ha nem tartunk fel senkit (meg a sebesség határok is engedik) gyorsítok a benzin mocival kb  64-ig majd gáz elvesz , gáz újra benyom úgy hogy egyik motor se működjön (csak siklik a PRIUS) így engedjük kb 49-ig lassulni, majd kezded elölről az egészet. Egész jó fogyikat lehet így összehozni.


üdv