Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366936 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14700 Dátum: 2015.12.16 19:36:13 »
Ez tényleg nem volt nagy munka.  [rohog]

A hangszórót a baloldalt hogy cseréled ki?

sajnos recseg és elég idegesítő...
http://priusclub.hu/index.php/videok-videos/video/prius-2-hangszoro-javitas-speaker-fixing

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14701 Dátum: 2015.12.16 20:23:25 »
Sziasztok! A hibák topikban már feltettem a kérdést korábban, de mivel ott nem jött ötlet, hátha itt valaki rátalál...
2-es Priusomban, van egy inkább zavaró, mint tényleges probléma. De nem ártana végére járni. Hideg motorral, terheletlenül, vagy meleg motorral a hideg fordulatszám közelében  szintén terheletlenül (de ilyenkor már ritkábban) , egy rezonáló, kerregő hang jön valahonnan a motortér felől, mely ciklikus, halkul majd erősödik. Az halható, hogy nem a motor, vagy a váltó produkálja, hanem mintha valami berezonálna a motor keltette rezgéstől. A hang a motortérben a fémeken elvezetve, megjelölhetetlen forrásúvá válik. Szakszervizbe nem vittem ezért ezért, az utolsó szerviznél fel sem tűnt, ott senkinek. Egy szerelővel megnézettem, aki esélyesnek tartotta a kipufogó könyök rögzítésénél keletkezett lazaságot, aztán a homlokfal alatti műanyag borítást tartotta felelősnek. Motor-váltó felőli zajokat ő sem hallott. Volt már hasonló tapasztalatotok, problémátok? Köszi a segítséget!

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14702 Dátum: 2015.12.16 20:44:08 »
Hideg motorral, terheletlenül, vagy meleg motorral a hideg fordulatszám közelében  szintén terheletlenül (de ilyenkor már ritkábban) , egy rezonáló, kerregő hang jön valahonnan a motortér felől,
Volt a kettesemnél, de nálam két hang volt. A kerregéssel egy évig szenvedtem. Szétszedtem, leszedtem a szelepfedelet, láncot mértem és egy év után derült ki hogy a hátsó kipufogócsövem a végdob és a középdob között volt elrohadva a felfogatásnál és az vezetett előre egy ilyen kerregő hangot. Rezonanciára pedig a leömlőn a tűzfal felé, van egy hővédő pajzs két csavarral felfogatva. Fentről be lehet nyúlni de szerszám nem fér be. Lentről befér a szerszám, de annyira össze rohadnak a csavarok a 10 év és a kipufogó hője miatt hogy ameddig fent van a leömlő, esélytelen leszedni. Na az alatt rezonálhat a lemez. Azt benyúlva meg lehet pengetni és akkor kiderül.

Walter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14703 Dátum: 2015.12.17 10:36:37 »
Maximális tiszteletem!

Információra lenne szükségem egy bizonyos Priusról, melynek eladásában segédkeznem kellene.
Nem tudom a pontos típusát (Executive vagy Prémium, ha jól sejtem, Sol nem lehet, mert nincs napfényteteje), meg az extralistát sem pontosan, a tulaj  se nagyon foglalkozott ezzel, szóval kérlek, segítsetek, hol tudok utánanézni?
Találtam egy honlapot, ahol be lehet azonosítani a Toyotákat alvázszám alapján, de ott nem adja ki az ilyen infókat, az extralistát pláne nem... :(

Előre is köszönöm!

Walter

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14704 Dátum: 2015.12.17 10:41:19 »
Maximális tiszteletem!

Információra lenne szükségem egy bizonyos Priusról, melynek eladásában segédkeznem kellene.
Nem tudom a pontos típusát (Executive vagy Prémium, ha jól sejtem, Sol nem lehet, mert nincs napfényteteje), meg az extralistát sem pontosan, a tulaj  se nagyon foglalkozott ezzel, szóval kérlek, segítsetek, hol tudok utánanézni?
Találtam egy honlapot, ahol be lehet azonosítani a Toyotákat alvázszám alapján, de ott nem adja ki az ilyen infókat, az extralistát pláne nem... :(

Előre is köszönöm!

Walter

Üdv
A változatok jellemzően országonként változnak. Legalábbis Belgiumban més a nevük mint mondjuk itt és hollandia is más felszereltségekkel ad.
Ha nagy navi van benne, de nincs napfénytető viszont LED fényszóró megvan, akkor az itthon executive.nak felel meg. Ha van napfénytető is és követő radar, akkor az már a premium egyik extrázott változata mert alapból sem napfénytetős sem adaptív tempomatos konfigurált nincs a toyota.hu oldalán.. Egyébként itt vannak a változatok.
https://www.toyota.hu/new-cars/prius/index.json
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.17 10:45:01 írta kowee »

Walter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14705 Dátum: 2015.12.17 12:14:58 »
Köszönöm szépen a gyors választ! :)

Üdv
A változatok jellemzően országonként változnak. Legalábbis Belgiumban més a nevük mint mondjuk itt és hollandia is más felszereltségekkel ad.
Ha nagy navi van benne, de nincs napfénytető viszont LED fényszóró megvan, akkor az itthon executive.nak felel meg. Ha van napfénytető is és követő radar, akkor az már a premium egyik extrázott változata mert alapból sem napfénytetős sem adaptív tempomatos konfigurált nincs a toyota.hu oldalán.. Egyébként itt vannak a változatok.
https://www.toyota.hu/new-cars/prius/index.json

OliWARE

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14706 Dátum: 2015.12.17 16:32:44 »
Én lehettem a szerencsés, aki Bicskei úr gyönyörűségét (P3) dédelgetheti tovább  :sorcerer:, ha valaki villog, integet, ne lepődjön meg, ha a kocsiból egy idegen értetlenül néz rá  :innocent:

Thomas800

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 119
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14707 Dátum: 2015.12.17 17:14:21 »
Én lehettem a szerencsés, aki Bicskei úr gyönyörűségét (P3) dédelgetheti tovább  :sorcerer:, ha valaki villog, integet, ne lepődjön meg, ha a kocsiból egy idegen értetlenül néz rá  :innocent:

Üdvözlet a klubban!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14708 Dátum: 2015.12.17 19:47:51 »
Én lehettem a szerencsés, aki Bicskei úr gyönyörűségét (P3) dédelgetheti tovább  :sorcerer:, ha valaki villog, integet, ne lepődjön meg, ha a kocsiból egy idegen értetlenül néz rá  :innocent:

Üdv a klubban, ha egy fekete P3 pislog, akkor illik visszaköszönni, mert a két kocsi már bandázott együtt, igaz akkor Kowee sötétkéje is ott volt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

hofi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14709 Dátum: 2015.12.17 20:01:42 »
Volt a kettesemnél, de nálam két hang volt. A kerregéssel egy évig szenvedtem. Szétszedtem, leszedtem a szelepfedelet, láncot mértem és egy év után derült ki hogy a hátsó kipufogócsövem a végdob és a középdob között volt elrohadva a felfogatásnál és az vezetett előre egy ilyen kerregő hangot. Rezonanciára pedig a leömlőn a tűzfal felé, van egy hővédő pajzs két csavarral felfogatva. Fentről be lehet nyúlni de szerszám nem fér be. Lentről befér a szerszám, de annyira össze rohadnak a csavarok a 10 év és a kipufogó hője miatt hogy ameddig fent van a leömlő, esélytelen leszedni. Na az alatt rezonálhat a lemez. Azt benyúlva meg lehet pengetni és akkor kiderül.

Köszönöm Kowee! Van olyan kérdés amire nincs válaszod? ;) Nekem hátul a dob előtti hővédő lemez egyik füle el van rohadva/törve és ezért a szerelő is erre gyanakodott, aztán a motortér felől fülelve már elbizonytalanodott. Akkor talán ez rezonálhat be. Van valami megoldás azzal a vékony lemezzel-füllel kapcsolatban? Hogy lehetne megbarkácsolni? Azt hiszem az a lemez alumínium és nagyon vékony is... És még valami: Kipróbáltam a maintenance üzemmódot, mert kíváncsi voltam, hogy a rezonancia tényleg csak egy bizonyos fordulaton jelentkezik-e (tényleg csak egy vékonyka fordulatszám tartományon van jelen). Az természetes jelenség, hogy ez a motor a gázadásra ebben az üzemmódban lassan pörög fel és egy fordulatszám felett vissza-vissza dobja a fordulatot (mintha leszabályozna)? Hideg motorral volt maintenance üzemben és torque hiányában nem tudnám megmondani milyen fordulatszámon csökkentette vissza mindig a pörgést, de hang alapján nekem viszonylag alacsonynak tűnt.
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.17 20:12:37 írta hofi »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14710 Dátum: 2015.12.17 20:05:13 »
Üdv a klubban, ha egy fekete P3 pislog, akkor illik visszaköszönni, mert a két kocsi már bandázott együtt, igaz akkor Kowee sötétkéje is ott volt.
Navi frissítéskor is bandáztak már a járgányaink ;)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14711 Dátum: 2015.12.17 20:06:47 »
Én lehettem a szerencsés, aki Bicskei úr gyönyörűségét (P3) dédelgetheti tovább  :sorcerer:, ha valaki villog, integet, ne lepődjön meg, ha a kocsiból egy idegen értetlenül néz rá  :innocent:
Meg is változtatom a profilomat gyorsan ;)
Üdv itt is!
ui: Okmányirodában voltál?  :flowers:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14712 Dátum: 2015.12.17 20:51:59 »
Köszönöm Kowee! Van olyan kérdés amire nincs válaszod? ;) Nekem hátul a dob előtti hővédő lemez egyik füle el van rohadva/törve és ezért a szerelő is erre gyanakodott, aztán a motortér felől fülelve már elbizonytalanodott. Akkor talán ez rezonálhat be. Van valami megoldás azzal a vékony lemezzel-füllel kapcsolatban? Hogy lehetne megbarkácsolni? Azt hiszem az a lemez alumínium és nagyon vékony is... És még valami: Kipróbáltam a maintenance üzemmódot, mert kíváncsi voltam, hogy a rezonancia tényleg csak egy bizonyos fordulaton jelentkezik-e (tényleg csak egy vékonyka fordulatszám tartományon van jelen). Az természetes jelenség, hogy ez a motor a gázadásra ebben az üzemmódban lassan pörög fel és egy fordulatszám felett vissza-vissza dobja a fordulatot (mintha leszabályozna)? Hideg motorral volt maintenance üzemben és torque hiányában nem tudnám megmondani milyen fordulatszámon csökkentette vissza mindig a pörgést, de hang alapján nekem viszonylag alacsonynak tűnt.
Biztos van. Csak én is ilyen maximalista vagyok minden zajra zörejre.
Az a lemez sem a kipufogón, sem a leömlőn nem alumínium. Sima acéllemez, de ez ott beszony szeret kirohadni. Nekem oda behajtogattak egy új csövet amire már nem rakták fel a kipufogósok (nem is kértem) Tehát akár le is szedhető. A gond ha már meg van repedve, esélyes hogy ott ki is szelel a cső.
Huh fordulatszám? A héten néztem egy P3-ban, de valami 2500.ig engedi csak fel még maintenance mode-ban is. (nem engedi túlpörgetni a villanymotorokat)

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14713 Dátum: 2015.12.17 21:00:38 »
És akkor a CT200h vs. Prius3 észrevételeim /Part.1./

Ct-ben sokkal rövidebb a középső könyöklő, a Priusé sokkal kényelmesebb volt. :censored:
Szoftveresen más a gázpedál: a CT Eco módja leginkább a Prius normál módjához hasonlít, de mintha minden módban élékebben reagálna a gázpedálra  :devil:
Gyengébb a CT tolatólámpa fénye, így a kamera képe is egy kicsit sötétebb  :wacko:
Bár a monitor szerintem nagyobb méretű, de messzebb van, így a tolatókamera képe is nehezebben látható  :online2long:
A CT joystickja nagyon könnyen megszokható, és kb ugyanolyan gyorsan kezelhető vele a kijelző, mint a Prius érintőképernyőjén  :smartass:
A CT hifije lejátszik DVD-t is, Queen koncert megy egész nap  :punk:
A CT annyira ritka autó, hogy ma amikor utolért egy ugyanilyen fehér, rám is dudált, svájci rendszámos volt  :flowers:
Ct 150e km-es szervíze 34.500 Ft volt a Toyota Mayernél tegnap, a Priussal ezt a kort már nem értem meg  de kb. ua. lehet.  :clap:
Gondoltam minden sor végére teszek valami grimaszt  :ban:




Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14714 Dátum: 2015.12.18 14:01:43 »
És akkor a CT200h vs. Prius3 észrevételeim /Part.1./
...
A CT hifije lejátszik DVD-t is, Queen koncert megy egész nap  :punk:

Sok örömet az új járgányhoz! :) Ez itt fönt hogy értendő, menet közben is játszik le filmet a képernyőn?