Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366932 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14220 Dátum: 2015.10.13 10:08:12 »
Én egy fél literrel többet tippelnék.
Annyi lesz az. Én tavaly télen kb. így jártam, 6-7 között evett.

Laetitia

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14221 Dátum: 2015.10.13 12:43:25 »
Kösz a válaszokat mindenkinek, tehát a hideg üzemanyag-fogyasztásból eredő többlet nem éri el a nem hibridek szintjét, hanem azok 50 - 60%-a közé várható. Megvizsgálom a plug-in opciót, de lehet, hogy nem leszek képes annyit beruházni. 

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14222 Dátum: 2015.10.13 13:15:37 »
Kb. két hónapja szereltettem nappali menetfényt az autóra, és most vettem észre, hogy ha leállítom az autót és kiszállok, elalszik a menetfény, de ismételt indításnál csak akkor kapcsol be, ha előtte az autót bezártam-kinyitottam. Mi lehet az oka? Tapasztalt már ilyet valaki?
Nekem olyan elektronika van, amit az aksira +/- -ra (Priusnál bikapontra a pluszt) kell kötni. Ez ha minden igaz fesz esésre kapcsol. emiatt mikor bezárom, v kinyitom, akkor (is) bekapcsol pár mp-re. Továbbá a leállítás után 90mp-el mikor a féket hergeli, akkor is bekapcsol pár mp-re. Ezt tudtam, nekem jó volt így, járulékos coming home-leaving home funkció! :) Indításkor meg szintén bekapcsol, mert (a nyitás miatt addigra elalszik) a fékpedál lenyomás - féklámpa miatt - már elég neki, ahogy láttam már akkor be szokott kapcsolni, Start gomb után meg már úgy marad.

Viszont ha Neked nem működik megbízhatóan, akkor dobd ki az elektronikát, és kösd fixen egy gyújtás tápra (méricskélni, keresgélni kell egyet a bizti/relé panelen - de mivel nekem nem kellett, nem tudom hol van ilyen). Persze egy relé bontó érintkezőt közé kell iktatni, amit a helyzetjelző vezérel (tehát hogy helyzetjelző tápra meghúz a relé, és bontja a drl betápot), hogy bármilyen lámpa kapcsoláskor elaludjon a drl.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.13 13:18:30 írta zezoka »

Laetitia

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14223 Dátum: 2015.10.13 15:18:02 »
Lszi írjatok nekem valamit az akkumeghibásodásokról.
Hány km-t vagy hány évet él az akku? Mi az átlag? Lehet ezt tudni? Van olyan tapasztalat, hogy mondjuk 11 éves lett a Prius és az akku kapacitása már nem felel meg az elvárásoknak? Kösz minden véleményt.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14224 Dátum: 2015.10.13 17:04:49 »
Lszi írjatok nekem valamit az akkumeghibásodásokról.
Hány km-t vagy hány évet él az akku? Mi az átlag? Lehet ezt tudni? Van olyan tapasztalat, hogy mondjuk 11 éves lett a Prius és az akku kapacitása már nem felel meg az elvárásoknak? Kösz minden véleményt.
Nos a bécsi prius taxik millió kilométer felett járnak gyári akksival. 4 év alatt személy szerint már találkoztam 1 azaz EGY olyan akkuval amiben egy cellát kellett cserélni. Egy cella költsége forrástól függően 5-10.000 forint körül van. A kettesemet 10 évesen adtam el tavaly, még gyári értékeket produkálta az akksi. Persze más a helyzet ha a kocsival belehajtanak a balatonba, esetleg egy zongora pont az akkupakkra esik a tizedikról. Akkor esélyes hogy teljes pakk csere szükséges :)

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14225 Dátum: 2015.10.13 17:09:23 »
Lszi írjatok nekem valamit az akkumeghibásodásokról.
Hány km-t vagy hány évet él az akku? Mi az átlag? Lehet ezt tudni? Van olyan tapasztalat, hogy mondjuk 11 éves lett a Prius és az akku kapacitása már nem felel meg az elvárásoknak? Kösz minden véleményt.
Ha Kowee mester rám gondolt akkor én vagyok az akinek kellett már cellát cserélni :) (ha mégsem akkor én vagyok a másik :D ) Kis műszaki érzékkel otthon kivitelezhető feladat egyébként.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14226 Dátum: 2015.10.13 17:13:58 »
Ha Kowee mester rám gondolt akkor én vagyok az akinek kellett már cellát cserélni :) (ha mégsem akkor én vagyok a másik :D ) Kis műszaki érzékkel otthon kivitelezhető feladat egyébként.
Igen rád gondoltam :)

pel.hu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
    • pel.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14227 Dátum: 2015.10.13 18:18:26 »
Mielőtt megvettük a Priust, sokan megpróbáltak lebeszélni róla, azzal hogy az akksi 5 év után BIZTOS meghal és MILLIÓS tétel a cseréje, meg hogy már sok abban a korban van, hogy döglődik az akksija és ezért lopják nagyon, mert nagy az igény az olcsó akkucsomagra...
De persze ez nem tántorított el minket...  ::)
Prius III SOL

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14228 Dátum: 2015.10.13 18:44:09 »
Egyébként még senki nem tudta elmagyarázni mit ér a priusnál a motortérzár. A priusnál pont nem ott vannak a szükséges ECU-k. Az OBD-t kell megszakítani és az ECU-kat cserélhetetlenné tenni. Az enyémet mondjuk már az első is megmentette. :)

Akkor most megteszem.  Azért célszerű a motortérzár, nehogy az ideges autótolvaj - mivel a kocsit nem tudta elindítani -, esetleg pár csavar kiszedésével elvigye az invertert, ugyanis az sem kis pénz.  :1eye: :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

HGabor89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14229 Dátum: 2015.10.13 19:15:30 »
Nos a bécsi prius taxik millió kilométer felett járnak gyári akksival. 4 év alatt személy szerint már találkoztam 1 azaz EGY olyan akkuval amiben egy cellát kellett cserélni. Egy cella költsége forrástól függően 5-10.000 forint körül van. A kettesemet 10 évesen adtam el tavaly, még gyári értékeket produkálta az akksi. Persze más a helyzet ha a kocsival belehajtanak a balatonba, esetleg egy zongora pont az akkupakkra esik a tizedikról. Akkor esélyes hogy teljes pakk csere szükséges :)

Szokásos hülye kérdés:
Hány cellából áll egy akkupakk? 5-10.000 ft új vagy bontott ár?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14230 Dátum: 2015.10.13 19:16:43 »
Szokásos hülye kérdés:
Hány cellából áll egy akkupakk? 5-10.000 ft új vagy bontott ár?

Az akkupakk sok cellából áll, egy blokk meg két cellából.  Egy cella ára a korábban említett összeg.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14231 Dátum: 2015.10.13 19:21:28 »
Kösz a válaszokat mindenkinek, tehát a hideg üzemanyag-fogyasztásból eredő többlet nem éri el a nem hibridek szintjét, hanem azok 50 - 60%-a közé várható. Megvizsgálom a plug-in opciót, de lehet, hogy nem leszek képes annyit beruházni.

Plug-in csak 3-as Prius-ból van, 3-4* annyiba kerül, mint a kettes, amit szeretnél venni... Egyébként "csak" egy motor melegítő kell, és a fogyasztás nem lesz több télen sem.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14232 Dátum: 2015.10.13 19:24:45 »
Egészen pontosan modulonként cserélhető, egy modul 6 db 1.2V-os cellából áll. Az akkucsomag 28 modult tartalmaz.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.13 19:26:26 írta edk »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14233 Dátum: 2015.10.13 19:39:54 »
28db 7.4V-os cellából áll egy akksi. A computer ebből 14db 14.8V-os modult lát mivel páronként vannak összekötve és mérve.
Itt van az asztalomon egy, így néz ki:)

Szerk: látom közben te is szerkesztetted a postod edk. :)
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.13 19:41:59 írta reho »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #14234 Dátum: 2015.10.13 19:47:18 »
Csak egy elütést javítottam. A cella nem a legjobb kifejezés a 7.2V-os egységre.