Kérlek aki ráér és olvas dobáljon meg tanácsokkal mire figyeljek. Ha jól látom Magyarországon üzembe helyezettet nem fogok találni, marad a behozott. Márkaszerviz átnézi ha odamegyek az eladóval? Esetleg van aki itt vállal ilyet?
Alapvetően azzal kezdeném, mint minden autóval: volt-e törve és ha volt, akkor mennyire jól javították. Komoly törésnél elmászik a geometria és akkor az egészet cseszheted, ha nem csinálták meg tisztességesen. Élek, élek közötti távolságok hogy futnak? Olaj folyik-e bárhol? Motortérnek porosnak kell lennie, nem olajosnak és nem lemosottnak, szilikonosan csillogósnak. Féktárcsa, gumi köszönőviszonyban van-e a km-rel? Belül mennyire lelakott (ha eléggé, akkor xartak a többibe is bele)? Check engine lámpa, ABS és légzsák világít-e, ha gyújtást ráadod és elalszanak-e más időben? Toyotánál mit mondanak a km-re? Rohadások, rozsdafoltok hol vannak? Ajtók alja, küszöbök, csomagtérajtó, stb. Most ennyi jut eszembe. Keresni kell az ellentmondásokat.
Szerintem attól, hogy márkakereskedés, attól még lehet semmirekellő az állapotfelmérés. A számítógépet ki tudják olvasni biztosan, arra biztos jó, csak az értelmezéssel lehetnek gondok. Ha nem értesz hozzá, olyan embert vigyél, aki ért hozzá, különben megszivatnak vagy oltári mákod lesz. Egy tisztességes mustra szerintem fél óra alatt nem úszható meg úgy számolva, hogy még a motort nincs bekapcsolva. Az eladó karattyolását meg nem szabad meghallani.