Szia!
Telfonon a napokban már beszéltünk, én érdeklődtem a Révész Peti telefonszáma után. Nos az autót egy bajai magánszemély hozta be, aki rendszeres hoz Toyotákat. Egy német kereskedésből hozta (ez a rendszámtábla keretén is stimmel). Az autó 98 ezernél volt visszahíváson, ez a Toyotánál leellenőrizhetően látható, ez 2014-ben történt. Az autón 2014. 8. hóban volt az utolsó kötelező szervíz szintén 98 ezer kilométerrel a szervízkönyve szerint. A tulaj szerint a német kereskedésben állt az autó áprilisig, ő akkor hozta be és állította forgalomba Mo-n. A részemre történt eladásig a felesége használta időnként, júliusig belarakott 1200 km-t, így került hozzám. A szervízkönyv bejegyzések szerint Drezdában és Lipcsében volt szervízekben. A GPS-ben is találtam Drezdai és Lipcsei mentett címeket. Ezek kicsit ellentmondanak a belga/holland előéletnek. "Bónuszban" szinte teljesen lefutott 2006 36. heti (feltehetően) gyári Michelin abroncsokkal szerelt az autó, ami az autó 2007-es gyártási évet és a km állást tekintve szintén valós lehet...Ez vagy mind igaz, vagy igen rafinált és minden apró részletre kiterjedő figyelmű nepperrel van dolgom. A szervízkönyvben a pecsétek is gyönyörűen elkülönülnek, valamint a kézírások is sokfélé, más- más tollal, valamint láthatóan a régebbi bejegyzések, kopttabban, kissé már fakóbbak.
Ezért is furcsa nekem a kipufogó állapota és leírt korrodálás. Sőt a tulaj megmutatta, hogy a hátsó dob előtti csövet kicseréltette, mert az még korrodáltabb volt és kilyukadt. Az ülésfűtésre vonatkozó infót köszönöm! Ha nem kapcsoló hiba, akkor nem bombáznám szét az ülését, az 1-es fokozat működik.
Egyébként a bajai Toyotánál átnézettem az autót, de kiderült, hogy kicsit bennfentes a dolog, mert emberünk az összes autóját oda hordhatta, legalább is a használt autó részlegvezető láthatóan jól ismerte. Ott nem találtak semmi kivetnivalót a kocsiban. Végig a szerelő nyomában voltam, ki sem jöttem az emelő alól.
Ennek ellenére később feltűnt, hogy a jobb első agycsapágy kis sebességnél mintha morgolódna, a jobb egyben a padlólemezben volt némi rezonancia is. Ez pár száz km múlva gyengült. Végül megmutattam egy megbízható szerelőnek, aki próbakör után sem tudta megerősíteni a csapágy hibát. Felemelve sem jött elő kézzel forgatásra, mozgatásra. Végül emelőn 30-as tempóval hajtva sztetószkóppal szúrta ki, hogy valamelyik csapágygolyó valószínűleg nem egészen gömbölyű már. ...SKF csapágy 14000.