Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3367220 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11760 Dátum: 2014.10.07 16:27:42 »
Én nem vártam meg ezzel a feszültséggel a telet, de addig nem volt vele gond, indult mindig.
Nálam is 11 volt alatt már csinálgatta a hülyeségeket. Időnként lemerítette magát egy éjszaka alatt, időnként pedig gond nélkül elment hónapokig. A csere után elmúlt minden baja :)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11761 Dátum: 2014.10.08 08:58:25 »
Ha már az akksik kapcsán előjött a tél...

Priuschaten és erre-arra angol nyelvű fórumokon láttam, hogy többen is problémáztak a Priusok kipörgésgátlója miatt, miszerint nehéz vele indulni hóban, csúszós úton. Persze az USÁ-ban a téli gumi nem olyan elterjedt, mint Európában, ezért könnyen lehet, hogy ezek az emberek csak ezért szívtak.

"Több telet megélt" fórumtársak, nektek mi a tapasztalatotok? Elsősorban 3-as Prius érdekelne, mert az érint közvetlenül. Normális téli gumim van, Bécsben és környékén remélhetőleg nem kell szöges. :) Bár amikor egyszer késő ősszel Helsinkiben turistaként hallottam ezeket, nagyon tetszett a hangjuk. :lol:

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11762 Dátum: 2014.10.08 09:17:49 »
NEkem eddig ugyan nem volt rá szükségem, de itt a megoldás a kipörgésgátlóra.
http://www.vezess.hu/vezetunk/5000_kilometer_priusszal/28984/

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11763 Dátum: 2014.10.08 09:20:23 »
"Több telet megélt" fórumtársak, nektek mi a tapasztalatotok?
2-es priussal kapcsolatban (gondolom azért eget verő különbség nem lehet a két rendszer között) pozitív tapasztalatom van indulásnál, ugyanis elég kopott, de márkás téli gumival is igen jól el lehet indulni jegessé vált kereszteződésbe. Többször tapasztaltam azt hogy míg a mellettem lévő sávba pörgött a kerék én simán nem erőteljes gázzal egész intenzíven el tudtam indulni, nagyobb gáznál persze érezni hogy közbeavatkozik, de nem tartott vissza ment szépen. Ugyan ilyen helyzetben manuális váltós autóval (corolla e12) kipörgésgátló nélkül azért kellett dolgozni a kuplunggal.
Rövid lejtős úton, mint pl süllyesztett garázzsal sem volt gond, hosszan tartó havas/jeges emelkedővel nem volt dolgom.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10699
Beszélgessünk...
« Válasz #11765 Dátum: 2014.10.08 11:04:34 »
Érdekes egy cikk, az itthoni állapotokról, a nepperekről, és a családapáról, aki sérülésmentesnek hirdeti a szeme fényét már nem lepődtem meg...  :hmmmm:

Nekem is valamiért a holland piac tűnt a legmegbízhatóbbnak, ott van Hibrid kultúra és kevésbé jellemző a német autó-imádat. :devil:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11766 Dátum: 2014.10.08 12:55:18 »
NEkem eddig ugyan nem volt rá szükségem, de itt a megoldás a kipörgésgátlóra.
http://www.vezess.hu/vezetunk/5000_kilometer_priusszal/28984/

Ez az indítás tiszta Konami Code! :lol: Köszi a linket!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11767 Dátum: 2014.10.09 06:45:22 »
Köszi mindenkinek, megvizsgálom egyik du.
Na erre már nem volt idő! Asszem már nem is kell, de a félelmem sem volt ezek szerint alaptalan:

Ma reggel azzal jöttem melóba (héten asszony használta, nem volt gond napközben), és reggel fél 6kor (nem is volt hideg, 12fok körül) állok a féken, Start, de csak gyújtásra tette. Mondom mi a fene, hiába nyomtam a féket+Startot, nem lett Ready. Kikapcs-bekapcs után már Ready lett. Melóbe menet kitaláltam, h megnézem a szervízmenüt ha odaértem, bár akkor a töltés miatt tuti 12V felett lesz még közvetlenül leállítás után, de hátha. Megálltam, beléptem gyújtáson a szervíyzmenübe: 11.5, 11, 10 ... 8.4-ig lement, aztán (mivel ment gyújtáson a szellőző venti is) , egyszer csak felkiáltójel, sípolás, központi kijelző off. Gyorsan kikapcsoltam az autót, meg a kulcsfigyelést, és bezártam. Arra még volt ereje. De mikor másodszpr is rányomtam kíváncsiságból a zárásra, az már csak halványan villant.

Remélem magához tér napközben a jó időben annyira, h el tudjam indítani du3kor. Asszem ezt már nem érdemes vízzel és töltővel tölteni, igaz? 2008as, valszeg gyári aksi.

Mi a jó bele? 1.0 Suzuki aksi? Asszem mindjárt elkezdek visszakeresgetni.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11768 Dátum: 2014.10.09 07:14:36 »
Remélem magához tér napközben a jó időben annyira, h el tudjam indítani du3kor. Asszem ezt már nem érdemes vízzel és töltővel tölteni, igaz? 2008as, valszeg gyári aksi.
Akkor ennek annyi, nekem tartósan nem volt 11 felett mégse ment le eddig, meg működött is rendesen, nyilván nem mind ugyan úgy megy tönkre...

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11769 Dátum: 2014.10.09 07:17:27 »
Akkor ennek annyi, nekem tartósan nem volt 11 felett mégse ment le eddig, meg működött is rendesen, nyilván nem mind ugyan úgy megy tönkre...
Jaja, tudom, h ennek annyi, csak annyira regenerálódjon, h Ready-be tehessem hazafelé menet. Majd a kis kulccsal zárom ki, és a lehető leggyorsabban nyomok egy fék-startot (mielőtt a fékpumpálás elindulna - szerintem a leállítás utáni 90mp-es fékpumpálás le sem tudott futni már), persze a kulcsot Slot-ba téve, Keylesst kikapcsoltam már reggel (eddig be  volt, és tegnap még nem volt semmi baja, pedig párszor be-ki lett kapcsolva).
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.09 07:19:43 írta zezoka »

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11770 Dátum: 2014.10.09 07:46:22 »
(eddig be  volt, és tegnap még nem volt semmi baja, pedig párszor be-ki lett kapcsolva).
Jártam már úgy akkuval suzukinál, hogy reggel garázsba beindult, jelét sem mutatta hogy gond lenne és délután kint indítva semmi.
Méretben teljesítményben és szellőzésben hasonlót vegyél majd mindenképpen (Varta, bosch meg van sok márkának már ami jó bele)

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11771 Dátum: 2014.10.09 08:22:06 »
Jártam már úgy akkuval suzukinál, hogy reggel garázsba beindult, jelét sem mutatta hogy gond lenne és délután kint indítva semmi.
Méretben teljesítményben és szellőzésben hasonlót vegyél majd mindenképpen (Varta, bosch meg van sok márkának már ami jó bele)
Bosch 45Ah meg van rendelve, autószerelő sógorom jó kis kedvezménnyel megveszi, méretben jó, wikipedia pont azt a méretet írja, pont az ott felsoroltak közül az egyik. Mire hazaérek, ott lesz majdnem (ha sikerül bekapcsolni du :) ).

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11772 Dátum: 2014.10.09 08:27:13 »
Bosch 45Ah meg van rendelve, autószerelő sógorom jó kis kedvezménnyel megveszi, méretben jó, wikipedia pont azt a méretet írja, pont az ott felsoroltak közül az egyik. Mire hazaérek, ott lesz majdnem (ha sikerül bekapcsolni du :) ).
Keress egy akkus csavarhúzót délutánra, majd arról indítasz  :D

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11773 Dátum: 2014.10.09 09:00:36 »
Keress egy akkus csavarhúzót délutánra, majd arról indítasz  :D
Otthon az is van! :) De az már késő! Esetleg pár cerkaelemet összekötök?  :D

Mennyire kell bontani? Mert emlékeim szerint egyszer mikor az aksit le kellett kötnöm egy hibakód elfelejtéshez, akkor egyszerűbbnek láttam a kaszniról levenni a negatívot, mert az aksi egyik pólusához sem fértem hozzá. És akkor még kivenni nem is akartam! :)
« Utoljára szerkesztve: 2014.10.09 09:03:03 írta zezoka »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #11774 Dátum: 2014.10.09 09:44:55 »
...
Ma reggel azzal jöttem melóba (héten asszony használta, nem volt gond napközben), és reggel fél 6kor (nem is volt hideg, 12fok körül) állok a féken, Start, de csak gyújtásra tette. Mondom mi a fene, hiába nyomtam a féket+Startot, nem lett Ready. Kikapcs-bekapcs után már Ready lett. Melóbe menet kitaláltam, h megnézem a szervízmenüt ha odaértem, bár akkor a töltés miatt tuti 12V felett lesz még közvetlenül leállítás után, de hátha. Megálltam, beléptem gyújtáson a szervíyzmenübe: 11.5, 11, 10 ... 8.4-ig lement, aztán (mivel ment gyújtáson a szellőző venti is) , egyszer csak felkiáltójel, sípolás, központi kijelző off. Gyorsan kikapcsoltam az autót, meg a kulcsfigyelést, és bezártam. Arra még volt ereje. De mikor másodszpr is rányomtam kíváncsiságból a zárásra, az már csak halványan villant.

Remélem magához tér napközben a jó időben annyira, h el tudjam indítani du3kor. Asszem ezt már nem érdemes vízzel és töltővel tölteni, igaz? 2008as, valszeg gyári aksi.
...

Hinnye! Bár nem volt szándékos a részedről, de köszönöm a tippet. Most bizonyosságot szereztem arról duplán, hogy a kis akksi cserés nálam is.

Tegnap este sikerült mindkét módon a diagnosztikai képernyőt előszedni a navin, álló helyzetben. Csak a navi bekapcsolva (logikus, azon néztem) 9,0V a feszültsége, amitől nem lett őszinte a mosolyom. És az utóbbi időben nekem is csinálta, hogy fék+start gomb után csak accessory módban éledt föl elsőre.