Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3370060 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9960 Dátum: 2014.02.07 17:47:21 »
:) HA érdekel például Valeo 7800-ért.. :)
http://alkatresz.forensis.hu/webaruhaz/htmls/autotipus/toyota/prius/prius_ferdehatu_nhw20_2003_08_2009_03/17711/hutes/vizpumpa/-/mind?lapszam=1&gyakori=&

Itt van 4.600-30.000 Ft -ig na de akkor melyiket? Ha a gyári sem bír túl sokat, akkor érdemes az olcsót megvenni és inkább többször cserélni, így mindig új lesz benne? Esetleg a drágább jobban bírta valakinek?
Akkor a hűtőfolyadék közös megegyezéssel menjen bele gyári?Most mennyiért vesztegetik a Toyotánál?

Nincs valakinek gyári 16-os felcsavarozható 4db dísztárcsája? Téli felnikre nagyon hiányzik.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.07 17:54:49 írta Norbi.. »

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9961 Dátum: 2014.02.07 21:09:52 »
Nincs valakinek gyári 16-os felcsavarozható 4db dísztárcsája? Téli felnikre nagyon hiányzik.

Felcsavarozható? Az milyen?

Norbi..

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9962 Dátum: 2014.02.07 21:47:07 »
Felcsavarozható? Az milyen?


Hát ha már így rákérdeztél, jobban megnézve nem felcsavarozható, hanem csak a csavaroknak van kialakítva a  helye (gondolom) Régen volt olyan dísztárcsám aminek a furatoknál egy kis perem rész volt kialakítva, így az anyát rá lehetett tekerni a dísztárcsára, így nem hagyta el az ember, gondoltam ez is ilyen...
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.07 21:49:34 írta Norbi.. »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9963 Dátum: 2014.02.08 08:49:05 »

Hát ha már így rákérdeztél, jobban megnézve nem felcsavarozható, hanem csak a csavaroknak van kialakítva a  helye (gondolom) Régen volt olyan dísztárcsám aminek a furatoknál egy kis perem rész volt kialakítva, így az anyát rá lehetett tekerni a dísztárcsára, így nem hagyta el az ember, gondoltam ez is ilyen...
Tegnapelőtt rendeltem egy szettet, ha megjön megírom milyen.
Today, tomorrow and after tomorrow!

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9964 Dátum: 2014.02.08 08:59:03 »
Sumi:
A motor dízeles hangjára azt tudom mondani, hogy Atkinson miatt. Legalábbis én erre fogom. :P Igazából a tél miatt van most zörmögős hangja az enyémnek is, fázik. Nyáron max 1-2 percig van ilyen hangja indításkor, de menet közben ezt odabent nem veszed észre.
190k igazából semmit nem jelent. Mikori az autó? Tudsz esetleg hirdetést bevágni?

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9965 Dátum: 2014.02.08 10:42:04 »
Szax:

Köszi a választ! 2007-es az autó.

Mire érdemes figyelni a próbaút során? Azt olvastam, hogy a HV akksi ne töltsön/merüljön túl gyorsan, mert az a közeli cseréjére utalhat, de sokkal több okosságot nem találtam:)

Üdv.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9966 Dátum: 2014.02.08 15:30:20 »
Szax:

Köszi a választ! 2007-es az autó.

Mire érdemes figyelni a próbaút során? Azt olvastam, hogy a HV akksi ne töltsön/merüljön túl gyorsan, mert az a közeli cseréjére utalhat, de sokkal több okosságot nem találtam:)

Üdv.

Szerintem az akksival ne foglalkozz menet közben, az úgyis a vezérléstől függ, hogy éppen mit csinál. Toyotáék majd bemérik, hogy minden okés-e, érdemes velük megnézetni.

Gyorsíts vele nagyokat, fékezz vele normálisan és nagyokat is. Figyeld a hangokat (a kocsiból jövőket). Vidd el egy rossz útra is és határozott tempóban haladj, hogy igénybe vegye a futóművet. Ha nem zörög-csattog, akkor rendbe van. A rutinosabb eladók szeretik bekapcsolni a audiót, hogy ne halljad a problémákat, szigorúan kikapcsold zenével próbáld ki és az se baj, ha nem folyamatosan pofázik a "tulaj", amíg vezetsz.

Próbálj ki egy ugyanolyan de egy kicsivel drágább példányt is, hogy legyen mivel összehasonlítanod a kiszemelt példányt, amit meg szeretnél venni.     
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9967 Dátum: 2014.02.08 15:35:16 »
Köszi a választ, válaszokat!

Nem makulátlan az autó, de úgy döntöttem, hogy nincs igazán kedvem hónapokat stresszelni azon, hogy találjak egy hibátlan példányt (valószínűleg nem is találnék), mmről mmre átfésülni őket, emberekkel vitatkozni emiatt, konfrontálódni, stb.. ismeritek a procedúrát. Az összkép tetszik nekem, rendben volt a próbaúton is, úgyhogy megveszem:) Aztán majd persze látjuk, hogy 1 hónap múlva telesírom-e a fórumot, de csak nem.. :)

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9968 Dátum: 2014.02.08 15:46:57 »
Köszi a választ, válaszokat!

Nem makulátlan az autó, de úgy döntöttem, hogy nincs igazán kedvem hónapokat stresszelni azon, hogy találjak egy hibátlan példányt (valószínűleg nem is találnék), mmről mmre átfésülni őket, emberekkel vitatkozni emiatt, konfrontálódni, stb.. ismeritek a procedúrát. Az összkép tetszik nekem, rendben volt a próbaúton is, úgyhogy megveszem:) Aztán majd persze látjuk, hogy 1 hónap múlva telesírom-e a fórumot, de csak nem.. :)

Nem vagyok egy nagyon Toyota szalon párti, de megéri a 10 eHUF körüli érték, amelyért bevizsgálják a tragit. Erre érdemes áldozni és a lelkiismeretedet is megnyugtatja. Elég részletes az átvizsgálás és olyanokat is leírtak, amit mi észre sem vettünk.

Miket vettetek eddig észre?
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9969 Dátum: 2014.02.08 16:13:39 »
Nem vagyok egy nagyon Toyota szalon párti, de megéri a 10 eHUF körüli érték, amelyért bevizsgálják a tragit. Erre érdemes áldozni és a lelkiismeretedet is megnyugtatja. Elég részletes az átvizsgálás és olyanokat is leírtak, amit mi észre sem vettünk.

Miket vettetek eddig észre?

Az az igazság, hogy volt már negatív tapasztalat a családban azzal kapcsolatban, hogy bevizsgáltattunk használt autót márkakereskedésben, és nem sokkal lettünk előrébb - kiderült, hogy törve volt, mégis megvettük, azóta sincs vele semmi probléma és sokkal boldogabb lenne mindenki ha nem is tudnánk róla - mondjuk alku szempontjából legalább megérte:) Az ilyen szervizkönyves dolgokban pedig nem igazán hiszek, mióta egyszer a szemem előtt pecsételtek be 80e kmnyi szervizt, pont egy Toyota Corolla könyvébe egy márkakereskedésben (számítógép nélkül). Szóval most bevállaltam a kockázatot inkább, mintsem végignézzem az egész hazai termékpalettát mire találok, vagy nem, egy olyat ami makulátlan. De mivel - bár a közgazdaságtanhoz annyira nem értek - szerintem minden külföldi autót úgy éri meg behozniuk a kereskedőknek, hogy van valami hibája amit így-úgy kijavítanak rajta, ezért kétlem, hogy találnék olyat (a számomra megfizethető kategóriában) ami makulátlan lenne. Magyarországi Prius meg gyakorlatilag nincsen, vagy ha mégis akkor tényleg aranyáron mérhetik:)

Mint írtam, az összehatás számomra megnyerő volt, minden működik az autón, gyönyörű a belseje, itt-ott fújva van a külseje, de a szerkezeti elemek látszólag rendben vannak rajta. Ráadásul pont azok az extrák vannak benne, amiket szerettem volna. Hogy találtam-e volna jobbat ha rászánok a keresgélésre, alkudozásra, utánajárásra, stb.. stb.. több pénzt, stresszelést és időt? Talán igen, talán nem. Hogy megszívom-e ezzel a konkrét darabbal? Remélem, hogy nem. De eljutottam arra a pontra ma, hogy úgyis lutri az egész használt gépjármű biznisz, viszont szükségem van minél előbb egy kis fogyasztású autóra, aztán ha felmerülnek vele a jövőben problémák, akkor majd megpróbálom orvosolni őket a maguk idejében.

Nem akarom túl hosszúra húzni a postot, de megosztok egy történetet, mert szerintem tanulságos. Pár évvel ezelőtt történt, hogy már évek óta vágytam egy motorra, és sikerült egy alkalmi meló okán annyi pénzt összeszednem, hogy végre meg tudjam venni. Hónapokig keresgéltem a neten, sokat megnéztem, kipróbáltam, stb.. Mindegyik olyan volt, hogy itt-ott volt vele valami kis bibi, ezért nem vettem meg egyiket sem. Aztán egyszer csak felbukkant egy a neten, ami bár jóval többe került a többinél, már a képek alapján éreztem, hogy ő lesz az. Elmentem, megnéztem, tényleg makulátlan volt. Nagy nehezen kiköhögtem a vételárat (kölcsönkértem a családtól, stb..), aztán megvettem. Elvittem utána egy márkaszervizbe, megnézettem, ők is mindent rendben találtak rajta, majd a következő szezonban elérkezett a szelepállítás ideje, és hívott a szervizes, hogy levették a szelepfedelet, és teljesen kuka az egyik hengerfej és a vezérlés. Szóval rá kellett költenem a motor árának a negyedét, hogy talpra állítsák. Pedig minden rendben volt a szervizkönyvével, mindent jónak találtak első ránézésre, megnyerő volt az eladó, karcmentes volt a motor, stb.. És mégis így jártam vele. Az igazi csattanója az a történetnek, hogy azóta ismerem az összes típustársat az országban személyesen is, olyanokat is akik megvettek olyan motorokat amit én nem, és olyanokat is akik hirdettek olyan motorokat amit nem vettem meg. Lényeg a lényeg, hogy azok amikről lemondtam csak azért, mert nem tűntek elsőre tökéletesnek azóta is hibátlanul mennek, míg az én tökéletesnek hitt példányom.. Szívás:)

Szóval ennek szellemében döntöttem végül úgy, hogy megveszem ezt az autót:)

Üdv és köszi a válaszokat!

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9970 Dátum: 2014.02.08 16:57:12 »
Szomorú történet, sajnos ez az általános ma itthon. Sajnos a rafkos kereskedők már rájöttek, hogy nem olcsón kell adni a sz@rt, hanem szépen becsomagolva, úgy meg(v)eszik.

Egy valamire figyelj, hogy ne égesse a pénz a zsebedet, mert akkor biztos érzelmi alapon fogsz dönteni és nem racionálisan. Én kb a 10. Priust néztem meg mire rátaláltam az igazira ami teljesítette az elvárasaimat (mindet), noha egyből festőköz (tudott) kellett vinni.

Azért az előéletét ellenőrizd le a Toyotánál alvázszám alapján. Ingyenes. Még akkor is, ha rossz híreket kapsz, mint pl: totálkarcsiból hozták vissza.  :D 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szax

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 359
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9971 Dátum: 2014.02.08 16:59:26 »
"hogy ne égesse a pénz a zsebedet" azt hiszem ez a legjobb tanács, amit adhatsz autóvásárlásnál. Kár, hogy nem nekem jutott eszembe. :P

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9972 Dátum: 2014.02.08 19:58:58 »
Szomorú történet, sajnos ez az általános ma itthon. Sajnos a rafkos kereskedők már rájöttek, hogy nem olcsón kell adni a sz@rt, hanem szépen becsomagolva, úgy meg(v)eszik.

Egy valamire figyelj, hogy ne égesse a pénz a zsebedet, mert akkor biztos érzelmi alapon fogsz dönteni és nem racionálisan. Én kb a 10. Priust néztem meg mire rátaláltam az igazira ami teljesítette az elvárasaimat (mindet), noha egyből festőköz (tudott) kellett vinni.

Azért az előéletét ellenőrizd le a Toyotánál alvázszám alapján. Ingyenes. Még akkor is, ha rossz híreket kapsz, mint pl: totálkarcsiból hozták vissza.  :D

Köszi, ez a totálkáros ötlet legalább elrontotta az örömömet és belém ültette a parát. Ilyen sok totálkárból visszahozott Prius-szal találkoztatok a használt autó piacon itthon?

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9973 Dátum: 2014.02.08 20:18:04 »
Teljesen OFF:

Sumi nem a kedvedet akarom elvenni, csak leírom, hogy én, hogy jártam.

Irigyeltem az asszony alatt a Priust és arra gondoltam, hogy mi lenne ha lecserélném az Almerát mert már…… 14 éves (kellett egy indokot találnom).
Prius tök logikusnak tűnt, de ha már van egy, akkor minek legyen kettő alapon elkezdtem keresni valami mást. Az elektromos autók jönnek be nagyon, gondoltam is Nissánt Nissanra, de a Leaf még mindig az egekben van, pedig a Prius mellett egy ideális társ lenne. Nézegettem ezeket az Mitsubitsi i-miev hármas ikreket, de ennyi pénzért már valami normális autót kapsz és még marad melletti pár ropi tankolni is. Szóval elektronok kilőve (persze a Prius felokosítva egy kis akksival még mindig él)
Nézegettem az anorexiás vetélkedő győztesét az A2 3L-t, de még át kell gondolni, hogy szeretnék-e alkatrészekre sokat költeni a Toyoták után. Amúgy meggyőző egy kis jármű, nem tettem le róla. Egy megnézhetőt találtam és még a gazdája is normális volt (nem nepper), de miután beavatott, hogy mire mennyit költött és hova hordta már szerelőhöz és milyen gyakran, elment a kedvem tőle.
Ha már keveset nem eszik, akkor egyen egy kicsivel többet, de legyen benne kraft (egyszer élünk!), legyen hybrid Camry. Legalább amerikai, senki nem ért hozzá és ha összetöröd/összetörnek biztos vissza fogod sírni, hogy nem európai járgányt vettél.
Itt jön a sztori. elmentem megnézni egy példányt. Szép is volt (a képen), nem volt neppere utaló jel a hirdetésbe (nagy betűk használata, hitel téma felhozása stb.). A térképen Érd környéke volt megjelölve, gondoltam úgy is arra járunk megnézem (az első Priust is ott néztem meg, amit nem vettem meg). Felhívtam a tulajt (de szerintem nem volt az), hogy mondjon pár szót a portékájáról. Egy kisebb regény volt a válasz, olyan részekkel, hogy a „nagyon törött autókat nem lehet behozni amcsiból”, meg ő egy gépészmérnök és ennek megfelelően gondos gazdája volt az autónak. Az is kiderült, hogy nem messze lakik tőlünk és nem kell 50 plusz km-t kerülnöm, hogy megnézzem. Persze az autó tökéletes volt és semmi hibája nem volt. Persze, hogy fel voltam dobva, hogy kifogtam az arany halat és már csak a nyugdíjas tulaj és a templomba járásra használta sztori hiányzott.
Persze a valóság már nem volt ilyen fényes. A fényezés elől nem eredeti volt és az autó tele volt karcolásokkal, látszott rajta, hogy nem vigyáztak rá. Persze a tulajnak nekem kellett megmutatni, hogy milyen horpadásokra és vezérkarcokra gondolok. Kérdeztem, hogy milyen beruházások voltak az autóval kapcsolatban. Az új téli gumit mondta, aminek utána megnéztük a DOT számát és kiderült, hogy öregebb, mint az autó maga (milyen érdekes). Innen már én is adtam az ívet. Menjünk egy próbakört. Persze ő vezet először (reméltem, hogy nem csak sétakocsikázás lesz). Kiálltunk az udvarról, ahol a kocsinak leért az alja, pedig nagyon óvatosan állt le. Mi a fene, csak nem így használta 4 évig, hogy állandóan odakoppintotta az alját. Mérnök úr?!?! Aztán kiértünk a faluból. Nyomott egy kövéret. Ezt értsd úgy, hogy egy szar úton 160 km/h-ig gyorsított. Tulajként biztos nem tennék ilyet a saját autómmal. A sétakocsikázás alatt kiderült, hogy egy véletlen elszólásból, hogy van egy autókereskedése is (milyen érdekes). Az autóról persze semmi számlája, papírja nem volt (hogy is lett volna a nepper úrnak, hiszen nem ő volt a tulaj).
Hazafele csorogva a Priusszal azon gondolkodtam:
-   Vajon nem ez a fazon akarta eladni az első megvenni kívánt Priust azzal a szöveggel, hogy külföldre disszidálnak, azért ilyen jó áru az autó? Itt ismerkedtem meg először az európaiasított amerikai priusszal.
-   Vajon hány ilyen szövege van, amivel becserkészi az ügyfeleket?
-   Vajon hány embert palizott már be? Szép nagy háza volt, nem keveset.
-   Vajon hány embernek ment már el a bizalma egy adott márkától, mert a nepperek bekavartak gombás lábbal (km csalás, összetákolás).
-   Vajon mennyi autót kell végig kínlódnom megint, hagy találjak majd egy megfelelőt?

 :nonono:
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Sumi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #9974 Dátum: 2014.02.08 20:53:34 »
Szép story:/

Az igaz, hogy a JTDKB20U kezdetű alvázszámúak amerikai modellek?