Azt azért úgy jelezném, hogy szerintem a tojotákat nem a szép járású motorjukért szeretjük. Mert hogy ezek a 4 hengeres izék azért nem erről szólnak, ugye. Nem is akarnak - talán.
Most viszont határozottan ellent mondok. Sőt biztos tudás alapján mondok ellent.
Egyszer: Látszik, hogy hiányzik belőled az elhivatottság és az alázat a toyota iránt. Itt ugyanis nem csak egy termékről van szó. A toyota egész más gyártási filozófiával építi a termékeit, mint mások. Az idő azt hiszem igazolta, hogy az a "kicsit máshogy elérni valamit" dolog igencsak bejött.
Másodszor:
Finom járás???
Huhuuu. (innen szép nyerni)
A toyota motorok kiegyenlítőtengely nélkül tudják már évtizedek óta azt a kifinomult járásuktúrát, amit a többiek mostanában hoznak be. Tessék csak meghallgatni egy 1990-es (22 éves!) karburátoros!, 2E jelű 1.3 12 szelepes! legendásan jó motort. Olyan egyszerű, mint a szög. Zsaniálisan jó fogyasztással, olyan vidáman forog bele piros tartományba, mint egy villanymotor, az ember el se hinné. Alapjáraton meg nem hallod. Megjegyzem 1988-tól gyártották.
És tudod mi a titok? Sokáig kutattam. Nincsenek benne csodák, se semmi. Kimagaslóan jó tűresek, illesztések, és anyagminőség. Kiforrott, kikísérletezett technikával összerakva.
Egy példa a gyártási filozófiára, csak, hogy lásd min múlik, mert ez ugye szemmel már nem látszik: például egy opel, úgy gyártja, vagy gyártotta a motorjait, hogy a forgó egységeket összerakta és együttesen egyensúlyozta ki őket elkerülve a káros rezonanciát.
A toyotánál ezt úgy csinálták, hogy a forgó részeket külön-külön is kiegyensúlyozzák, majd összerakva ellenőrzik finomítják.
Lehet, hogy ez a mai motoroknál nincs így, de anno biztosan tudom, hogy így volt. Ebből születtek olyan elpusztíthatatlan legendák, minta a 2E és 4A szériás motorok!
Az idő őket igazolta. Futásteljesítmény több, mint 500 ekm!