Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366887 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4950 Dátum: 2012.03.01 15:07:52 »
Addig, hogy megnyugodjuk mesélek egy kis szakmai nyalánkságot. Igaz off, de hasznos.

Ma jártam az egyik ismerős szervizben egyből megismertem a haver volt szomszédjának 307-ét. Hozzáteszem a gazda egy hölgy!
A hiba, hogy nagyon csörög, zakatol a motor.
A szervizesek mértek rajta egy olajnyomsát és 0,2 bar volt, ami rém kevés.
A kocsi olajcsere periódusa 15000 km, kb még 5000 volt neki a cseréig. A kollégák nagyon arra gyanakszanak, hogy az előző szerviznél átvágták a csajt és vagy nem cserélték le neki az olajat, vagy valami olcsó sz.rt tettek bele. Ugyanis normális olajjal feltöltve beindulva, üzemmelegre járatva 2,5 bar lett az alapjárati olajnyomás. Miközben előzőleg ugye hidegen volt 0,2 bar!
Sajnos az előző olaj típusáról csak sejtésünk van, ezért nem írom, hogy mire gyanakszanak (max annyit, hogy nem egy márkás termék), de szerintem nincs az a szar olaj, ami ilyet produkál ha időben frissítve van!

   
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.01 15:12:23 írta b.c. »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4951 Dátum: 2012.03.01 15:12:13 »
ok-ok, ne húzd fel magad. Elhiszem, amit írtál, fémkerámia, utazik az olajjal, beépül ahova kell.
Köszönöm a tájékoztatást is, amit szerencsére saját tapasztalatodra támaszkodva írtál nekünk.
Sajnos abban a helyzetben lehetsz, amikor én is néha próbálok meggyőzni egyéb fanatikusokat a toyota, vagy  a prius csodálatosságáról. Na az sem egyszerű.

Én amondó vagyok, ha ez tényleg annyira jó, akkor hamar hallunk róla, mert ami jó az gyorsan terjed. Mondjuk erről hallottam már, a márkanév ismerős, mégsem találkozni vele minden sarkon, ez talán elmond valamit.

Én annyit jeleztem, hogy egyelőre nem kérem. De nyitott vagyok az új dolgokra, sőt figyelek is rád és fogom várni a valós, jó tapasztalatokat a cuccról (bármi is az!).
Addig, meg nyugalom, és köszönjük az infót!  :hug:

Kéne találkoznunk, most már jó idő van. Mutatnék neked 2 offos kocsit, ami ezzel lett leápolva és hihetetlenül jár a motorjuk. Néha még én is ingatom a fejemet. meg persze kipróbálhatnád az Aurist is. :)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4952 Dátum: 2012.03.01 15:14:44 »
Értem én, de biztos 100 ekm van egy toyota motorban, normálisan működik. A volt carinám szerintem 300 felett jár, bár az óra nem annyit mutat. Gyönyörűen jár a motorja simán csak attól, hogy normális olaj van benne, bár igaz, hogy 7500-nál cseréltem anno az olajat. Sajnos ugyanígy kellett használnom,mint most a priust, extra rövid távon.
 

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4953 Dátum: 2012.03.01 15:46:06 »
Értem én, de biztos 100 ekm van egy toyota motorban, normálisan működik. A volt carinám szerintem 300 felett jár, bár az óra nem annyit mutat. Gyönyörűen jár a motorja simán csak attól, hogy normális olaj van benne, bár igaz, hogy 7500-nál cseréltem anno az olajat. Sajnos ugyanígy kellett használnom,mint most a priust, extra rövid távon.

Azt azért úgy jelezném, hogy szerintem a tojotákat nem a szép járású motorjukért szeretjük. Mert hogy ezek a 4 hengeres izék azért nem erről szólnak, ugye. Nem is akarnak - talán.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4954 Dátum: 2012.03.01 16:03:20 »
Azt azért úgy jelezném, hogy szerintem a tojotákat nem a szép járású motorjukért szeretjük. Mert hogy ezek a 4 hengeres izék azért nem erről szólnak, ugye. Nem is akarnak - talán.
naná, hogy dehogynem! Ezek szerint még nem hallgattál opel, vagy suzuki motort közelről...
A mai toyo motorok egészen parádésan csendesek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4955 Dátum: 2012.03.01 16:13:14 »
naná, hogy dehogynem! Ezek szerint még nem hallgattál opel, vagy suzuki motort közelről...
A mai toyo motorok egészen parádésan csendesek.

Persze, lehet találni szarabbat. Egyébként meg nem feltétlenül a hangosságra gondoltam, hanem az egyenletes, finom járásra. Mindezzel együtt, én úgy vagyok ezzel a dologgal, hogy amikor az ember megvesz egy tojotát, fogadja el, hogy - ahogy ez más márkáknál is így van - mindenük ezeknek sem tökéletes, hiszen a gyártó az adott modellnél nem erre koncentrált. Nem is tudja megoldani.

Az eredeti gondolatmenethez visszatérve, én sok más tulajdonsága miatt kedvelem a tojotot, és abszolút nem zavar, hogy milyen a motorhangja - ami persze nem rossz - de nem is nagyon érdekel. Mindez olyan körülmények közt, hogy napi összehasonlítási lehetőségem van. Bár az is lehet, hogy annyira jó a tojota motorja, hogy nem ér el egy bizonyos ingerküszöböt. ;)
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4956 Dátum: 2012.03.01 16:18:10 »
Nem vonja be a felületet. 1 mikromilliméterrel sem lesz vastagabb a felület.
...
Pontosítanék. Senkit nem akarok rábeszélni, hiszen ez mindenkinek a saját belátására van bízva.
Tehát bevonja  ;)  Hiszen éppen az a szerepe és Te is ezt írod.
Sehol nem írják le, hogy milyen anyagot juttatunk a felszínbe (fémkerámia (?!), Cermet, ez édes kevés)

Senkit nem akarok lebeszélni róla, a véleményemet írtam le. Mindenki azt öntöget a motorjába, amit akar.  :flowers:

Elolvastam  :excl:

Mint írtam különböző neveken már évtizedek óta vannak ezek a felületjavító anyagok. Szóról szóra mindig ugyanaz a hatásmechanizmusa.  Nekem a Trabantomban volt ilyen.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4957 Dátum: 2012.03.01 16:29:55 »
Tehát bevonja  ;)  Hiszen éppen az a szerepe és Te is ezt írod.
Sehol nem írják le, hogy milyen anyagot juttatunk a felszínbe (fémkerámia (?!), Cermet, ez édes kevés)

Senkit nem akarok lebeszélni róla, a véleményemet írtam le. Mindenki azt öntöget a motorjába, amit akar.  :flowers:

Elolvastam  :excl:

Mint írtam különböző neveken már évtizedek óta vannak ezek a felületjavító anyagok. Szóról szóra mindig ugyanaz a hatásmechanizmusa.  Nekem a Trabantomban volt ilyen.
Fogalmazzunk úgy, hogy a felületi egyenetlenséget pótolja ki saját anyagával, mármint az eredeti fém anyagával.  Elég jól ábrázolja ezt grafikával is valahol. De itt van a GYIK:

http://xado.hu/gyik.html

Felhívnám a figyelmedet erre a mondatra:

A revitalizáló minden olajfajtával és üzemanyag-kategóriával kompatibilis. Ezekkel az anyagokkal szemben kémiailag semleges és nem befolyásolja viszkozitásukat. Az olaj a revitalizáló számára csupán eszköz ahhoz, hogy eljusson a súrlódó felületekhez. A XADO nem az olajhoz, hanem a javításhoz kell.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4958 Dátum: 2012.03.01 17:43:45 »
Azt azért úgy jelezném, hogy szerintem a tojotákat nem a szép járású motorjukért szeretjük. Mert hogy ezek a 4 hengeres izék azért nem erről szólnak, ugye. Nem is akarnak - talán.
Most viszont határozottan ellent mondok. Sőt biztos tudás alapján mondok ellent.

Egyszer: Látszik, hogy hiányzik belőled az elhivatottság és az alázat a toyota iránt. Itt ugyanis nem csak egy termékről van szó. A toyota egész más gyártási filozófiával építi a termékeit, mint mások. Az idő azt hiszem igazolta, hogy az a "kicsit máshogy elérni valamit" dolog igencsak bejött.

Másodszor:
Finom járás???  :wacko: Huhuuu. (innen szép nyerni)
A toyota motorok kiegyenlítőtengely nélkül tudják már évtizedek óta azt a kifinomult járásuktúrát, amit a többiek mostanában hoznak be. Tessék csak meghallgatni egy 1990-es (22 éves!) karburátoros!, 2E jelű 1.3 12 szelepes! legendásan jó motort. Olyan egyszerű, mint a szög. Zsaniálisan jó fogyasztással, olyan vidáman forog bele piros tartományba, mint egy villanymotor, az ember el se hinné. Alapjáraton meg nem hallod. Megjegyzem 1988-tól gyártották.
És tudod mi a titok? Sokáig kutattam. Nincsenek benne csodák, se semmi. Kimagaslóan jó tűresek, illesztések, és anyagminőség. Kiforrott, kikísérletezett technikával összerakva.
Egy példa a gyártási filozófiára, csak, hogy lásd min múlik, mert ez ugye szemmel már nem látszik: például egy opel, úgy gyártja, vagy gyártotta a motorjait, hogy a forgó egységeket összerakta és együttesen egyensúlyozta ki őket elkerülve a káros rezonanciát.
A toyotánál ezt úgy csinálták, hogy a forgó részeket külön-külön is kiegyensúlyozzák, majd összerakva ellenőrzik finomítják.
Lehet, hogy ez a mai motoroknál nincs így, de anno biztosan tudom, hogy így volt. Ebből születtek olyan elpusztíthatatlan legendák, minta a 2E és 4A szériás motorok!
Az idő őket igazolta. Futásteljesítmény több, mint 500 ekm!


Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4959 Dátum: 2012.03.01 17:54:45 »
Én egy NylFon nevű nemadalékról hallottam, ami egy kétkomponenses anyag. Az egyik felét az olajba, a másik felét az üzemanyagba kell önteni.
Fantasztikus hatása van! Az szer nylon és teflon ötvözete, melyek közül utóbbi az összes súrlódó felületet bevonja és 37,7%-kal csökkenti az ellenállást. A nem súrlódó részeken nem tapad meg, mert valami intelligens nano részecskék vezérlik benne a tapadást. A nylon komponens pedig a károsanyagkibocsátást csökkenti úgy, hogy a kipufogógázt és a kormot becsomagolja (szelektíven), mint a kombájn a szalmabálákat.
Csak ajánlani tudom, nekem már a Csepel Tacskóm is ezzel volt kezelve és 7 perccel hamarabb tekertem fel a Gellért-hegyre a segítségével.

 :sorcerer:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4960 Dátum: 2012.03.01 18:01:54 »
Fogalmazzunk úgy, hogy a felületi egyenetlenséget pótolja ki saját anyagával, mármint az eredeti fém anyagával.
Ezt nem értem és ilyet nem is olvastam sehol sem.

De tényleg nem cseszegetni akarlak és ismételten: mindenki azt öntöget bele, amit akar. Csak hát én ilyet max egy leharcolt, nem karbantartott, 500e km+ kocsiba tenném mentőövként, nem egy 1-200e km futott Toyota motorba. Szerintem, ha kezdektől tisztességes olajjal és csereperiódussal használok egy motort, akkor annak minden komolyabb kopás nélkül el kell mennie +300e km-t. Ha meg nincs komoly kopás, ott nem kell kitöltögetni segédanyagokkal  :yes:

Én pont azért szeretem az Avensisem, mert hangtalan, rezgésmentes. Csend és nyugalom van  ::) . Egyre többször a zenehallgatásról is lemondok ezért az élményért  :D

Ja és én vagyok itt talán a legkevésbé elfogult Toyota tulaj, kapok is ezért eleget a Tisztelt Társaságtól  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.01 18:05:53 írta Nagycitrom »

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4961 Dátum: 2012.03.01 18:08:40 »
Most viszont határozottan ellent mondok. Sőt biztos tudás alapján mondok ellent.

Csak látszólag mondasz ellent - szerintem. De maradjunk annál, hogy ellentmondasz, különben most nem tudnánk vitázni. :D

Na szóval. Amikor én toyo motorról beszéltem, akkor az ilyen mezei egerekre gondoltam, mint ami a Priusban /Aurisban van, hiszen ez a topik erről szól. (tudom, atkiinson, nem mezei, de érted, most a szépségről beszélünk) Viszont én is tudok legendásan jó toyo motorokról, ezért nem is kételkedem abban amit mondasz. Az egész gyártási filozófia amit voltál szíves ecsetelni szinte a génjeikben van a japánoknak. Ennek köszönhetjük ezt a rendkívül kifinomult hibrid rendszer. 

Na, de visszatérve az eredeti témára, ha már beszélgetünk. Hogy mennyire finoman jár motorokat tudnak fejleszteni a tojodánál, arra pl. jó példa a lexusokban lévő kis v6-os 2 literes motorok, amitől elájultam, mikor kipróbáltam, olyan szépen járnak. De nem ilyen van egy mezei tojodában. Tehát azt akartam mondani, hogy igen vannak szépen járó toyo motorok, de nem biztos, hogy ez a márka fő jellegzetessége. Van olyan márka, amire ez viszont nagyon jellemző. Pl. a bmw-k, ugye. Meg tessék megvizsgálni egy átlagos 1.4-es, 1.6-os toyo benzin motort, főleg belülről hallgatva. Jó, nem egy hányás, mint egyik-másik opel vagy ford motor, de nem is bmw. Jó példákat én is fel tudok hozni,. Pl. ott a rönyó híres 1.7-es őskövület F2N-es motorjai, amit anno a volvo is használt a turbó motorjaihoz. De volt nekem egy 1.6-os megánom is, amiben egy paraszt 2 szelepes motor volt. Olyan alacsony volt az alapjárata, hogy el lehetett olvasni az ékszíjon a feliratot, és reccenése/döccenése sem volt. És szépen elpörgött 6500-ig, rázás, hangoskodás nélkül.

Szerintem a tojodák qrva jó kocsik, de felesleges olyan tulajdonságukat is az egekbe magasztalni, ami nem a modell általános jellemzője. Bőven marad ezeknek a kocsiknak olyan (nem kevés) jó tulajdonsága, amitől nagyon lehet kedvelni őket és méltán a világ legnagyobb gyártói közé tartoznak.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4962 Dátum: 2012.03.01 19:08:49 »
Ha már prius, meg atkinson, akkor éppen az atkison-ság miatt nem lehet összehasonlítani a hagyományos motorokkal.
Na, mindegy, jó messzire lejutottunk már.
Mindenki azt csinál, amit akar.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4963 Dátum: 2012.03.01 19:14:41 »
Én pont azért szeretem az Avensisem, mert hangtalan, rezgésmentes.

Ebben én nem kételkedem. Sőt, még azt is megkockáztatnám, hogy a kategórián belül jó paraméterekkel bír szép járás tekintetében. De arról beszéltem, hogy ne ezért szeretjük a toyokat. Van olyan toyo, amit igen ,de az átlagosnak nem ez a kiugró tulajdonsága. Szerintem.

Nekem ezzel az egésszel az a bajom, hogy olyan, mintha elhomályosulna a tekintetünk, amikor a saját kocsinkról beszélünk. Szóval miért nem beszélünk arról, hogy igen, a Prius attól ütős, hogy milyen keveset fogyaszt, ugyanakkor praktikusságban a táskáját nem viheti egy szeniknek, vagy egy pikasszónak. Mert nem arról szól. Ahogy nem arról szól, hogy olyan anyagokat használjanak fel, aminek kellemesebb a tapintása. Múltkor unatkoztam a szalonban, és beülögettem a kocsikba. Avensisbe is. Szóval egy 12 éves e46-os bmw állva hagyja anyagminőség tekintetében, most a motorokról, váltóról (váltókar mozgása is) ne is beszéljünk. De ettől még nagyon ott van az Avensis. Csak a helyén kell kezelni, és nem kell megpróbálni olyan tulajdonságokat ráaggatni, ami nem jellemzője a gyártmánynak. Sokan azzal vádolják, hogy unalmas. Igen, és nekem bejön ez az unalmasság. Minden a helyén van, szerintem még dilibogyó helyett is jó, csak be kell ülni, és az embere úgy érzi a világ végre a helyére került.

A motorok tartósságáról nem érdemes vitát nyitni (persze lehet, így legalább van téma) mert minden márkánál lehetne példákat mondani. gondolom azért arra már rájöttetek, hogy én bmw fan vagyok (még nem vagyok kopasz, egybenyakú ,de dolgozom rajta, a tetkón is). Szóval a tartósságról annyit, hogy egy bmw m52-es láncos motornál 400 ezernél kell csak megnézni a lánc nyúlást, de az m35-ösnál pl. 500-nál. De ismerek 820 ezret futott autót is. De más márkából is lehetne merítkezni. Én most úgy látom, hogy a toyoknál nem a kiugró paraméterekre gyúrtak, hanem arra, mint a vw-nál, hogy mindenből jót hozzanak. Szerintem ez így rendben van, nem kell megpróbálni többet elmondani ezekről a kocsikról.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4964 Dátum: 2012.03.01 19:42:33 »
Ha már prius, meg atkinson, akkor éppen az atkison-ság miatt nem lehet összehasonlítani a hagyományos motorokkal.
Na, mindegy, jó messzire lejutottunk már.
Mindenki azt csinál, amit akar.

"Na, mindegy, jó messzire lejutottunk már."

Baj?

Azért mert atkinson, még járhatna szebben is, de kit érdekel? Amikor ezt megemlítem, csak egyszerűen megemlítem egy tulajdonságát. Mintha azt mondanám hogy fehér, vagy piros, vagy 4 kereke van. És?

Szerintem itt nem arra gyúrtak, hogy szép, selymes járása legyen, hiszen keveset megy, vagy nem fontos. Érdekesen működik ez a motor. Mikor legelőször kipróbáltam a kocsit, kifejezetten tetszett az alacsony fordulatszámban hallható nagyon mély (de halk) morgása. Ma már ezt azért nem mondhatom el, mert már nem hallom, megszoktam. Kár. Normális használatnál még autópályán sem hallatja a hangját, pontosabban ami beszűrődik az teljesen rendben van. Olyan, mintha csak tudatni akarná, még meg vagyok, működöm!

Néha olyan érzésem van, hogy power módban azért olyan csúnya (?) a hangja, hogy ezzel is arra ösztönözzenek, kerüljem ezt az üzemmódot. Ez az én esetemben be is jött, nem nagyon forszírozom a dolgot. De az egész autó nem is erről szól, hanem nyugodt, szinte pihentető autózásról. Amikor átülök másik kocsiba, már nagyon zavar, hogy a lámpánál jár a motorja. Azért is, mert még egy kis lelkiismeret furdalásom is van. Minek jár ez ilyenkor? Ha dízel ez a másik kocsi, akkor vége a világnak. Ilyen egy traktort, ez ilyen hangos volt korábban is? :D
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.