Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366932 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4650 Dátum: 2012.02.06 20:54:30 »
Na, most meg ez a téma kezd nagyon Off irányba menni.... a Prius-ról akarok olvasni..... :D
Auris HSD TS 2015.12

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4651 Dátum: 2012.02.06 21:33:54 »
Na, most meg ez a téma kezd nagyon Off irányba menni.... a Prius-ról akarok olvasni..... :D

Arról beszélgetünk. Egész pontosan arról, hogy

1. Mi a szerepe a benne lévő ólomaksinak. Erre szerintem megkaptuk a választ.
2. Mi van, ha 2-3 hétig nem mozdulunk, mennyire marad üzemképes a Prius, vagy a vele megegyező Auris HSD?

Ez most mitől is offos?  :?:
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4652 Dátum: 2012.02.06 22:25:49 »
Az már igaz, hogy tényleg úgy kezdődött a téma, hogy "ha több hetet áll az autó ...". Ha lenne garázsom, és sokat állna az autó, akkor biztos lenne nekem is csepptöltőm. :hug:

Lehet, hogy ez az akkus problémakör egészen más fordulatot vesz a közeljövőben:

http://pesn.com/2011/07/23/9501875_Number-1_Breakthrough_Solid_State_Generator/

Bagor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4653 Dátum: 2012.02.06 22:54:41 »
kicsit témába vágó: nemrég olvastam, hogy ha lecsatlakoztatjuk a 12V-os akkut, akkor utána a vezető automata ablakát újra be kell állítani.

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4654 Dátum: 2012.02.06 23:49:28 »
kicsit témába vágó: nemrég olvastam, hogy ha lecsatlakoztatjuk a 12V-os akkut, akkor utána a vezető automata ablakát újra be kell állítani.
Kb. 15 éve minden Toyota ilyen: ha elfelejti, felhúzva tartod a gombot kb. 30 mp-ig és már meg is tanulta újra.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4655 Dátum: 2012.02.07 07:47:04 »
Bocsáss meg kedves b.c., de nem mindenki úgy használja a kocsit, ahogy te. :)

Van

- aki csak 2-4 hetente veszi elő, mert nem kell sűrűbben kimozdulnia kocsival.
- akinek több kocsija van, mint foga, ezért az egy autóra jutó futásteljesítmény és használati sűrűség nagyon alacsony.


Esküszöm nem kötekedni akarok, meg írtad, hogy más szempontok is vezéreltek, amivel ugye meg nem is illik vitázni. Csak, hogy akkor erre a használatra minek autó??? Pláne Auris HSD.
Na mindegy, ez abszolút nem az én dolgom, jogos, ha ezt mondod.

De komolyan félre ne érts, örülök, hogy itt jókat beszélgetünk. Az is lehet, hogy csak unatkozom így télen és ezért vagyok ennyire értetlen. Igazából csak a gondolatiságát nem értem a történetnek, az már, hogy ilyen tetszett, kellett, kíváncsi voltál rá az már teljesen OK.
Elnézést még egyszer!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4656 Dátum: 2012.02.07 08:05:05 »
Hibrid tulajok téli túlélési útmutatója (angolul)
A front oldali szigetelés nem rossz ötlet, lehet megpróbálom.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4657 Dátum: 2012.02.07 09:54:26 »
Kb. 15 éve minden Toyota ilyen: ha elfelejti, felhúzva tartod a gombot kb. 30 mp-ig és már meg is tanulta újra.

Sok autó ilyen. Renault, BMW, stb.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4658 Dátum: 2012.02.07 10:36:56 »
Esküszöm nem kötekedni akarok, meg írtad, hogy más szempontok is vezéreltek,

Nem gondolom, hogy kötekednél. Leírom neked, hogy miért, csak aztán Lacke1 nehogy befenyítsen. :)

Volt egy brutális terepjárónak látszó BMW-m. Ezt kellett lecserélnem egy nagyon szolidnak látszó járműre. Valamilyen kompaktra. Hogy miért?

A gazdasági környezet oly mértékben romlott, hogy egy ilyen autót ma már nem engedhetek meg magamnak.
- Drága a biztosítás (kötelező, Casco), műholdas védelem (újabban népszerű a tolvajok közt), cégautó adó.
- Garancia lejárt, ezért ha valamit esetleg javítani kell, az nem két fillér.
- Annak ellenére, hogy dízel, nem fogyaszt annyira keveset.
- Ma már kétszer is meg kell gondolni, hogy az ember milyen kocsival menjen a megrendelőhöz, lehetséges vevőhöz. Bizony manapság visszaüthet, ha egy "luxus" autóval jelenünk meg. Érted, mire gondolok, ugye?
- Az se mindegy, hogy amikor a betörő tanulmányozza a környezetet és benéz az udvarra, mit lát. Egy átlagos autót, vagy egy BMW-t.

Egy ilyen autó alsó hangon 700 ezerrel többe kerül évente, mint egy kompakt. Jelen helyzetben inkább odaadom ezt az összeget bérként a dolgozóknak.

A fenti megfontolások alapján úgy döntöttem keresek egy tömegbe simuló kompakt autót. Zárójelben hozzáteszem, hogy azért maradt még olyan kocsim, amit titkon előhúzhatok a garázsból, és éjszakánként lopva élvezkedhetem kicsit. Kell egy olyan kocsi, amivel megjelenhetek a vevőnél, nem kell se szégyenkeznem, és nem is hivalkodó. Összeállítottam a listát, ami az Octavia, Golf, Kókusz, Mazda3, Astra kocsikból állt. A cél az volt, hogy amit kapok a BMW-ért, azt ráköltöm a kompaktra, mert nem a két kocsi ára közti pénz kellett, hanem a későbbi gazdaságosság, stb. A teszteket követően sok okból a lista hamar leszűkült a Golfra és az Astrára, majd megvettem ezt az Auris HSD-t.  :D

A futásteljesítmény azért alacsony, mert kampányszerűen kell vele megmozdulnom. Akkor viszont lehet, hogy komolyabb távolságot megyek vele, még akár 1-2000 km-t. Aztán akár 1 hónap szünet.  Napi használatra van más, kis dízel furgon. Szóval évi max. 8-10 ezret saccolok. A hosszú állás miatt érdekes, mi történik, ha lemerül az aksi.

Most kérdezhetnéd, hogy miért vettem egy hibridet ilyen futásteljesítményre? Hiszen nem használom ki. Persze, lehet azt mondani, hogy az életben nem jön vissza az árkülönbség. Ahogy sok minden másnak sem. Egyszerűen megtetszett. Jól felszerelt, egészen kényelmes, rabul ejtett a hibrid technika működése. A kis fogyasztás már csak egy bónusz, amit egyébként nagyon élvezek.

Miért nem Prius? Az Aurissal meg lehet jelenni, kívülről semmi extra, "csak" egy tojoda. A Priuson már meglátszik, hogy különleges. Belülről meg barátságosabb az Auris. Autószerűbb. Félre ne érts, nem vagyok a modern kinézet ellen. De ha lehet választani a digit kijelző és a körműszerek közt, nekem az utóbbi jobban tetszik. nem kell akkora kocsi, mint a Prius. Egyrészt ha mennem kell, max. ketten ülünk benne kevés motyóval, meg családi használat esetén is ma már csak max. ketten vagyunk az asszonnyal is. A fiaim nem nagyon jönnek velünk.  Ha meg mindenképpen kell egy nagy, tágas kocsi, van. Aztán szerintem a PIII belső anyagai nem olyan jók, mint ezé az Aurisé. Másrészt viszont - szerintem - a PIII sokkal jobban van összerakva, az én kocsim angol, és ezzel mindent elmondtam. Ne vegyetek angol kocsit, ha jót akartok! Tavasszal lesz dolga a tojoda szerviznek.

Annyit hozzátennék még, hogy soha nem vettem volna japán kocsit. Mindig azt tartottam, hogy európai ember, európai autót vegyen. Ezt megerősítette az is, hogy többször voltam japánban, és az ottani habitus sok mindenben merőben más, mint az itteni. Ezért egy kocsi sem lehet alkalmas egy gaidzsinnak. Tévedtem.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4659 Dátum: 2012.02.07 12:06:37 »
Ezt csak megköszönni lehet.
Mármint a kimerítő választ.
 

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4660 Dátum: 2012.02.07 13:35:49 »
Lehet, hogy ez az akkus problémakör egészen más fordulatot vesz a közeljövőben:

http://pesn.com/2011/07/23/9501875_Number-1_Breakthrough_Solid_State_Generator/

Olyan, mintha valami galvánelemről lenne szó. 3 réteg valamit összefog, és az energiát ad hosszú ideig. Azt nem értem, hogy azt írja a feszkó nagy de az áramerősség még kicsi. Akkor miért nem használnak trafót? Egy jó trafónak ma már 98%-os a hatásfoka, de van egy svájci cég, amelyiknek 99.

Szóval valami itt nem stimmel.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4661 Dátum: 2012.02.07 14:55:18 »
A trafótól a teljesítmény nem lesz több. :) Meg nehezebb is lenne, mint ez az izé, ahogy nézem a méreteit.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4662 Dátum: 2012.02.07 15:35:17 »
Na, most meg ez a téma kezd nagyon Off irányba menni.... a Prius-ról akarok olvasni..... :D
:sorcerer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4663 Dátum: 2012.02.07 16:35:29 »
A trafótól a teljesítmény nem lesz több. :) Meg nehezebb is lenne, mint ez az izé, ahogy nézem a méreteit.

Ha nem hordozható motyórol van szó, akkor nem nagy hátrány a trafó. Az eredeti témafelvetés az akkumulátorral volt kapcsolatos, és autóba való akkumulátorról. Miszerint ez lehet egy megoldás. Egy kocsiban meg elfér egy trafó.

Senki nem is állította, hogy nagyobb teljesítmény kell, hanem maga a nyilatkozó is arról beszélt, hogy kicsi az áram leadása. A trafó esetén az U*I, azaz a teljesítmény valóban konstans. Tehát letranszformálva a feszültséget nő a kivehető áram.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4664 Dátum: 2012.02.07 18:35:30 »
Na, most meg ez a téma kezd nagyon Off irányba menni.... a Prius-ról akarok olvasni..... :D
Rendben, miről szeretnél hallani?

Bármiről tudunk vitatkozni!  :D