Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3366970 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4185 Dátum: 2011.12.26 22:58:17 »
Félreérted  :flowers:
Lesz olyan állapot, hogy nem kell autó hitel, az ára a zsebében lesz  ;)
Nem értettem félre, és nagyon is remélem, hogy eljön az az idő, amit írsz. Nem vagyok türelmetlen, de jelen állapotban nincs itt a fantázia szabadonengedésének az ideje. Ahhoz pénz kell.

Tulajdonképpen - bocsi az OFF-ért - önmagában nem a hitelekkel van a gond. Az egy szükséges rossz. Egy sztenderd hitel úgy indul, hogy 25-30% önrész, a többit 4, nagyon maximum 5 év alatt ki kell csengetni. Ezzel nem lehet akkorát bukni. A problémás és kockázatos hitelek gyakorlatilag ettől minden eltérő esetet jelentik.
Amikor azt mondják, hogy a magyarok nagy része eggyel nagyobb kategóriájú/méretű autóban ül, mint, amit megengedhet magának, akkor leginkább erre gondolnak, hogy olyan "jónak tűnő" hitelt vesznek fel, amivel megengedheti magának a nagyobb/jobb/kényelmesebb/vagányabb autót. Tehát, a túlvállalja magát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4186 Dátum: 2011.12.26 23:17:39 »
Szerintem a 25-30% önrész kevés, az rossz döntés, akkor lejjebb kell adni az igényeket. Az én mércém szerint min 50-60% önrész (de inkább 75 vagy felette) és max 3 év törlesztés (új vagy használt mindegy).
A németeknél azt olvastam, hogy 1 évi fizetésednél ne vegyél drágább autót, kb az a realitás. Van benne igazság.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4187 Dátum: 2011.12.26 23:18:51 »
Nem értettem félre, és nagyon is remélem, hogy eljön az az idő, amit írsz. Nem vagyok türelmetlen, de jelen állapotban nincs itt a fantázia szabadonengedésének az ideje. Ahhoz pénz kell.

Tulajdonképpen - bocsi az OFF-ért - önmagában nem a hitelekkel van a gond. Az egy szükséges rossz. Egy sztenderd hitel úgy indul, hogy 25-30% önrész, a többit 4, nagyon maximum 5 év alatt ki kell csengetni. Ezzel nem lehet akkorát bukni. A problémás és kockázatos hitelek gyakorlatilag ettől minden eltérő esetet jelentik.
Amikor azt mondják, hogy a magyarok nagy része eggyel nagyobb kategóriájú/méretű autóban ül, mint, amit megengedhet magának, akkor leginkább erre gondolnak, hogy olyan "jónak tűnő" hitelt vesznek fel, amivel megengedheti magának a nagyobb/jobb/kényelmesebb/vagányabb autót. Tehát, a túlvállalja magát.
Ja ez olyan amerikai hozzáállás, ami magyaroknak is tetszik: nem az számit, hogy mennyid van(vagy nincs), hanem mennyi hitelekreted van :D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4188 Dátum: 2011.12.26 23:32:48 »
Van Budakalászon egy társaság, ők éppen ezt csinálják, áthidalva ezt a "kp-ra megveszem kint, majd itthon behiteleztetem" problémát. Több Prius hirdetés is van fent tőlük, az egyik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hybrid_smart_2006_gyari_navigacos_rendszer._bor-5356055
Én ott megnéztem az általuk kínált Versot. Állították, hogy német eredetű az autó, miközben szlovák szervizkönyve van, ami meg egybevágott a kocsin lévő matricák nyelvével, és aszerint meg 4 hónappal idősebb a hirdetésben szerepeltetetthez képest. Plusz az autó valahogy nem nagyon ment (amit vettem végül, az sokkal harapósabb, pedig majd kétszer annyi km van benne), plusz cserés volt a szélvédője is, mert más gyártási éve volt, mint a többi ablaknak. A km amúgy elsőre igaznak tűnt.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.26 23:36:18 írta music »
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4189 Dátum: 2011.12.26 23:33:07 »
Szerintem a 25-30% önrész kevés, az rossz döntés, akkor lejjebb kell adni az igényeket. Az én mércém szerint min 50-60% önrész (de inkább 75 vagy felette) és max 3 év törlesztés (új vagy használt mindegy).
A németeknél azt olvastam, hogy 1 évi fizetésednél ne vegyél drágább autót, kb az a realitás. Van benne igazság.
Jaja, persze, abszolút igaz, én csak a hazai minimumot írtam, ezt még anno keresztfaterom mondta. A hangsúly a minimumon van! Ennél nagyobb önerő csak jobb lehet. És, igen, kb reális az éves fizu értékű autó abban az esetben, ha más adósságod nincsen. Gondolom, ők is így értik.  :surrender: ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4190 Dátum: 2011.12.26 23:40:36 »
Ja ez olyan amerikai hozzáállás, ami magyaroknak is tetszik: nem az számit, hogy mennyid van(vagy nincs), hanem mennyi hitelekreted van :D
Nem erről van szó, azért. Bár, kétségtelen, hogy létezik ilyen itthon is.

Mi anno azért vettük a házat hitelre, mert ugyanannyit fizettünk előtte albérletre is előtte. Aztán, ugyan kicsit megugrott a törlesztőnk, de akkor is a sajátunkat fizetjük, legalábbis egyszer a sajátunk lesz. Az albérlet, pedig gyakorlatilag kidobott pénz, én úgy gondoltam, akkor inkább saját házunk miatt dobáljuk már ki a lóvét.

Témáoz visszatérve simán elképzelhetőnek és hihetőnek tartom misi állítását, miszerint, alig van már hitelezés autó ügyben.
Egy egyszerű gondolat menet:
PriusII - aki nem ismeri, úgysem veszi, pláne használtan nem, mert fél, hogy a sok eletronika pont nála döglik majd be (ez a hülye, de mindegy). Aki ismeri, az vagy áhítozik utána, de per pillanat nincs rá elegendő pénze (pl. én), vagy van, és kp megveszi. A Prius egy viszonylag speciális típus a használt piacon ilyen szempontból, hiszen nem átlagautó, így sokan tartanak tőle (ahogy írtam is, nem ismerik, csak előítéletesek). Emiatt erre a típusra hitelezni nemigen szoktak.  :1eye:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4191 Dátum: 2011.12.27 11:21:09 »

...PriusII - aki nem ismeri, úgysem veszi, pláne használtan nem, mert fél, hogy a sok eletronika pont nála döglik majd be (ez a hülye, de mindegy). Aki ismeri, az vagy áhítozik utána, de per pillanat nincs rá elegendő pénze (pl. én), vagy van, és kp megveszi. A Prius egy viszonylag speciális típus a használt piacon ilyen szempontból, hiszen nem átlagautó, így sokan tartanak tőle (ahogy írtam is, nem ismerik, csak előítéletesek)....  :1eye:

Azért nem egészen alaptalanok ezek a félelmek, az elektromos rásegítési "képesség" a Prius1 és Prius2-ben idővel jelentős mértékben csökken. De nem arról van szó, hogy elromlik a cucc, a megbízhatósága műszaki értelemben kiváló. Csupán az elektromos rásegítési képesség már nem lesz az igazi az élettartam tesztek szerint, ha sok km van a járgányban. Prius1 és Prius2-nél pl. a kapacitás megőrzési képesség 250 000 km megtétele után már csak ~60%-a az újkorinak, de pl. a fékezési energia hasznosítási képesség a Prius2-ben csupán 10%-kal csökken, a Prius1-nél ez is 60%-kal romlik. Ettől még jó autók és ha megnézitek, téli/nyári üzemkörülményeket külön vizsgálva a Prius2 produkálja a legkiegyensúlyozottabb és a legjobb teljesítményt a többi vizsgált típushoz képest (71. oldal, 5. ábra az alábbi doksiban) és még a Prius1 is szépen helyt áll.

Néhány hibrid járgány elektromos rendszerének várható élettartam-tesztje mért értékekkel (benne a Prius1 és Prius2 is):
http://telescript.denayer.wenk.be/2009-10/p31/public_html/documents/files/8%20Studie%204.pdf

A Prius2-ben levő hibrid rendszer működésérő egy részletes anyag, akit érdekel:
http://www.mp.haw-hamburg.de/pers/Gheorghiu/Labor/SKM/Anlagen/Prius_2.pdf

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4192 Dátum: 2011.12.27 13:37:46 »
A második link gyári anyagnak tűnik, az teljesen rendben van.
Az első linken lévő doksi már megint vmi "amerikai kutatás" eredménye???
Az itthoni flotta nagy része nemhogy a 250E, hanem inkább a 200E km innenső oldalán van még (bocs Sqiuddy :innocent:), nem biztos h még aktuális a hibrid rendszer hervadása náluk ;)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4193 Dátum: 2011.12.27 14:12:28 »
...Az első linken lévő doksi már megint vmi "amerikai kutatás" eredménye???
Az itthoni flotta nagy része nemhogy a 250E, hanem inkább a 200E km innenső oldalán van még (bocs Sqiuddy :innocent:), nem biztos h még aktuális a hibrid rendszer hervadása náluk ;)

Nem igazán értem, mi vele a gond, ez az elektromos rendszerre egy várható élettartam teszt. Bennem vásárlás előtt fölmerült, hogy ugyan nézzek már utána, mi a bánat ez és milyen "értékvesztésre" számíthatok, függetlenül attól, hogy még csak ~60000 van a járgányban. Ha van hozzá más hasznos anyagod, megköszönöm, ha belinkeled. Hátha valakinek segíti a döntését.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4194 Dátum: 2011.12.27 15:51:51 »
Nagyon nehéz várható élettartamról beszélni, még PI-nél sem tudni sok, véglegesen az akku miatt meghalt példányokról, pedig azok között van már 1-2 nem kevés km-t futott is. Nemrég a TC-n volt olvasható egy beszámoló (Prius tmában) ahol az egyik újságíró egy sajtóbemutatón a gyáriakat faggatta a várható élettartamról (Toyota HSD rendszer), akik szintén nem adtak erre egzakt választ, gondolom nem azért mert olyan kevés lenne, hogy szégyellték volna. :D
A felvetett kérdésekkel (pl.: fékenergia-visszatermelés gyengülése, akkugyengülés) én nem találkoztam még kinti fórumokon sem, mármint úgy, hogy vki konkrétan ilyeneket tapasztalt volna Priusán. Ettől persze még létezhet ilyen probléma, ne érts félre! Az amcsi kutatásokról meg inkább nem írnám le a véleményem...mellesleg a linkelt tanulmányból sem derült ki h milyen empirikus eszközöket alkalmaztak a hipotézisük felállításához, magyarul, hogy hány db, hány km-t futott Priust teszteltek hol és milyen körülmények között? (Ha én olvastam felületesen, akkor azért előre elnézést kérek minden érintettől!)
Today, tomorrow and after tomorrow!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4195 Dátum: 2011.12.27 17:28:06 »
Az itthoni flotta nagy része nemhogy a 250E, hanem inkább a 200E km innenső oldalán van még (bocs Sqiuddy :innocent:)
Semmi gond :) Szerencsére még semmit nem veszek észre belőle. Most épp 822 km-nél állok és 4,9 a fogyasztásom :devil2:

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4196 Dátum: 2011.12.27 17:46:02 »
Így pazarolsz, mikor drága a benzin, ejnye?! :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

infusion

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4197 Dátum: 2011.12.27 18:37:27 »
Sziasztok!

Ha van vkinek személyes tapasztalata, megoszthatná, hogy lehet-e behitelezni v. lízingelni Toyota Prius II.-t.
Magyarországi 2007-es autóról van szó.
A Cib-nél szeretném lízingelni.

Köszi

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4198 Dátum: 2011.12.27 18:43:30 »
Ha jo a papirmunka, es alkalmasnak itelnek a hitelre (bebizonyitod, hogy semmi szukseged ra) akkor fenyesre fogjak nyalni a hatsodat. Olvass, szamolj, gondolkozz, mielott alairsz, a tobbit intezik akar a bankban, akar a kereskedesben.

Konkretan mire iranyulo tanacsra vagysz?
kisa
born to ride

infusion

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4199 Dátum: 2011.12.27 18:59:19 »
Egyes típusokat nem igazán kedvelnek a bankok... Vagy rosszul tudom?

Jelenleg is lízingelek autót, tehát nem rajtam múlik. A Prius egyedisége miatt, tartok a bírálattól.