Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371504 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4080 Dátum: 2011.12.05 14:44:43 »
ok, csak abból is lehet PAL/NTSC és EU-s-hoz nyilván nem jó az NTSC szabványos..
Mindhez az NTSC a jó, az EU-s-hoz is.

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4081 Dátum: 2011.12.05 18:47:29 »
OK! Elkezdem a kamera "turkálást".
Üdv!

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4082 Dátum: 2011.12.06 07:14:25 »
Azért van ez, mert ezzel a klímával nincs olyan, hogy teljesen manuális.
Hm, ezt nem tudtam. Most jön az a rész, hogy "bezzeg a Carinámnál..." :D

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4083 Dátum: 2011.12.06 08:30:14 »
Lehet mondani, csak semmi értelme ;)
Ne legyen az a végeredmény, hogy a manuális klíma jobb az automatánál.  :whistling:
Nekem az utastérben lévő hőmérséklet a fontos, nem az érdekel milyen jön ki a rostélyon.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4084 Dátum: 2011.12.06 12:39:40 »
Hm, ezt nem tudtam. Most jön az a rész, hogy "bezzeg a Carinámnál..." :D
Akkor én is elmondom a véleményem:

Ha AUTO állásban van, ahogy én is szoktam rendszerint használni (igaz jellemzően kikapcsolt klímával), akkor, mint ahogy írtátok is mindent szabályoz magának, az irányokat, ventisebességet, hőmérsékletet, stb.
A hangsúly az irányon lesz, ugyanis, mint minden toyotánál a középső rostély nem temperált, ergo egy az egyben kinti levegő jön be rajta. Ennek meg vannak az előnyei, hátrányai, van, aki szereti, van, aki nem, ez ilyen és biztosak lehetünk benne, ismerve a japókat, hogy nem véletlenül.
Az irány sorrendet természetesen a lehető leggyorsabb, legegyenletesebb hőmérséklet elérés  "motiválja". Ezért lábtérrel kezd, majd vált szélvédő+lábra, vagy műszerfal+ lábra. A műszerfal+ láb állásnál irtó sok időt tölt, és ez után vált majd "csak műszerfal" rostélyra. Itt jön a turpisság, mert ugye  a középsőkön csak a hidegen nyomja be, ráadásul közel az ember arcához, tehát azonos hőmérsékleti állásnál elkezdi azt érezni, hogy mintha hideg lenne. Annyi lehet, hogy a hőmérséklet szabályozási ciklusa elég lassú, ezért hagyhatja leesni a hőmérsékletet ennyire.

Aztán arról, hogy miért gondolhatjátok még azt, hogy mindig automta a rendszer:
Nem tudom, hogy az EU-s változatnál van -e, de elvileg páratartalmat is figyel a rendszer egy érzékelővel, ez mindenféleképpen befolyásolhatja a beállított értékeket, feltéve, hogy a mieinkben is benne van.
Szintén nem szabad elfelejteni, hogy hibrid rendszer lévén nagy jelentősége van az aksik élettartama szempontjából az akkuk megfelelő temperálásnak.   Az ehhez szükséges levegőt az utastérből veszi, de annak már a hőmérsékletén változtatni nem tud, max az akku csomag ventilátorának fordulatát változtatni.
Ergo teljesen valószerű, hogy ha az elektronika úgy érzi, hogy szükséges, akkor akár beleszól az utastérben beállított hőmérsékletbe is.

Ezeket gondlom erről a témáról. Megjegyzem a jelenséggel én is találkoztam, és minden esetben azt tapasztaltam, hogy min 1-1,5 ó autópálya kell hozzá, illetve rápillantva  a rostély állásra mindig a műszarfalra irányított volt.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4085 Dátum: 2011.12.06 13:34:29 »

A hangsúly az irányon lesz, ugyanis, mint minden toyotánál a középső rostély nem temperált, ergo egy az egyben kinti levegő jön be rajta. Ennek meg vannak az előnyei, hátrányai, van, aki szereti, van, aki nem, ez ilyen és biztosak lehetünk benne, ismerve a japókat, hogy nem véletlenül.

Ezt mire alapozva írod? Nekem volt már pár toyotám '87-estől 2008-asig mindenféle évjárat, mindegyik tudott meleg levegőt fújni a középső rostélyokon. Ha ablakra van állítva az irány, akkor valóban hideg jön középen, de "fej" állásban meleget fúj. Nagyobb hidegben különösen kedvelem amikor a kormányt fogó kezemre tolja a meleget.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4086 Dátum: 2011.12.06 14:57:00 »
Ezt mire alapozva írod? Nekem volt már pár toyotám '87-estől 2008-asig mindenféle évjárat, mindegyik tudott meleg levegőt fújni a középső rostélyokon. Ha ablakra van állítva az irány, akkor valóban hideg jön középen, de "fej" állásban meleget fúj. Nagyobb hidegben különösen kedvelem amikor a kormányt fogó kezemre tolja a meleget.
A Priusra sajna nem emlékszem már de most a Celiben is próbálgattam már és ablakra irányítottnál tényleg hideg jön középen, de ha fejre vagy fej lábra állítom akkor már meleg. Ettől azért még lehet más a Priusé...
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4087 Dátum: 2011.12.06 17:27:40 »
Ezt mire alapozva írod? Nekem volt már pár toyotám '87-estől 2008-asig mindenféle évjárat, mindegyik tudott meleg levegőt fújni a középső rostélyokon. Ha ablakra van állítva az irány, akkor valóban hideg jön középen, de "fej" állásban meleget fúj. Nagyobb hidegben különösen kedvelem amikor a kormányt fogó kezemre tolja a meleget.
Az lehet, hogy rosszul emlékeztem, de azt hiszem csak egy állásban fúj meleget a középső rácsokon is.
Ilyen volt a corollánk 91-ből, a carina-m 97-ből, a tesómé 96-ból, és szerintem a mostani Ave I-e is ilyen. Ja, meg én priusom.
De ha megnézed a használati utasítás abban elég jó ábra van arról, hogy a különböző állásokban az egyes rácsokból kijövő légmennyiség arány is változik!
Majd letesztelem holnapig.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4088 Dátum: 2011.12.06 17:30:06 »
Igen az Ave I ilyen, az E11 Corolla és a Yaris I is. Ha nem a középsőre van állítva, akkor ott nem fűt. Padló és szélvédő állásban "fűtés közben a középső szellőzőkből hideg levegő áramlik".
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.06 17:34:20 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Bagor

  • Vendég
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4089 Dátum: 2011.12.06 17:41:55 »
A budapesti 2006-os kérdése meg is oldódott, a tulaj eladta előttem valaki másnak, így lemondom a holnapi szervíz időpontot.
Jelenleg viszont nem nagyon látok ígéretes autót 3M alatt, nézelődök tovább...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4090 Dátum: 2011.12.06 21:00:32 »
Nos, valóban érdekes ez a fűtés dolog. Egy biztos, mivel itt hőmérséklet szabályzás történik, nem vezérlés (AUTO mód) ezért a szerkezet arra törekszik, hogy a beállított hőmérsékletű legyen az utastér levegője. Ez szélsőséges esetben eredményezheti azt, hogy akár full forró, vagy hideg levegő kell, hogy kijöjjön a rácsokon ahhoz, hogy az utastér hőmérséklete a lehető leghamarabb a beállított érték legyen.

Nemrég jöttem haza, kicsit taposós-fékezős volt a menet. A hőmérséklet iránya szépen végigjárta az általam előzőleg leírtakat. Onnantól, hogy csak műszerfalra váltott, szinte hideg, néha langyos levegő jött a műszerfali rácsokból.
Szóval a műszerfali állásnál egységes, a többinél középről kisebb, vagy nagyobb mértékben hűvösebb levegő jön.
Szóval, érdekes a dolog. 
A szabályozásra visszatérve, a tempomat szokványostól eltérő viselkedése jut eszembe. többen mesélték már, hogy fura számukra, hogy a beállított értéket mindig túllövi, majd onnan szabályoz vissza. Lefelé ugyanez. Elképzelhető, hogy a fűtés is hasonló algoritmus (un.. Fuzzy logika) alapján állítódik be. Van egy beállított 20 fok, akkor feltolja az utastér hőjét 21-22 fokra, amilyen gyorsan csak tudja (ez úgy megy a legjobban, ha fölé lő), majd onnan engedi vissza a hőmérsékletet, de ekkor már finomabban szabályoz a beállított érték körül. Ha ez így van, akkor sokkal inkább az a hidegnek érzett állapot az állandósult állapot, amit azt hisszük, hogy jó meleg, az meg az átmeneti állapot.
Ez pont belepasszol abba, hogy sokan kis távokra használják ezt a kocsit.

(Na, ez így? OK?)

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4091 Dátum: 2011.12.07 07:08:31 »
Megint a megszokottt "akadémikus" gondolatok :lol:
Today, tomorrow and after tomorrow!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4092 Dátum: 2011.12.07 08:17:32 »
Igen az Ave I ilyen, az E11 Corolla és a Yaris I is. Ha nem a középsőre van állítva, akkor ott nem fűt. Padló és szélvédő állásban "fűtés közben a középső szellőzőkből hideg levegő áramlik".
Az elég baj...  :hmmmm: Nekem ebben az állásban értelem szerűen (TOYOTÁSAN  :D ) a szélvédőre és a lábtérbe megy a meleg levegő, illetve ezzel egyidejűleg a két oldalsó rostélyon keresztül az oldalablakokra. Ilyenkor a középső 2db rostélyból NEM jön levegő...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4093 Dátum: 2011.12.07 08:47:12 »
(Na, ez így? OK?)
Nekem igen :) Egyébként meg imo nem kell 1-1,5 órás autópályás menet. Egy 40-50 perces országúti tempónál is előjött nekem a 7végén. Jellemzően nálam ilyenkor ősszel/télen ablakra van irányítva a levegő (alapból klíma nélkül), meg amikor felmelegszik a kocsi, akkor szélvédő+láb-ra állítom. Ezekben az esetekben a bal kezemen veszem észre az általam fejtegetett 20 fok, de mégis hűvöset fúj jelenséget. A középső rostélyokat nem szoktam magam felé állítani. Meg ha jól emlékszem nem is tudom olyan mértékben a magam irányába elfordítani, mint a Carinában.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4094 Dátum: 2011.12.07 10:58:22 »
Az elég baj...  :hmmmm: Nekem ebben az állásban értelem szerűen (TOYOTÁSAN  :D ) a szélvédőre és a lábtérbe megy a meleg levegő, illetve ezzel egyidejűleg a két oldalsó rostélyon keresztül az oldalablakokra. Ilyenkor a középső 2db rostélyból NEM jön levegő...  :whistling:
Ezt a szöveget az Ave I  használati útmutatójából másoltam ki. Persze ott van melette egy "Egyes modellek..", de nekem eddig mindegyik ilyen volt.
Attila 31
  - Avensis
- Prius