Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368824 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3810 Dátum: 2011.10.05 21:16:52 »
Az nem jó, ha a szűrőt kiveszed és ott tolod be a habot?

Amúgy a 10 éves Corollánkban majdnem mindig megy a klíma, kivéve ha 3 foknál hidegebb van, mert akkor már úgyse kapcsol be a kompresszor. Ettől eltekintve soha nincs kiszárítva, 15e-ként cserélem a szűrőt és szinte soha nem büdös. Az is igaz, hogy heti 5-6 napon használjuk, ami frissen tartja a kondenz vizet a hőcserélőn. :)

Előtte Vectránk volt, büdösen vettük, de a napi használattól abban is elmúlt a szag.

Szóval ha valaki ritkábban használja a járgányt, mint kb. heti 3-4 nap, annak mindenképpen érdemes szárítgatni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.05 21:20:02 írta bozman »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3811 Dátum: 2011.10.06 07:49:29 »
Ha vmelyikőtök esetleg mostanában cserélne hátsó fékbetétet Priusán, ne tartsa magában, nekem ugyanis van egy felesleges szettem hátra :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3812 Dátum: 2011.10.06 10:42:21 »
Ha vmelyikőtök esetleg mostanában cserélne hátsó fékbetétet Priusán, ne tartsa magában, nekem ugyanis van egy felesleges szettem hátra :D
Hopsz, most látom a cikkszám szerint, hogy E11 Corolla/Yaris/Celica modellekbe is jó, nem csak Priusba :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3813 Dátum: 2011.10.07 09:43:31 »
Sziasztok,

a múlt hét óta egy 2008-as prius 2-es boldog tulajdonosa vagyok. A hangsúly a boldogon van mivel az autó fantasztikus. Az első 75Km-es utamon 3,7L fogyasztást produkáltam amiből kb. 10 Km BP-en volt. Sol felszereltségű tud mindent amit egy autótol el lehet várni (még egy kicsit többet is).Úgy gondolom az autóval jó vásárt csináltam mert sérülésmentes és közel 40.000Km van benne(szervízkönyves Európai model Magyarországon üzembe helyezve).Örömmel látom, hogy szinte mindenki meg van elégedve a priusa-val.

Üdv.:Karó
Sziasztok,

530Km/4.3L vegyesben (M0,M3, BP, 31 főút, Eger stb.) Tud ez az autó valamit ! Jól el lehet szórakozni a fogyasztási adatokkal, persze csak annak aki fogékony rá. 400HUF/L körüli benzin árnál én már fogékony vagyok rá. Ami nekem bejött:
- várooson belül dinamikus gyorsítás (de nem 24L-es motor bőgetéssel) 60-70 Km/h-ig majd gázról láb levesz benzinmotor kikapcsol és visszalassúl 55Km/h-ig onnatól kezdve tojás a láb alatt és sok-sok kilómétert el lehet cirkálni electromos üzemmódban.
- autópályán lehetőség szerint nem 140Km/h-val menni hanem 120-130Km/h között
- guminyomás 2,5 és 2,7 bar között tartani (bár ez a 31-es főúton megnöveli a futómű sérülés kockázatát)
- főútakon 90-100 Km/h körül elég jó fogyasztással el lehet csordogálniű
- lassabb jármű megközelítésénél nem padlófék hanem erőteljes fékezés de csak érzésre
Mondjuk ez nekem abszolúte eltér a megszokott vezetési stílusomtól azelőtt padlógáz/padlófék elven közlekedtem sok-sok gyorshajtási bírságot begyűjtve. Na most a Prius megvásárlása óta mintha megszűnt volna a rohanó idő. Belül minden csendes és kifejezetten zavar ha magas fogyasztási értéket mutat az autó és még visszaveszek a tempómból. Mi ez ha nem egy drasztikus változás ? Azért lássuk be rengeteg előnye is van: gyorshajtási számla nuku, üzemanyag fogyasztás fele nem beszélve a biztonságosabb közlekedésről. Egy hátránya van 1 órás útnál most vesztek 5-10 percet az előzőekhez képest. Nekem szerencsére nem számít az az 5-10 perc. Imádom ezt az autót ! :clap:

Üdv._:Karo

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3814 Dátum: 2011.10.07 09:58:08 »
Ez teljesen így van ahogy leírod, ez az autó ezt a stílust kívánja meg, de mégsem egy kellemetlen kényszer, hanem adja magát. Én is egész másképpen járok a Prius-szal és a Suprával vagy az SC-vel ;)

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3815 Dátum: 2011.10.07 10:19:57 »
Ez teljesen így van ahogy leírod, ez az autó ezt a stílust kívánja meg, de mégsem egy kellemetlen kényszer, hanem adja magát. Én is egész másképpen járok a Prius-szal és a Suprával vagy az SC-vel ;)
Na ennyit a csendes autókázásról. Most hívott a feleségem, hogy beugrott Kerecsenden Vasárnap egy gyorshajtás 30.000HUF és már ki is küldték a csekket. Hát igen szerintem a Kerecsendre bevezető lejtőn nem volt szívem 90-ről 50Km/h-ra lelassítani amikor rádasul még gyorsult volna szegény. Na ebből a pénzből nyomhattam volna padlógázzal egy hónapig minimum. De szeretem ezeket kb... rendőröket. Tudják hova kell beálni és még észre se vettem. :censored:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3816 Dátum: 2011.10.07 10:36:30 »
Ez teljesen így van ahogy leírod, ez az autó ezt a stílust kívánja meg, de mégsem egy kellemetlen kényszer, hanem adja magát. Én is egész másképpen járok a Prius-szal és a Suprával vagy az SC-vel ;)
:D erről mindig a tavaszi tali jut eszembe, hogy hányszor láttam a kék gumifüstöt az SC mögül, amikor elindultál, vagy kikanyarodtál egy kereszteződésből...  :clap: vigyorogtál is, gondolom... míg a Priusban elképzelem a fapofát...  :tt2: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3817 Dátum: 2011.10.07 10:38:36 »
Nem fapofa, hanem harmónia:tt2:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3818 Dátum: 2011.10.07 10:46:32 »
Nem fapofa, hanem harmónia:tt2:
Chi egyensúly  :hug: Én is erre törekszem (meg egy Priusra!)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3819 Dátum: 2011.10.07 11:28:31 »
Az nem jó, ha a szűrőt kiveszed és ott tolod be a habot?

Amúgy a 10 éves Corollánkban majdnem mindig megy a klíma, kivéve ha 3 foknál hidegebb van, mert akkor már úgyse kapcsol be a kompresszor. Ettől eltekintve soha nincs kiszárítva, 15e-ként cserélem a szűrőt és szinte soha nem büdös. Az is igaz, hogy heti 5-6 napon használjuk, ami frissen tartja a kondenz vizet a hőcserélőn. :)

Előtte Vectránk volt, büdösen vettük, de a napi használattól abban is elmúlt a szag.

Szóval ha valaki ritkábban használja a járgányt, mint kb. heti 3-4 nap, annak mindenképpen érdemes szárítgatni.

Azért nem mindegy, mert a pollenszűrő után jön a ventilátor. Szanaszét veri a habot, és megáll a cucc a ventilátor házban, szerintem folyadék fázisban.
Ezért csinálom úgy, hogy  hőcserélőre, ahhoz minél közelebb próbálom bejuttatni a cuccot. A carinánál külön ledugózott nyílás is van erre. Ezt kerestem, ezt próbáltam "utánozni".
Egyébként meg lehet természetesen máshogy is csinálni, de nekem eddig ez jött be minden esetben.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3820 Dátum: 2011.10.07 11:55:34 »
Na ennyit a csendes autókázásról. Most hívott a feleségem, hogy beugrott Kerecsenden Vasárnap egy gyorshajtás 30.000HUF és már ki is küldték a csekket. Hát igen szerintem a Kerecsendre bevezető lejtőn nem volt szívem 90-ről 50Km/h-ra lelassítani amikor rádasul még gyorsult volna szegény. Na ebből a pénzből nyomhattam volna padlógázzal egy hónapig minimum. De szeretem ezeket kb... rendőröket. Tudják hova kell beálni és még észre se vettem. :censored:
Csodálom h nem vettétek észre (Bár tudom néha tényleg nem lehet..) nagyon kedvelt és közismert "mérős" hely :devil:
Ettől függetlenül részvétem!
Today, tomorrow and after tomorrow!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3821 Dátum: 2011.10.07 12:24:56 »
Nem fapofa, hanem harmónia:tt2:
Azért a Prius is tud dinamikus Y-fordulót csinálni a szegedi rakparton ;) Az SC meg onnan vicces, ahogy felépül a megfelelő turbónyomás  :clap: :hug:
Gabe 254.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3822 Dátum: 2011.10.07 16:33:28 »
Az nem jó, ha a szűrőt kiveszed és ott tolod be a habot?


A motor alatt van a hőszenzor. Egy kis kokkal kábellel és 2 csavarral rögzítve. Azt kicsavarod, habot csővel oda benyomod, szivaccsal kitömíted hogy ne jöjjön vissza a matéria és bekapcsolod a ventit. Akkor csak a klíma felé fogja nyomni az anyagot. Én így haboztam ki :)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3823 Dátum: 2011.10.09 12:13:05 »
...
Ván ám azonban egy másik dolog is. Mindenki tudja, hogy a villanymotor egy állandó mágneses szinkron motor. Ergo a forgórészben lévő mágnesek bármikor, amikor forognak veszültséget gerjesztenek az álló rész tekercseiben. (Hm, "álló rész"...., milyen perverzek ezek a villamos mérnökök is....)
No, kérdezem én, ha az előbb említett "mozgás közben kiteszem üresbe" metódust és mindezt üzem szerűen csinálom, akkor a 3 fázist a villanymotorra kapcsoló relék kontaktusait egy nagyobb feszültségű állapotban kapcsolom ki és be, amikor áram folyna rajta. De még, hogy lekapcsolom, valószínűleg ívet húzva kontaktusok közt, de ugyanezt eljátszom visszafelé is. Pörög szerencsétlen villanymotor mágnese, termelődik a feszkó, csak ép nem tud hova menni, aztán hirtelen összekapcsolom egy fogyasztóval, ami jelen esetben az inverter egység.

Szóval erre varrjon nekem valaki gombot, hogy fogyasztásnak jó, nagyon jó ez a technika, de nem fog visszanyalni a fagyi ilyen üzemszerű használat esetén?
Nincs a rendszerben mechanikus relé, csak nagy teljesítményű tranzisztorok és diódák (ezekhez van a vízhűtés) + a kis feszkójú mikroprocesszoros vezérlés. Ha nem így lenne, akkor nem is lehetne szabályozni és ilyen finoman fékezni vele. Szóval mindent annyiszor kapcsolgathatsz, ahányszor csak akarod, semmi baja nem lesz tőle.

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3824 Dátum: 2011.10.09 12:21:30 »
...
Első aggodalmam ezzel az volt, hogy aki ismeri az automata váltókat az tudja, hogy általában nem igazán lehet őket vontatni. (Ezt a tilalmat valami miatt a Prius könyve is írja). Hagyományos, őskövületeknél azért, mert a váltó is tartalmaz egy kis olajszivattyút, amit azoknál a motor hajt. Álló motornál meg értelem szerűen nem hajt.  Az, hogy hagyományos váltónál miért van szükség erre abba most ne menjünk bele, annál érdekesebb lehet viszont, hogy a priusnál egyáltalán miért van szintén ilyen szivattyú a váltó végén? Mi hajtja?
Eddig arra jutottam, hogy igazából csak a csúszó felületekhez, csapágyakhoz vezet emelt nyomással olajat, ezzel javítva a nem tökéletes szóró olajozás hatásfokát. Erre számtalan példa van a japán váltóknál, igaz nem külön szivattyúval, hanem kis felfogó csatornákkal vezetik a szétcsapódó olajat a csapágyakra. Itt meg szivattyúval. OK.
Nos, továbbra is kérdés, hogy "mi hajtja"? Mert, ha ez N fokozatban gurulva is működik, akkor egy akadály kipipiálva.
Annyira nagy gáz végül is nem lehet, mert van, hogy  a motort nagyobb sebességen is leállítja a hibrid vezérlés, tehát elvileg ennyitől nem lehet baj.
...
Szerintem a Prius esetében nem a kenés miatt nem szabad vontatni a kocsit, hanem azért, mert N-be váltani csak bekapcsolt renszer mellett lehet és így tönkre lehet tenni az akkut. De persze a tévedés jogát fenntartom. :)