Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3367097 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3765 Dátum: 2011.09.30 13:06:16 »
A garanciális témában szükségem lenne egy kis segítségre. Az eladó szerint aki nem mellékesen egy elég jó fej fickó (magánszemély nem kereskedő) 5 év teljes körű garancia van az autóra. Mo.-on vásároltnál 3+2 év amiből a két év nem teljeskörű. Az autót Németországban vette 0Km-esen és Mo.-on volt az első forgalomba helyezés.A Német vásárláskor (mutatta a számlát) vett plusz 2 év garanciát ami szerinte eltérően a Mo.-itól teljeskörű. Lehet különbség Európán belül a garanciális feltételekben ?

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3766 Dátum: 2011.09.30 13:12:25 »
Gratula, üdv a fórumon.  :clap:
Az ilyen Prius-ok a ritkábbak, amiket hirdetnek azok általában kintről behozottak sérültek és/vagy visszatekertek - mondjuk e miatt is kerülnek annyiba.

Köszönöm. Igen nekem is ez volt a tapasztalatom. Pl. nagyon sokat hoznak be a Hollandoktól ithon 60- 70.000 Km-esként eladva. Mondjuk én ehte Holland autó eladási honlapon 150-160.000Km alatt nem is találtam eladó autót (vagy ha találtam is horror áron)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3767 Dátum: 2011.09.30 13:15:21 »
A garanciális témában szükségem lenne egy kis segítségre. Az eladó szerint aki nem mellékesen egy elég jó fej fickó (magánszemély nem kereskedő) 5 év teljes körű garancia van az autóra. Mo.-on vásároltnál 3+2 év amiből a két év nem teljeskörű. Az autót Németországban vette 0Km-esen és Mo.-on volt az első forgalomba helyezés.A Német vásárláskor (mutatta a számlát) vett plusz 2 év garanciát ami szerinte eltérően a Mo.-itól teljeskörű. Lehet különbség Európán belül a garanciális feltételekben ?
Igen, az egyes európai országokban eltérő a garancia.
Alapesetben itthon az itthoni általános garancia (3év) érvényes a kocsira, a külföldi hosszabb garancia vagy megvásárolt garancia-hosszabbítás nem.
További infok: ITT
Nálad az a különlegesség, hogy az első forgalombahelyezés Magyarországon volt. Szerintem kérdezd meg a TMH-t vagy menj be egy márkakereskedésbe és informálódj, nehogy később érjen kellemetlen meglepetés.

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3768 Dátum: 2011.09.30 13:26:52 »
Igen, az egyes európai országokban eltérő a garancia.
Alapesetben itthon az itthoni általános garancia (3év) érvényes a kocsira, a külföldi hosszabb garancia vagy megvásárolt garancia-hosszabbítás nem.
További infok: ITT
Nálad az a különlegesség, hogy az első forgalombahelyezés Magyarországon volt. Szerintem kérdezd meg a TMH-t vagy menj be egy márkakereskedésbe és informálódj, nehogy később érjen kellemetlen meglepetés.
Köszönöm, a gyors választ. Du. bemegyek a szervizkönyvemmel a helyi Toyota-hoz és megkérdezem igazad van az a tiszta.
Más... Kiveséztétek már a PHEV (plug-in) átalakítás lehetőségeit. Nem volt még idő átolvasni az egész fórumot.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.30 13:28:29 írta kleingy »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3769 Dátum: 2011.09.30 18:14:53 »
Igen, az egyes európai országokban eltérő a garancia.
Alapesetben itthon az itthoni általános garancia (3év) érvényes a kocsira, a külföldi hosszabb garancia vagy megvásárolt garancia-hosszabbítás nem.
További infok: ITT
Nálad az a különlegesség, hogy az első forgalombahelyezés Magyarországon volt. Szerintem kérdezd meg a TMH-t vagy menj be egy márkakereskedésbe és informálódj, nehogy később érjen kellemetlen meglepetés.
Köszönöm, a gyors választ. Du. bemegyek a szervizkönyvemmel a helyi Toyota-hoz és megkérdezem igazad van az a tiszta.
Más... Kiveséztétek már a PHEV (plug-in) átalakítás lehetőségeit. Nem volt még idő átolvasni az egész fórumot.
Jelenleg annyira drága az átalakítás, hogy utólag nem fogja visszahozni az árát soha.
Ne foglalkozz vele! Azt igyekezz kihozni a gépből, amit egyébként is tud, így jársz a legjobban.
A 3,7 kicsit vad, de ilyen kis távon teljesíthető. Emberi hőmérsékleten, normál használat mellett 4,5 a reális. Ha találsz is csodaszert nyerhetsz vele nagyon max 1 l-t 100km-ként, az az 400 ft-ot 100 km-en. Ha 100.000 km-t használod a kocsit akkor is még csak 0-n lennél, ha 400.000 ft-ba kerülne cucc bele, plusz még annyi csomagtartód sem lenne, ami eddig van. Állandó túlterhelés, stb, úgy áll tőle a kocsi mintha csillagvizsgáló lenne, merthogy a plug-in rendszernek úgy van értelme, ha kiegészítő akkupakkot is tartalmaz. Jelenleg 1-1,5 mft egy ilyen szerkezet amcsiból behozva! Ergo nem szabad még foglalkozni vele. 

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3770 Dátum: 2011.09.30 19:32:32 »
Szia!

Üdv az egyre bővülő csapatban! :) Ha kell magyar használati szólj, mert beszkenneltem a ráncfelvarrás előttiét  :)

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3771 Dátum: 2011.10.02 07:55:57 »
Üdv a Priusosok táborában, sok sok örömöt a géphez!
Tegnap nyomtam egy Miskolc-Sárospatak-Miskolc távot (148km) igen erős tempóban (120-130km/h), 3 személy+csomagokkal, agresszív kigyorsításokkal, padlógázas előzésekkel (nem szoktam gyilkolni a gépet de most menni kellett :cry:): 5,4l/100km-t dobott ki a kompjúter a végén. Délután autópályáztam egy százast, 151-re beállított tempomattal (szervíz menü szerint 141km/h-val haladva) egy szméllyel, klímával 6,3l/100km-re adódott a fogyi.
Szegény gép, tegnap igencsak kitett magáért, kapott is egy mosást és takarítást este. :)
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3772 Dátum: 2011.10.02 08:37:22 »
Cs..meg 150-nél ne a szervizmenüt nézegesd nekem!!!

 :D

Egyébként meg, még hogy nem való pályára. Szerintem ezek a többi lehetőséget nézve teljesen jó értékek ehhez a  sebességhez.

Gyári gumiméreted van?
Ha nem állítólag van kalibrálási lehetőség a szervizmenüben, bár ez lehet, hogy csak a navis-ra vonatkozik. Lehet, hogy ez adja a különbséget a kijelzett érték és a szervizmenü értéke közt.

Milyen volt az élmény? Milyen az úttartás 150 körül. Én kicsit bizonytalanabbnak érzem a prius futóművét, mint a carina-é volt. Bár konstrukcióját tekintve butább is a csatolt hosszlengőkarjával, mint  carina McPhersonos hátsó "lábai".

 
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.02 08:44:50 írta b.c. »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3773 Dátum: 2011.10.02 10:27:34 »
 :winkiss:Azt még a pályára való felmenetel előtt bekapcsoltam.. :innocent:
Igazából a szélzaj elnyomott mindent így nem sokat hallottam a motorból, természetesen gyári méret van fent Pirelli P6 2,5baron tartva :D
Teljesen jó pályára is, persze 110-nél stabilabbnak tűnik de a végsebi környékén sincs vele nagy gond bár én zömében a 130 alatti tartományban közlekedem vele 5 alatti fogyival és kevés szélzajjal ;)
Today, tomorrow and after tomorrow!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3774 Dátum: 2011.10.02 13:20:32 »
Sziasztok!

Boldog tulajdonosa vagyok egy 2009-es évjáratú, de még II-es Priusnak.

Elkezdtem végigolvasni a topikot. Az 56. oldalon tartok és a legnagyobb része hitvita volt. Ez roppant unalmas és időrabló.  :yawn:
A banda egyik felének fogalma sincs, hogy miért alkotta meg a Toyota ezt az autót, ezáltal teljesen feleslegesen hasonlítgatva mindenféle nem releváns módon, ráadásul nem is használnak ilyen autót, de mindeközben olyan határozottan állítanak dolgokat, mintha saját tapasztalatból táplálkoznának. A másik oldal, akinek tényleg van az autóval kapcsolatban tapasztalata pedig 200%-os elfogultsággal megy bele ezen vitákba.
Remélem az előttem álló 200 oldal érdekesebb lesz.

Songoman problémájához 1-2 észrevétel. Ha a későbbiekben ezeket már más is leírta, akkor bocsánat! :)
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. - Uresbe szoktam tenni lampanal.
Nagyon rossz szokás. N-ben álldogálva járó motor mellett sem tölti a rendszer az akkut, amit később fel tudna használni az araszolásnál. Ez jelentősen megnövelheti a fogyit. P-be tedd inkább, ha hosszabb várakozás várható.

Idézet
6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) - Igen altalaban engedem futni, vagy ha kicsit erosebben kell fekezni, akkor motorfeket is bekapcsolom.
Sajnos ez szintén nem kedvez a fogyasztásnak. Vannak olyan üzemállapotok, amikor B állásban úgy növeli a rendszer a motorféket, hogy a benzinmotor belső surlódását használja fel, azaz benzin nélkül pörgeti azt is. Ellenben ha a féket taposod kicsit jobban, akkor a lehető legtöbb mozgási energiát visszatáplálja az aksiba, amivel később üzemanyagot tud megtakarítani.

Idézet
7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. -Probalom :) de nehez, az a baj ha csak villannyal akaorok gyorsitani sokszor ramdudalnak, mert azert csak nem gyorsi olyan gyorsan.
Ezt teljesen felesleges eröltetni. Olyan sok paramétertől függ, hogy mikor lép be a benzines a hajtásba, hogy az esetek nagy részében nem lehet eltalálni a megfelelő pedál állást. A legjobb, ha ezzel nem törődsz és úgy vezeted a járgányt, ahogy egy hagyományos autóval is tennéd. Annyira nyomd, amennyire gyorsulni szeretnél. A többit elvégzi helyettet az elektronika. Nem kell azon aggódni, hogy minden egyes gyorsításkor eltaláld az optimális pedál állást, mert a rendszer nem ez alapján lesz takarékos. A takarékosság hosszabb intervallumokban jelentkezik. Ami energiát úgy gondolod, hogy elvesztesz egy-egy gyorsításkor, azt a rendszer visszaszerzi neked. Nem azonnal, hanem lehet hogy fél perc múlva, lehet, hogy 5 perc múlva. Soha ne akarj okosabb lenni az elektronikánál, mert csak a saját stressz szintedet fogod növelni vele, feleslegesen, ami még veszélyhelyzetet is teremthet.
Csak vezess! :)

Idézet
9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.) - Nem nagyon megyek 50 fole a varosban.
A II generációnak az a határsebessége, ami felett már mindenképpen forogni kell a benzinmotornak, kb. 68 km/h. Ez csak annyit jelent, hogy akkor tud az elektronika legtöbbet spórolni, ha ennél lassabban haladunk. Ha az a veszély fenyeget, hogy mindjárt kiszárad a tank, akkor valóban az 55-65 km/h tartományban autózva fogunk a legmesszebbre jutni a maradék benzinnel, mert ilyenkor akár percekre is átkapcsol a rendszer tisztán elektromos üzemre.

Idézet
Ami viszont nagyon rossz, ha dugoban allok, akkor folyamatosan 10 feletti az "atlagfogyasztas". Mondjuk amikor 30 perc alatt ertel el a BAH csomoponttol a Deli-ig :(
Nagy hidegben, amikor fűteni kell folyamatosan, akkor nem lehetetlen ez a magas érték, de újra hangsúlyozom, az N állást lehetőleg kerüld.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3775 Dátum: 2011.10.02 21:10:15 »
Üdvözlünk!

Nem mondom hatásosra sikerült a belépőd!  :cool2:
Majd elválik, hogy mit tudsz, úgy gondolom elsőre nem akarunk majd pálcát törni feletted, mint ahogy te is kezdted.
Nyilvánvalóan van fogalmad a rendszerről és szerencsére mi is okosabbak vagyunk már, mint anno az 50. oldalon.
Ha ennyire zavar a kezdeti botladozásunk, akkor javaslom, hogy a vége felől haladj, vagy ha minden tiszta akkor hagyd a fenébe. Úgy látom nincs arra szükséged, hogy az egykori sokszor találgatáson alapuló eszmefuttatásainkat végig rágd. 

Egyébként nem akarok félreérthető lenni, részemről nagyon örülök, ha egy műszaki guru is lesz ezen túl köztünk, biztosan sokat fogunk tanulni tőled, esetleg jókat fogunk vitázni, persze megfelelő intelligencia szinten.

Egy szó mint száz, üdv a csapatban, a géphez gratula. Sok-sok balesetmentes km-t!     
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.02 21:12:09 írta b.c. »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3776 Dátum: 2011.10.02 21:18:33 »
b.c. te egy udvarias ember vagy. :clap:

Ha jó hallottam ma keriéktől, akkor esetleg össze is futhatunk valamikor a közeljövőben? ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3777 Dátum: 2011.10.03 08:54:38 »
Szia!

Üdv az egyre bővülő csapatban! :) Ha kell magyar használati szólj, mert beszkenneltem a ráncfelvarrás előttiét  :)
Szia!

igen magyar használati az jó lenne mert német nyelvű van csak. Az email címem karo.nagy@yahoo.co.uk. Előre is köszönöm.

Üdv.:Karó

Karoo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3778 Dátum: 2011.10.03 09:03:00 »
Igen, az egyes európai országokban eltérő a garancia.
Alapesetben itthon az itthoni általános garancia (3év) érvényes a kocsira, a külföldi hosszabb garancia vagy megvásárolt garancia-hosszabbítás nem.
További infok: ITT
Nálad az a különlegesség, hogy az első forgalombahelyezés Magyarországon volt. Szerintem kérdezd meg a TMH-t vagy menj be egy márkakereskedésbe és informálódj, nehogy később érjen kellemetlen meglepetés.
Köszönöm, a gyors választ. Du. bemegyek a szervizkönyvemmel a helyi Toyota-hoz és megkérdezem igazad van az a tiszta.
Más... Kiveséztétek már a PHEV (plug-in) átalakítás lehetőségeit. Nem volt még idő átolvasni az egész fórumot.
Jelenleg annyira drága az átalakítás, hogy utólag nem fogja visszahozni az árát soha.
Ne foglalkozz vele! Azt igyekezz kihozni a gépből, amit egyébként is tud, így jársz a legjobban.
A 3,7 kicsit vad, de ilyen kis távon teljesíthető. Emberi hőmérsékleten, normál használat mellett 4,5 a reális. Ha találsz is csodaszert nyerhetsz vele nagyon max 1 l-t 100km-ként, az az 400 ft-ot 100 km-en. Ha 100.000 km-t használod a kocsit akkor is még csak 0-n lennél, ha 400.000 ft-ba kerülne cucc bele, plusz még annyi csomagtartód sem lenne, ami eddig van. Állandó túlterhelés, stb, úgy áll tőle a kocsi mintha csillagvizsgáló lenne, merthogy a plug-in rendszernek úgy van értelme, ha kiegészítő akkupakkot is tartalmaz. Jelenleg 1-1,5 mft egy ilyen szerkezet amcsiból behozva! Ergo nem szabad még foglalkozni vele.
Igen én is erre a következtetésre jutottam ill. arra, hogy ezt ithon is meg tudnánk csinálni és az előkalkulációm szerint kb. fél árból. Semi extra nincs a kütyüben  (DC/DC conveter, akku töltő, Litiumos akksi, ballancer, BMS és core doboz). A 80 % cuccot meg lehet venni Prágában (ott van egy nagyobb dealer aki Kínából importálja az akkukat), így megspórolva a vámot-vámügyintézést és a szállítást. Így munkadíjat nem számolva személyes átvétellel 500-600EHUF-ból össze lehetne dobni egy 4KW-os PHEV-t. Az egy nagy gondom, hogy nem vagyok annyira othon a témában, hogy bele is merjek vágni.

Üdv.:Karó

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #3779 Dátum: 2011.10.03 09:13:44 »
Üdvözlünk!

Nem mondom hatásosra sikerült a belépőd!  :cool2:
Majd elválik, hogy mit tudsz, úgy gondolom elsőre nem akarunk majd pálcát törni feletted, mint ahogy te is kezdted.
Nyilvánvalóan van fogalmad a rendszerről és szerencsére mi is okosabbak vagyunk már, mint anno az 50. oldalon.
Ha ennyire zavar a kezdeti botladozásunk, akkor javaslom, hogy a vége felől haladj, vagy ha minden tiszta akkor hagyd a fenébe. Úgy látom nincs arra szükséged, hogy az egykori sokszor találgatáson alapuló eszmefuttatásainkat végig rágd. 

Egyébként nem akarok félreérthető lenni, részemről nagyon örülök, ha egy műszaki guru is lesz ezen túl köztünk, biztosan sokat fogunk tanulni tőled, esetleg jókat fogunk vitázni, persze megfelelő intelligencia szinten.

Egy szó mint száz, üdv a csapatban, a géphez gratula. Sok-sok balesetmentes km-t!   
Hú, jajj, igen, persze a pálcatörés nem a fórum felett történt, hanem csak a flame-et fenntartók felett. Amúgy volt sok hasznos dolog is a hozzászólásokban, csak nagyon el tudnak veszni a tömegben. :)
Köszönöm a jókívánságokat, hasonlókat minden autóstársamnak, de főleg a hibrideseknek! :)