Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3372385 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3705 Dátum: 2011.09.04 18:30:58 »
Hmm, hát igen, jogos a kérdés de talán nem ebben az országban ahol a Suzi sedan meg a Thalia a családi autó :cry:
Priust, Avét minden magyar családnak! :yes:

Visszatérve a cikkre: az 5,1-es átlagot szvsz Prius 2 is tudja különösebb nehézség és gáz nélkül is. Nemrég láttam a hahun egy Prius 2 hirdetést amiben gázosként hirdette az autót... :hmmmm:
Today, tomorrow and after tomorrow!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3706 Dátum: 2011.09.04 18:39:52 »
Az a Prius gázból fogyaszt 5,1l-t!!! Az "benzinre átszámítva" 3l!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3707 Dátum: 2011.09.04 19:16:51 »
Az a Prius gázból fogyaszt 5,1l-t!!! Az "benzinre átszámítva" 3l!

Squiddy és jómagam tapasztalatából kiindulva alig több, mint a benzinre átszámított (na ezt vegyük szigorúan csak közgazdasági értelmeben) 3l értékkel is el lehet közlekedni P2-vel, akkor meg minek a gáz?
Today, tomorrow and after tomorrow!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3708 Dátum: 2011.09.04 19:30:18 »
Squiddy és jómagam tapasztalatából kiindulva alig több, mint a benzinre átszámított (na ezt vegyük szigorúan csak közgazdasági értelmeben) 3l értékkel is el lehet közlekedni P2-vel, akkor meg minek a gáz?

Gázból kb. 10-15%-kal fogyaszt többet az autó, viszont a benzinnek alig több mint felébe kerül. Hát ennek a gáz...

Nekem az Avensis kb. 8,5l gázt fogyaszt és ez kicsivel 5l alatti benzinfogyasztással ekvivalens. Illetve azzal a használattal, amivel az a Prius 5,1l-t eszik gázból, kb. 4,5l benzint kérne. A megtakarítás így 1,5l azaz kb. 600 Ft száz kilométerenként. Nyilván annál inkább éri meg az átalakítás, minél többet fogyaszt a kocsi, ezért a Priust kevésbé éri meg gázosítani.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3709 Dátum: 2011.09.04 20:02:07 »
Squiddy és jómagam tapasztalatából kiindulva alig több, mint a benzinre átszámított (na ezt vegyük szigorúan csak közgazdasági értelmeben) 3l értékkel is el lehet közlekedni P2-vel, akkor meg minek a gáz?

Gázból kb. 10-15%-kal fogyaszt többet az autó, viszont a benzinnek alig több mint felébe kerül. Hát ennek a gáz...

Nekem az Avensis kb. 8,5l gázt fogyaszt és ez kicsivel 5l alatti benzinfogyasztással ekvivalens. Illetve azzal a használattal, amivel az a Prius 5,1l-t eszik gázból, kb. 4,5l benzint kérne. A megtakarítás így 1,5l azaz kb. 600 Ft száz kilométerenként. Nyilván annál inkább éri meg az átalakítás, minél többet fogyaszt a kocsi, ezért a Priust kevésbé éri meg gázosítani.

Pontosan!
Legfeljebb ha vkinek extra sokat fogyaszt a Priusa (van ilyen?? :lol:) illetve ha nagyon sokat jár vele :hug:
Today, tomorrow and after tomorrow!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3710 Dátum: 2011.09.04 22:29:06 »
Vagy ha nagyon érdekli a környezet szennyezés.  :whistling:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3711 Dátum: 2011.09.06 10:58:59 »
Kétmillióért 3 literes fogyasztású családi autó
szimpatikus :)
Finomkodás lenne elvetemült fanatikusnak nevezni valakit, aki a Prius fogyasztását négy liter körül tartja, és amikor kölcsönkap egy Yarist, azzal 3,2 literes átlagot produkál.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3712 Dátum: 2011.09.06 14:29:02 »
Én is rögtön Rád gondoltam, amikor olvastam... :D
music     

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3713 Dátum: 2011.09.08 14:06:28 »
nem teljesen értem,h miért akarja ezt:

A másik nagy vágya az lenne, ha át lehetne programozni a gázpedált úgy, hogy teljesen felengedve ne motorféket szimuláljon, hanem úgynevezett vitorlázó üzemmódba kapcsoljon, ami annak felel meg, mintha kézi váltós autóval üresben gurulnánk. A Prius esetében ugye leállított motorokkal, vagyis teljesen ingyen.

prius3-nál, ha N-be teszed, akkor a motort leállítja, és "vitorlázol" (kivéve, ha nagyon lemerült az akkumulátor, és emiatt bekapcsol a benzinmotor, azaz elkezd tölteni. ilyenkor járatja egy ideig, és hiába rakod N-be a benzinmotor ketyeg tovább.)
a prius1-nél nem így lenne?

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3714 Dátum: 2011.09.08 14:26:57 »
A vitorlázás elérhető ha pár mm-nyit nyomod csak a gázpedált, ekkor "motorfék" már nincsen, de a hajtás nem kapcsol még be.
Természetesen úgy is megoldható ahogyan te írtad, de az még több beavatkozást igényel.

Ami a cikkben a szerepel ott ez egyszerűen gázelvétellel megvalósulna, viszont nem lenne többé motorfék üzemmód.
Én nem áldoznám fel a motorféket, mert városban igen hasznos. Amennyivel egyszerűbben tudna "vitorlázni" annyival többet kellene a fékpedált nyomnia amikor csak kis mértékben kellene lassulnia.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3715 Dátum: 2011.09.08 17:16:34 »
Én azt tapasztaltam, hogy a vitorlázás az csak lassabb sebességnél működik. pl. 50 felett már nem igazán lehet megcsinálni. Nagyon kis mozdulatra vált a hajtás és a motorfék közt.
Míg 50-nél lassabban ez simán kivitelezhető a gázpedállal, abszolút megtalálható az a pont, amikor csak gurul.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3716 Dátum: 2011.09.08 17:39:11 »
Igen, én is ezt tapasztaltam. De ennél a sebességnél már a nagyobb légellenállás miatt a villanymotor rásegítése nélkül egyébként is hamar visszalassul, így ilyenkor a villanymotoros hajtás a célszerűbb.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3717 Dátum: 2011.09.08 21:19:34 »
Igen, ez a légellenállásos dolog elég hihetőnek tűnik.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3718 Dátum: 2011.09.08 21:39:44 »
Van most újra egy érdekes témám.
Közeleg a 90 ekm-es szerviz. Közben kiderítettem, hogy fékfolyadék még nem volt cserélve eddig a kocsin.
Szerencsére van lehetőségem megvizsgálni a tartályban lévő fékolaj víztartalmát, ami nagyon jó 1 % alatti érték lett. Ergo e szerint nem lenne szükséges a csere, viszont csak eltelt már 4 év.
Két dolog van ebben a témában. Egyik, hogy az erősen higroszkópikus fékfolyadék víztartalma a kerek körül nagyobb, mint a tartályban. Persze még lehet, hogy ott is rendben lenne. A másik meg a 4 év!
Lényeg, hogy valszeg lecseréltetem, mert illik 4 év után. Egyébként nem tudom, hogy tudjátok-e, de spec műszer kell a légtelenítéshez, fékolaj cseréhez. (azt mondják!)
Most nem mennék bele a részletekbe, de nagyon speckó fékje van a prius-nak. A lényeg, hogy normál működéskor a főfékmunkahenger le van választva az un. fék aktuátor egységtől, ergo a kerék féktől két szeleppel.
Sőt, ha nincs áram alatt  a rendszer, akkor is csak az első fékekre hat közvetlenül a főfékmunkahenger, ennyi a biztonsági fék funkció.
Mivel a főfékhenger le van választva, ezért az egyes kerékhengerekhez a nyomást egy nyomás tárolóból engedi rá a vezérlő elektronika, illetve engedi el a kerékfékektől. Tehát kerekenként 2 szelep van egy nyomás növelő és egy csökkentő, plussz a két leválasztó. (ez eddig egy sima ABS)
Normál módban a főfékhenger utáni nyomást méri, hogy mit akarok, és ő elektronikusan vezérli ki a tárolóból a nyomást az egyes kerekekhez. Természetesen a kerékfék nyomásokat is méri, így záródik a szabályozási kör. No, de hogy ne legyen ennyire egyszerű, van egy féknyomás szimulátor is, ami csak azért van, hogy a leválasztott főfékhenger ellenére is úgy érezzük, mintha hagyományos féket használnánk.
Na, de mit is akarok ebből kihozni. Később, eszköz nélkül, ami működtetné nekem a szelepeket, hogyan fogok én fékolajat cserélni???
Nyilván nem veszek 150 eFt-ért eszközt...

Arra gondoltam, hogy mi van akkor, ha a kocsi saját rendszerével járatom át a fékolajat. A módszer a hagyományos, csak kell hozzá a Ready állás, és a pedál finom működtetése alatti fékolaj kiengedés. Persze ugyan úgy nézegetni kell a tartályban az olajszintet, mert ha kifogy akkor itt nagy gáz van!
Nos, kérem a hozzáértők véleményét.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3719 Dátum: 2011.09.09 07:23:56 »
Te aztán belemászol mindig a lecsó közepébe a felvetéseiddel:D Szerintem gépészetileg magasan te vagy a legjáratosabb Prius ügyben, úgyhogy mi halandók csak hüledezve olvassuk az okfejtéseidet. A kérdésedre a válasz passz, de majd remélhetőleg leírod majd a tapasztalataidat.

Más: tegnap negyed órán belül 2 Priust láttam. A parkolóban lévőre a 3,5 éves lányom hívta fel a figyelmemet, a másik meg átengedett a zebrán. Mindezt úgy, hogy 100m-es körzetben voltak az autók az enyémmel együtt.
Xanyi: nem ismered őket? Egyik u.olyan, mint az enyém JNN-es rendszámmal, a másik meg ráncfelvarrott kék, LST rendszámmal  és a hátsó ablakai sötétítve vannak.