Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368699 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3045 Dátum: 2011.03.24 11:22:35 »
Úgy gondolom, hogy érdemes megnézni azon országok prius felhozatalát, ahonnan importálják az autókat. Németország, Olaszország, Francia, Belgium, stb.
Ott meg lehet nézni, hogy mennyiért, mit lehet kapni. Arra még rá kell rakni a regadót, meg a megéri faktort és rögtön látszik a valóság.
Jobb belenyugodni, hogy nincs olyan, hogy EU-ból behozott és 170 ekm alatti és törésmentes is! Annak ott is van gazdája! Ők sem hülyék! Valamelyik a kettő közül kell, hogy egy nyugat európai ember kiadjon egy olyan kocsit a kezéből, amiért jó sok pénzt fizetett. Mert ez a gép, azért nyugatabbra sem a hétköznapi nép autója volt.
de van. csak nagyon ritka. én a listaár harmadáért vettem a kocsit három évesen belgiumban. a probléma otthon az, hogy MINDEN kocsival ilyen jó üzletet akar a nepper csinálni  :gun_bandana:

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3046 Dátum: 2011.03.24 12:15:47 »
Úgy gondolom, hogy érdemes megnézni azon országok prius felhozatalát, ahonnan importálják az autókat. Németország, Olaszország, Francia, Belgium, stb.
Ott meg lehet nézni, hogy mennyiért, mit lehet kapni. Arra még rá kell rakni a regadót, meg a megéri faktort és rögtön látszik a valóság.
Jobb belenyugodni, hogy nincs olyan, hogy EU-ból behozott és 170 ekm alatti és törésmentes is! Annak ott is van gazdája! Ők sem hülyék! Valamelyik a kettő közül kell, hogy egy nyugat európai ember kiadjon egy olyan kocsit a kezéből, amiért jó sok pénzt fizetett. Mert ez a gép, azért nyugatabbra sem a hétköznapi nép autója volt.
de van. csak nagyon ritka. én a listaár harmadáért vettem a kocsit három évesen belgiumban. a probléma otthon az, hogy MINDEN kocsival ilyen jó üzletet akar a nepper csinálni  :gun_bandana:
Priust vettél ekkora kedvezménnyel?
Today, tomorrow and after tomorrow!

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3047 Dátum: 2011.03.24 14:28:23 »
nem :) ezt itt a képen :clap: általánosságban gondoltam, amit írtam

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3048 Dátum: 2011.03.24 15:20:41 »
nem :) ezt itt a képen :clap: általánosságban gondoltam, amit írtam
Jah, az más! ;)
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3049 Dátum: 2011.03.24 18:40:26 »
No, szépen lassan haladunk az eddig a carinaval megszokott úton. Ma délután lefertőtlenítettem a klímát, beillatosítottam, és kicseréltem a pollenszűrőt. Került vagy 5 eft-omba cakk-pakk :whistling:  
Remek lett. Örülök....  :clap:
Következő lépés, mint eddig minden évben, már a gumicsere, fék, futómű ellenőrzés lesz, ha majd újra ráérek.
Megy ez emberek, ez is csak egy autó....
Azt hiszem, ha így haladunk elmondhatom, hogy ez is egy igazán olcsón fenntartható kocsi lesz!  :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.24 18:51:43 írta b.c. »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3050 Dátum: 2011.03.24 18:54:57 »
No, szépen lassan haladunk az eddig a carinaval megszokott úton. Ma délután lefertőtlenítettem a klímát, beillatosítottam, és kicseréltem a pollenszűrőt. Került vagy 5 eft-omba cakk-pakk :whistling:  
Remek lett. Örülök....  :clap:
Következő lépés, mint eddig minden évben, már a gumicsere, fék, futómű ellenőrzés lesz, ha majd újra ráérek.
Megy ez emberek, ez is csak egy autó....
Azt hiszem, ha így haladunk elmondhatom, hogy ez is egy igazán olcsón fenntartható kocsi lesz!  :D
Mivel tisztítottad a klímát?
(Nálunk a nemrégen lezajlott kötelező szervíz alkalmával intézték ezt, de nem láttam mivel történt a tisztítás :hmmmm:)
Today, tomorrow and after tomorrow!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3051 Dátum: 2011.03.24 19:09:31 »
No, szépen lassan haladunk az eddig a carinaval megszokott úton. Ma délután lefertőtlenítettem a klímát, beillatosítottam, és kicseréltem a pollenszűrőt. Került vagy 5 eft-omba cakk-pakk :whistling:  
Remek lett. Örülök....  :clap:
Következő lépés, mint eddig minden évben, már a gumicsere, fék, futómű ellenőrzés lesz, ha majd újra ráérek.
Megy ez emberek, ez is csak egy autó....
Azt hiszem, ha így haladunk elmondhatom, hogy ez is egy igazán olcsón fenntartható kocsi lesz!  :D
Mivel tisztítottad a klímát?
(Nálunk a nemrégen lezajlott kötelező szervíz alkalmával intézték ezt, de nem láttam mivel történt a tisztítás :hmmmm:)
A helyzet az, hogy nekem a carinanál nagyon bevált a MOTIP klímatisztító habja. Most is azt kapott először. Mivel van némi kedvezményem rá asszem 1300 volt. Illetve próbaképpen vettem most egy szintén MOTIP terméket, de szerintem ez csak egy alkoholos illatosító. Ez egy kis flakon, van 4 féle illatban is. Ennek be lehet pattintani a szórófejét, majd be kell csuknia az autóba, amit persze max ventilátorral belső keringtetésre kell állítani.
Így azt keringteti a rendszer persze a spray közbe kiürül.

Az egészben az volt az érdekesség, hogy a prius hűtü-fútö rendszerén nincs olyan "szerviz nyílás", ahol a pollenszűrő után be lehetne juttatni a tisztító anyagot.
Kérdeztem egy Toyota szerelő ismerősömet, azt mondta, hogy hát ez ilyen. Max meg lehet fúrni a házat, bevezetni a csövet, majd a lyukat le lehet ragasztani. NA, jó mondtam az azért nem én vagyok, aki ész nélkül összefúrja a technikát.
Megnéztem, hogy hogyan áll össze a rendszer és arra jutottam, hogy a venti után van 2 csavarral berögzítve a levegőcsőbe a ventilátor fordulatát szabályzó teljesítmény elektronika hűtőbordái benyúlnak a légáramba. Elég könnyen kivehető, itt be lehet vezetni a kis csövet, elvileg így közvetlenül a klíma hőcserélőjére jut a hab, pontosan oda, ahova kell. Tehát bedugtam a csövet, a szabadon maradt rést még betömtem egy szivaccsal. Így néha be-bekapcsoltam a ventit,, hogy a hőcserélőn át, illetve belenyomja az anyagot, majd újra a hab és ott hagytam félórára. A rendszer kisebb lehet, mint a carináé, mert úgy láttam bőven elég bele a flakon fele.
Aztán kiszellőztettem és végül a már előzőleg leírt módon kipróbáltam azt az alkoholos illatosítót. Vélményem szerint az önmagában kevés, gyenge, de így a habbal kombinálva lehet jó.
Ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.24 19:20:16 írta b.c. »

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3052 Dátum: 2011.03.24 19:58:11 »
Ezt olvasta már valaki?
Garanciavesztő szürkeimport nyomja le az első hibrid árát
http://www.origo.hu/auto/20110324-hasznalt-hibrid-par-ev-alatt-elolvad-a-toyota-prius-felara.html
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3053 Dátum: 2011.03.24 20:25:37 »
Ezt olvasta már valaki?
Garanciavesztő szürkeimport nyomja le az első hibrid árát
http://www.origo.hu/auto/20110324-hasznalt-hibrid-par-ev-alatt-elolvad-a-toyota-prius-felara.html
Én igen. De már megint feltolták az agyam ezek az idióta, nem túl sokat tudó újságírók.
Olyan böszmeségeket tudnak írni, hogy.... :censored:
Azt mondja az egyszerű, hogy az amcsi gépek szerényebb felszereltségűek.
Nos, nekem inkább úgy tűnik, hogy az eu-s verzió egy butított változata az amerikainak. Nem sorolom el újra a bár hasznos, de mégis csak az amerikai változatban lévő cuccokat.
(Kérem, ne jöjjön senki azzal a hatalmas hátránnyal, amit a mi használatunkban a hátsó dobfék jelent!)

DM74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Toyota Corolla 2006 1.4 HB Sol+
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3054 Dátum: 2011.03.24 23:36:24 »
Ezt olvasta már valaki?
Garanciavesztő szürkeimport nyomja le az első hibrid árát
http://www.origo.hu/auto/20110324-hasznalt-hibrid-par-ev-alatt-elolvad-a-toyota-prius-felara.html
Én igen. De már megint feltolták az agyam ezek az idióta, nem túl sokat tudó újságírók.
Olyan böszmeségeket tudnak írni, hogy.... :censored:
Azt mondja az egyszerű, hogy az amcsi gépek szerényebb felszereltségűek.
Nos, nekem inkább úgy tűnik, hogy az eu-s verzió egy butított változata az amerikainak. Nem sorolom el újra a bár hasznos, de mégis csak az amerikai változatban lévő cuccokat.
(Kérem, ne jöjjön senki azzal a hatalmas hátránnyal, amit a mi használatunkban a hátsó dobfék jelent!)

Tényleg nehéz a magyar újságírókkal. Évek óta az a fő bajuk az úgynevezett teszteknél, hogy kemény a műszerfal, meg végre lecserélték az elavult dobfékeket, vagy ósdi a kocsi, mert a japán motorháztetőket egyszerű kitámasztó tartja. Emlékszem olyan 10 éve az összes japán autó belsejével az volt a bajuk, hogy nem "modern" körkapcsolókkal kellett a hőmérsékletet szabályozni, hanem elavult tolókapcsolóval... No comment.
Azt értem, hogy gőzgép, de mi hajtja????

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3055 Dátum: 2011.03.25 08:44:03 »
a venti után van 2 csavarral berögzítve a levegőcsőbe a ventilátor fordulatát szabályzó teljesítmény elektronika hűtőbordái benyúlnak a légáramba. Elég könnyen kivehető, itt be lehet vezetni a kis csövet, elvileg így közvetlenül a klíma hőcserélőjére jut a hab, pontosan oda, ahova kell. Tehát bedugtam a csövet, a szabadon maradt rést még betömtem egy szivaccsal.
Mester, ez merre is van pontosan, hol kell keresnünk?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3056 Dátum: 2011.03.25 09:18:30 »
a venti után van 2 csavarral berögzítve a levegőcsőbe a ventilátor fordulatát szabályzó teljesítmény elektronika hűtőbordái benyúlnak a légáramba. Elég könnyen kivehető, itt be lehet vezetni a kis csövet, elvileg így közvetlenül a klíma hőcserélőjére jut a hab, pontosan oda, ahova kell. Tehát bedugtam a csövet, a szabadon maradt rést még betömtem egy szivaccsal.
Mester, ez merre is van pontosan, hol kell keresnünk?
Az alsó kesztyűtartót kiveszed. Jobb oldalt oldod a fékezőjét, a két határolót az oldalán kiakasztod és lehajtod. Lehajtva magad felé húzod és az alsó csukló pánt is kipattan.
Ekkor látod a szellőztető motort. Ez egy elég érdekes szerkezet, mert kétszintes. A motor ház és a nagyobb házrész vízszintesen osztott. Az alsó, nagyobb átmérőjű ventilátor dolgozik az alsó részre. A venti alatti burkolat szintén a kipattintós, lecibálós fajta, ez jól látható, hogy hogy rögzül a műszerfal kerethez. A tűzfalnál csak be vannak szúrva a tűzfal felé a "lábai", tehát ha az elejét lefelé pattintod, majd előre húzod. Szóval azt is leveszed, hogy hozzá férj a ventiház aljához. A ventiház és a műszerfal közti csődarabba fogsz látni egy 2 csavarral rögzített elektronikát. 2 db fekete csati megy bele. Az elektromos csatlakozót nem szükséges oldani, annál is inkább, mert szükséges működtetni néhányszor a ventit, hogy a hőcserélő lamellái közé rendesen bejusson az anyag. Szóval a  kis elektronikát, hűtőbordát 2 csillagfejű csavar rögzíti, azt kivéve kifordítható a házból az egész.
Ott be tudod vezetni a klímatisztító csövét. A maradék rést egy közönséges mosogató szivaccsal el kell zárni, mert ha beindítod a ventit akkor ott fogja kinyomni a habot!
Ennyi. Én utána felnyom a rendszert habbal, majd picit beindítom a ventit, ezt megcsinálom kétszer, majd az utolsó lépés ismét a telenyomás. Aztán úgy kell hagyni, min fél órát. Aztán szivacs ki, szépen megtörölget mindent, ha száraz vissza az elektronika. Kicsit utána járatni érdemes, hogy átszellőztesse a rendszert. Éééés, kész. Természetesen érdemes új pollenszűrővel összerakni.  
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.25 09:23:58 írta b.c. »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3057 Dátum: 2011.03.25 11:46:14 »
belgiumban 15% állami támogatás jár minden nagyon kicsi fogyasztású autóra. mint amilyen a prius. vagy egy egykettes tdi fabia, bár az nem teljesen egy liga a priussal  :lol:

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3058 Dátum: 2011.03.25 12:39:33 »
Na közben nekem is megy a trolika kötelező szervizre jövő pénteken a sakura-hoz :)

Tucan1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #3059 Dátum: 2011.03.25 12:50:20 »
a venti után van 2 csavarral berögzítve a levegőcsőbe a ventilátor fordulatát szabályzó teljesítmény elektronika hűtőbordái benyúlnak a légáramba. Elég könnyen kivehető, itt be lehet vezetni a kis csövet, elvileg így közvetlenül a klíma hőcserélőjére jut a hab, pontosan oda, ahova kell. Tehát bedugtam a csövet, a szabadon maradt rést még betömtem egy szivaccsal.
Mester, ez merre is van pontosan, hol kell keresnünk?
Az alsó kesztyűtartót kiveszed. Jobb oldalt oldod a fékezőjét, a két határolót az oldalán kiakasztod és lehajtod. Lehajtva magad felé húzod és az alsó csukló pánt is kipattan.
Ekkor látod a szellőztető motort. Ez egy elég érdekes szerkezet, mert kétszintes. A motor ház és a nagyobb házrész vízszintesen osztott. Az alsó, nagyobb átmérőjű ventilátor dolgozik az alsó részre. A venti alatti burkolat szintén a kipattintós, lecibálós fajta, ez jól látható, hogy hogy rögzül a műszerfal kerethez. A tűzfalnál csak be vannak szúrva a tűzfal felé a "lábai", tehát ha az elejét lefelé pattintod, majd előre húzod. Szóval azt is leveszed, hogy hozzá férj a ventiház aljához. A ventiház és a műszerfal közti csődarabba fogsz látni egy 2 csavarral rögzített elektronikát. 2 db fekete csati megy bele. Az elektromos csatlakozót nem szükséges oldani, annál is inkább, mert szükséges működtetni néhányszor a ventit, hogy a hőcserélő lamellái közé rendesen bejusson az anyag. Szóval a  kis elektronikát, hűtőbordát 2 csillagfejű csavar rögzíti, azt kivéve kifordítható a házból az egész.
Ott be tudod vezetni a klímatisztító csövét. A maradék rést egy közönséges mosogató szivaccsal el kell zárni, mert ha beindítod a ventit akkor ott fogja kinyomni a habot!
Ennyi. Én utána felnyom a rendszert habbal, majd picit beindítom a ventit, ezt megcsinálom kétszer, majd az utolsó lépés ismét a telenyomás. Aztán úgy kell hagyni, min fél órát. Aztán szivacs ki, szépen megtörölget mindent, ha száraz vissza az elektronika. Kicsit utána járatni érdemes, hogy átszellőztesse a rendszert. Éééés, kész. Természetesen érdemes új pollenszűrővel összerakni.  
Sziasztok!
Csak úgy érdeklődöm, az nem járható út, hogy belső szellőztetésre állítva, járó motor + klima mellet a flakonból dől a fertőtlenítő?
10 perc és kész.
Mondjuk nagy hátránya, hogy semmit nem kell szétszedni!

Üdv!
Nekem így végezték el a fertőtlenítést!
Prius 2008 múlt
Toyota Auris Hybrid Kombi 1,8