Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371502 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2520 Dátum: 2011.02.02 21:04:52 »
Szóval N-ből D-be lehet tenni, fék nélkül  :hmmmm: ? Ez elég fura. Más automata autókban nem így szokott lenni. Mert így ezek szerint akár egy véletlen kézmozdulatra is megindul előre az autó...  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2521 Dátum: 2011.02.02 21:24:03 »
A német ideiglenes rendszámmal viszem oda. Ma voltam az okmányirodában származás ellenőrzés miatt, viszont a hölgyemény mondta hogy nem szükséges, mert nem régi az autó, újfajta forgalmija van és EU-s, úgyhogy nem kell vele semmit csinálnom. Szerinte felesleges (pénz és időrabló) ha E-s rendszámot kérek, mert ha jövő 7en megvan a műszaki, befizetem a regadót és megkötöm a biztosítást, akkor már válthatom is ki a magyar forgalmit, törzskönyvet és a végleges rendszámot  :clap:
Na, hát ez így tényleg más, ez jól hangzik  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2522 Dátum: 2011.02.02 21:25:53 »
Ez igaz, de ha egy verdát ki néznek maguknak. akkor is elviszik,
nincs akadály előttük! :cry:
Akkor marad a Casco? Kézfeltartással kérem jelezni kinek van ilyenje!
Kezem feltartva  :) ... És ez ugye elég nagy kiadástól mentett meg engem a közelmúltban (Yaris). Én mindenképp megkötném a helyedben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2523 Dátum: 2011.02.02 21:42:07 »
:nono: Pedig mit fikáztam érte a céges VW Caddynket, hogy azon nincs ilyen. Azt gondoltam egyedi csóróság ez, de ezek szerint nem az. Akkor most kap tőlem a Prius egy ronda fekete pontot.
A Camryben meg a többi hibrid Lexusban sincs, vagy csak a Prius ilyen fapados?
Sajnos egyre több autóban nincs hűtőfolyadék-hőmérő. Az még a jobbik eset, ha beraknak egy hideg motorra figyelmeztető pilácsot, mint pl. a Yarisban.

Amúgy én jobban hiányoltam a Priusból a fordulatszámmérőt. OK hogy hibrid meg automata, de attól még lehetne benne. Kíváncsi lettem volna, hogy némelyik bömbölős gyorsítás közben mit forgott a gép  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2524 Dátum: 2011.02.02 21:46:35 »
Egyébként a menet közbeni P, meg N kapcsolgatásokról én is szeretném kérdezni a hozzáértőket, hogy ez árt szerintetek?
Én egyedül attól félek, hogy ez a választó kar egy kontaktus (szerintem) ugyebár. Namármost, az, hogy nem kell folyamatosan a féken állni az nekem kényelmesebb, de nem lesz ettől kontaktkhibás hosszútávon? Mert az nem 2 forintos tétel a cuccban szerintem. Ja, arról nem is beszélve, ha bármilyen fékkel fogom a menni akaró kocsit látni, hogy fogy az áram, mert hát menne szegény.
A P-be kapcsolgatással meg az a gondom, hogy a reteszelő mechanizmus ezzel is kopik. Ha ne adj isten kis lejtőn állok rendesen kattan, amikor kiveszi a rögzítést, plussz még az előbb említett többszöri kapcsolásból eredő kontakthiba lehetőség.
Szóval, lehet, hogy mégis jobb a féken állni.  :innocent:
Ajjaj... Tehát bármit is teszel, valami kopni/használódni fog az autóban  :hmmmm: ... Ez bizony gáz. Szerintem ne használd, akkor örökös darab lesz  ;) :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2525 Dátum: 2011.02.02 21:55:35 »
Ha kigépészkedtétek magatokat nekem a lényeget írjátok le, hogy akkor melyik állás az ajánlott ami legkevésbé veszi igénybe a technikát lámpánál történő állás esetén. Mondjuk a féken való tiprást én sem kedvelem piros lámpánál.
Figyelembe véve a leírtakat (a műszaki dolgokra különös tekintettel), én azt csinálnám, amit minden egyéb autóban is szoktam (automatában és manuálban egyaránt): rövidebb (mondjuk max 10-15 mp-es) időtartamokra állnék a féken; hosszabbakra manuálban behúzom a kéziféket, automatában P-be kapcsolok. Így csinálnám a Priusban is. Rövid megállásokra D+lábfék, hosszabbakra P.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2526 Dátum: 2011.02.02 21:56:24 »
Amúgy ha jól értem a leírtakat, akkor N-ben nem is lehet leállítani (kikapcsolni) a Priust? És ezek szerint indítani sem? Fura...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2527 Dátum: 2011.02.02 21:58:41 »
A logikám szerint pedig vagy a fék, vagy a P. MIndkettő lekapcsolja az elektromotort és vész esetében mindkettő tölti az akksit.
Ezen a 2 lehetőségen vacilálok én is. Jól emléxem, hogy a kézifék benyomása egyszerre P-be rakja a kocsit?
Én mondjuk, a hazaúton, megállásoknál (mármint amikor tudtam, hogy le is fogom állítani a kocsit, pl. kúton) fordítva csináltam: előbb P, aztán rögzítőfék (ne mondjuk már kéziféknek azt a pedált  :D); és utána kikapcs.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2528 Dátum: 2011.02.02 22:00:13 »
Ez szerintem nem egészen igaz. Ugyanis a hagyományos automataváltókban a kapcsoló lamellák szoktak tönkremenni, azokat pedig az N-be majd ismét D-be tétellel megmozgatod, míg a szimplán féken állással nem.
De akkor már féken állás helyett inkább rögzítőfék, a mögöttes nép szeme világára tekintettel  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2529 Dátum: 2011.02.02 22:12:54 »
Szóval N-ből D-be lehet tenni, fék nélkül  :hmmmm: ? Ez elég fura. Más automata autókban nem így szokott lenni. Mert így ezek szerint akár egy véletlen kézmozdulatra is megindul előre az autó...  ::)

Nem tudom más márkánál hogy van, de a Toyotánál nem kell fék ahhoz, hogy N-ből D-be vagy R-be rakd!!! Én is furcsállom kicsit, de ha P-ből áthúzod D-be és mész egy kicsit, utána már N-D-R között szabad a váltogastás fék nélkül. Így van a hagyományos autómatánál és a Prius/Hibrid Aurisnál is.
Xanyi

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2530 Dátum: 2011.02.02 22:27:19 »
OK hogy hibrid meg automata, de attól még lehetne benne. Kíváncsi lettem volna, hogy némelyik bömbölős gyorsítás közben mit forgott a gép  :whistling:
Micsodaaaa? Te ilyet műveltél a kocsimmal? Ha én ezt tudtam volna, elnáspángollak még mielőtt hazaindultál volna :devil2:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2531 Dátum: 2011.02.02 22:29:11 »
Rövid megállásokra D+lábfék, hosszabbakra P.
Ez lesz a nyerő szerintem is, thx az 5letet.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2532 Dátum: 2011.02.02 22:32:32 »
Én is furcsállom kicsit, de ha P-ből áthúzod D-be és mész egy kicsit, utána már N-D-R között szabad a váltogastás fék nélkül. Így van a hagyományos autómatánál és a Prius/Hibrid Aurisnál is.
Jééé, mik vannak! Én eddig a fékkel "kuplungoltam", ha D-ből R-be akartam rakni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2533 Dátum: 2011.02.02 22:40:27 »
OK hogy hibrid meg automata, de attól még lehetne benne. Kíváncsi lettem volna, hogy némelyik bömbölős gyorsítás közben mit forgott a gép  :whistling:
Micsodaaaa? Te ilyet műveltél a kocsimmal? Ha én ezt tudtam volna, elnáspángollak még mielőtt hazaindultál volna :devil2:
Höhh  :tt2: ... Hisz még tókivókin is mondtam, hogy nédd csak, milyen szépen megindul padlógázra  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2534 Dátum: 2011.02.02 22:42:41 »
Én is furcsállom kicsit, de ha P-ből áthúzod D-be és mész egy kicsit, utána már N-D-R között szabad a váltogastás fék nélkül. Így van a hagyományos autómatánál és a Prius/Hibrid Aurisnál is.
Jééé, mik vannak! Én eddig a fékkel "kuplungoltam", ha D-ből R-be akartam rakni.
Hát, szerintem tartsd is meg ezt a szokásodat  :hmmmm: ... Így nem fordulhat majd elő, hogy egyszer nem figyelsz oda, és nekicsorogsz valaminek. Én szerencsére az MMT Corollán megtanultam, hogy váltás közben mindig nyomjuk a féket (kivéve persze menet közben, ha mondjuk automatából manuálba teszem vagy vicaverza).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )