Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371884 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2205 Dátum: 2010.12.23 12:51:00 »
Köszi b.c. ;)

Van egy toyota bontó  a közelünkben,
kicsit körbe érdeklődöm, ezt a projektet.
Ugy is szeretnék ködlámpát is a verdába,
azt is egyuttal megnézem.

Üdv
Sajnos utólag az ilyesmi drága mulatság, de mit is kívánhatnék. Sok szerencsét az elképzelésedhez.  :sorcerer:

Kellemes Ünnepeket Kivánok minden cartársnak,és családjának!! :sorcerer:

Köszi b.c.

Körbe is néztem, és tényleg nem olcsó mulatság.
De a "vicces" az az egészben,hogy nem is nagyon van bontva. Lett volna a Usa verzió,
de azt nem ajánlják beépiteni, Nem értem, hogy miért :?: A Skandináv verzióju meg ritka mint a fehér holló.

Üdv
Prius II. 2008

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2206 Dátum: 2010.12.23 16:37:05 »
Cartársak!

Az igaz, hogyha varratok üléshuzatot, akkor ahol a légzsák
van ki kell a varratot gyengiteni? Biztos láma kérdés, de felmerült!
Prius II. 2008

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2207 Dátum: 2010.12.23 16:40:13 »
Igaz, de sztem ha megfelelő szaki csinálja, tudni is fogja.
Gabe 254.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2208 Dátum: 2010.12.23 16:44:30 »
Ok peldaul ugy csinaljak.  :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2209 Dátum: 2010.12.23 16:51:24 »
Köszönöm Urak!

Sokat segitettetek. A 13.ker. nem is drága!!! :sorcerer:
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2210 Dátum: 2010.12.23 18:36:14 »
Körbe is néztem, és tényleg nem olcsó mulatság.
De a "vicces" az az egészben,hogy nem is nagyon van bontva. Lett volna a Usa verzió, de azt nem ajánlják beépiteni, Nem értem, hogy miért :?: A Skandináv verzióju meg ritka mint a fehér holló. Üdv
No, de ha már utánajártál, akkor már érdekelne engem is, hogy mennyi az annyi.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.24 08:48:26 írta kleingy »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2211 Dátum: 2010.12.23 19:26:22 »
Találtam egy kis okosságot az elektromos segédfűtésről. Igaz kicsit bírni kell hozzá az angol nyelvet:


The PTC heaters were an optional component for 'cold weather' regions. I
don't think the USA got them, but Canada did. I know the UK didn't - we also
didn't get heated mirrors on Gen 2, while left-hand-drive cars in Europe
did, I think because they had one specification for all of continental
Europe.

I think the relays are only fitted on cars where the heater is fitted. The
PTC relays are in the engine room relay box, which is behind the engine
itself, just below the wipers. Counting from left to right, the PTC relays
are number three and four, marked PTC HTR 1 and PTC HTR 2.

In the main fuse box, where the jump start terminal is (driver's side of the
engine bay) there are two fuses marked PTC HTR 1 and PTC HTR 2. You should
check that the two fuses (rated 30A) are fitted, if the PTC heater is
present, and that they are unbroken. They're towards the top of the box in
the left-hand column as you stand in front of the car.

These two fuses and relays supply current to the two electric heater
elements in the heater core. There's also a heater element somewhere in the
footwell air duct in the centre of the car - it's not clear whether this is
the front or rear footwells. This is controlled by the 50A PS HTR fuse and
PS HTR relay (furthest left in the engine room relay box). The three heating
elements should operate independently since they have different power
supplies.

These are the conditions under which the electric heaters operate:

- Car in READY, blower motor ON, i.e. not in AUTO, where - except when
defrosting - the blower doesn't start until sufficient engine coolant
temperature is reached.

Heater core PTCs:

- Air directed to foot, foot/defrost (windscreen), or defrost (windscreen)
- Engine coolant temperature below specified temperature
- Ambient temperature below specified temperature (if in defrost mode)
- 'Air mix damper' opening angle is above specified value

Footwell heater:

- In foot or foot/defrost mode
- Engine coolant temperature below specified temperature
- 'Air mix damper' opening angle above specified value

The 'air mix damper' part is confusing. I think it's a pair of blades which
govern whether air is sent to, or bypasses, the heater core. The control
part describes three positions, all, half, or none going to the heater core;
this may be continuously variable, however. The service manual says that the
PTC heaters only operate with this set to MAX HOT, but I don't think it
means that you have to set the temperature to MAX HOT, just that all the air
would be going to the heater core.

The electric heaters are turned off if the car's electrical load is high, so
they may not work if the headlights are on.

With the coolant thermos fitted (standard in USA and Canada), I imagine that
the car will effectively dump the stored coolant into the heater core, then
only once that's cooled down below the desired temperature will it turn on
the PTC heater elements.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2212 Dátum: 2010.12.23 21:28:07 »
Kellemes Ünnepeket Kivánok minden cartársnak,és családjának!! :sorcerer:
Köszi, viszont :) Remélem 2 ünnep között személyesen is összefutunk...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2213 Dátum: 2010.12.23 21:46:45 »
Úgy látom nem érdekel más senkit a prius fűtés itt.
Azért még elmondom, hogy van egy alternatív megoldás az úgy nevezett blokk fűtést, mármint motorblok fűtés:


http://priuschat.com/shop/product_info.php/products_id/93

Ettől hangos a net mostanság ebben a témában. int látjátok 60 dolcsi körül van az ára kb 400 W teljesítmányű. Olyanokat írnak róla, hogy kb 40-50 fokon tartja a blokkot, illetve a benne lévő hűtővizet. Ami ugyan nem üzemi hőfok, de ebből már hamar kovácsolható jó utastérfűtés, illetve már az előzőleg emlegetett előnyökkel jár.
Állítólag a blokkban meg van a helye, egy másik oldalon meg is találtam. Ha lesz rá lehetőségem megnézem az enyémen, nagyon kíváncsi vagyok. Az egyetlen bibi, hogy 120 V-tal működik, mert főleg kanadában használják, mint utólag beépíthető cucc.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2214 Dátum: 2010.12.23 22:08:38 »

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2215 Dátum: 2010.12.23 22:22:20 »
Nekem szerintem igen hasonló fűtésem van, csak gyári és 220V-os.

Egyébként érdekelne a többi alternatív megoldás is, de már megvan ez a blokkfűtés. Az igazi a skandináv verzió szvsz.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2216 Dátum: 2010.12.24 02:14:31 »
yarisban a fagydugó helyére lehet betenni a "merülőforralót".

szerelési útmutató...klikk
képek a gyári csomagról...klikk


T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2217 Dátum: 2010.12.24 08:53:48 »
No, de ha már utánajártál, akkor már érdekelne engem is, hogy mennyi az annyi.

Helló b.c. !

Akár, hogy erősködtem, csak nem sikerült kihúznom a bontósokból az árat.
Lehet, hogy meg akarják tartani :D
Viszont, ezek a merülő forralók, nagyon hasznos eszközök,de én sajna,
nem tudom hasznát venni! Csillag garázsom van :cry: Nincs lehetőségem a hosszabbitóra :excl:
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2218 Dátum: 2010.12.24 12:36:17 »
Nekem szerintem igen hasonló fűtésem van, csak gyári és 220V-os.

Egyébként érdekelne a többi alternatív megoldás is, de már megvan ez a blokkfűtés. Az igazi a skandináv verzió szvsz.

Na ez kezd érdekes lenni, mert az általam ismertetett blokkfűtés az nem gyári cucc. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy a hidegebb országokban a márkaszerviz teszi be utólag. Itt is csinálnak ilyesmit, csak mást tesznek be utólag. Én olyat hallottam, hogy itt lett bőrös a kocsi, vagy anno alap  XLi carina itt lett ködlámpás, ha úgy kérte a vevő. Persze ez csak pletyka, de passzol abba képbe, hogy néha találni olyan márkaszervizből érkező kocsit, ami nem gyári felszereltségű, tehát nincs ,olyan összeállítású gyári csomag.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.24 12:47:00 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2219 Dátum: 2010.12.24 14:30:40 »
Megtaláltam  a PTC elektromos segédfűtés árát. Kb. 55 eFt, persze dollárban volt. Tehát nem biztos, hogy a hazai márkaképviselet is ennyiért adja. Ennyit meg nem biztos, hogy ér, tekintve, hogy a vezetékek, relék mind-mind hiányoznak még. Legvégén meg jöhet a hab a tortán, hogy a klímavezérlő vezérli-e ezt az egységet, ha gyárilag nem volt benne. Mert azért az nagy szívás, ha fizikailag kiépíti az ember, aztán meg nincs, ami meghajtsa. Utána lehet szétszedni újra és szégyenszemre vagy egy külön kapcsolóval kapcsolgatni, vagy valamilyen számunkra kedvezően vezérelt szálra egy relét bekötve az kapcsolgassa ezt a villanyfűtést is.
Nos, hát akkor ez is egy alternatíva.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.24 14:35:19 írta b.c. »