Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368824 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1065 Dátum: 2008.11.23 08:13:35 »
Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás  :yes: ... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...

Hasonlót már a 960 automatája is tud (ha gáz nélkül gyorsul a kocsi, visszarakja harmadikba), a friss Avensisének fejlettebbnek kell lennie. Mondjuk pont motorfékezésre én is szoktam használni a kart, de másra nem. Előzéskor elég lenyomni a gázpedált és kész. Minek váltanék, ha nem muszáj? :)

A Prius meg teljesen más. Nincs beleszólás abba, hogy a motor mikor megy és mikor nem, stb. Ez pedig pont jó így. :)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1066 Dátum: 2008.11.23 12:00:16 »
Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás  :yes: ... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...

De, okos váltó van az Avensisben is, erről már írtam többször is, hogy nem kapcsolgat fel feleslegesen emelkedőt észlelve.
A kickdown pedig egyik autóban sem vált vissza azonnal. Az elektronika előtte szépen eldönti, hogy 1 vagy netán több fokozatot kapcsoljon vissza. És vannak olyan szituációk az életben, amikor azonnal kell cselekedni.
Múltkor pl egy *** autós kanyarodott ki elém szabálytalanul, satuzni és lelassulni mögötte már nem volt idő. Szemből jöttek, de még belefért az előzés. Ha itt most lepadlózom az autót, akkor azzal értékes m-ek mennek veszendőbe. D-ből pedig átpöccintem kézi módba a váltót, és már ettől azonnal visszavált 1 fokozatot (a 2.4-es váltója a negyedik fokozatot 201-ig képes kihuzatni, szóval mindig lesz olyan sebességtartomány ahol azonnal visszakapcsol a váltó). Átpöccintés+padló pedig azonnal 2 fokozat visszaváltás. Erre értettem én.
Természetesen mi sem így közlekedeünk, de néha ilyen szituáció is előfordulhat. Pláne Ukrajnában.  :whistling:
Motorfék pedig Aut váltónál egyáltalán nincsen, itt is a szekvenciális üzemmód az egyetlen megoldás.
Vitáztunk már azon is, hogy piros lámpánál van aki ráragad a féklámpára, és ezzel tartja meg az autóját. Mi pedig nem akarjuk elvakítani a mögöttünk állót, és azért sokkal kényelmesebb megoldás 1-2 perc álldogálás esetében kivenni a váltót sebességből, lelépni a pedálról és behúzni a kéziféket.  :yes:
Mindezekre értettem én az Aut váltó ellenére történő váltásokat.

Nekem személy szerint nem jött be a Prius váltója (tudom, nem vagyunk egyfotmák), ezért is választanánk egy Prius vs Camry Hibrid esetében az utóbbit. Hasonló váltókulissza mint az Avensis esetében (csak nincs szekvenciális mód).
Egy kisbusz esetében (mint pl a Sienna) érthető, hogy nem a padlón van a váltó, de ott van is így elég hely, hogy az ember mászkáljon az ülések között, sőt akár arra is, hogy hátramásszon. De kérdem én, egy Priusban ez kivitelezhető lenne?
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.23 12:02:20 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1067 Dátum: 2008.11.23 15:40:39 »
A Priusban nem fog visszaváltani a váltó, akárhogy is padlózol.
Merthogy fokozatmentes...
Nem normál váltó van benne, hanem egy egyedi erőátviteli rendszer. Majdnem olyan egyszerű, mint a biciklilánc...

Fulika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1068 Dátum: 2008.11.24 13:47:56 »
Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás  :yes: ... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...

De, okos váltó van az Avensisben is, erről már írtam többször is, hogy nem kapcsolgat fel feleslegesen emelkedőt észlelve.
A kickdown pedig egyik autóban sem vált vissza azonnal. Az elektronika előtte szépen eldönti, hogy 1 vagy netán több fokozatot kapcsoljon vissza. És vannak olyan szituációk az életben, amikor azonnal kell cselekedni.
Múltkor pl egy *** autós kanyarodott ki elém szabálytalanul, satuzni és lelassulni mögötte már nem volt idő. Szemből jöttek, de még belefért az előzés. Ha itt most lepadlózom az autót, akkor azzal értékes m-ek mennek veszendőbe. D-ből pedig átpöccintem kézi módba a váltót, és már ettől azonnal visszavált 1 fokozatot (a 2.4-es váltója a negyedik fokozatot 201-ig képes kihuzatni, szóval mindig lesz olyan sebességtartomány ahol azonnal visszakapcsol a váltó). Átpöccintés+padló pedig azonnal 2 fokozat visszaváltás. Erre értettem én.
Természetesen mi sem így közlekedeünk, de néha ilyen szituáció is előfordulhat. Pláne Ukrajnában.  :whistling:
Motorfék pedig Aut váltónál egyáltalán nincsen, itt is a szekvenciális üzemmód az egyetlen megoldás.
Vitáztunk már azon is, hogy piros lámpánál van aki ráragad a féklámpára, és ezzel tartja meg az autóját. Mi pedig nem akarjuk elvakítani a mögöttünk állót, és azért sokkal kényelmesebb megoldás 1-2 perc álldogálás esetében kivenni a váltót sebességből, lelépni a pedálról és behúzni a kéziféket.  :yes:
Mindezekre értettem én az Aut váltó ellenére történő váltásokat.

Nekem személy szerint nem jött be a Prius váltója (tudom, nem vagyunk egyfotmák), ezért is választanánk egy Prius vs Camry Hibrid esetében az utóbbit. Hasonló váltókulissza mint az Avensis esetében (csak nincs szekvenciális mód).
Egy kisbusz esetében (mint pl a Sienna) érthető, hogy nem a padlón van a váltó, de ott van is így elég hely, hogy az ember mászkáljon az ülések között, sőt akár arra is, hogy hátramásszon. De kérdem én, egy Priusban ez kivitelezhető lenne?

Látod, a priusban ez is egyszerűbb. Nem kell kivenni sebességből, és kéziféket húzni, csak benyomod a váltó feletti P gombot, és erre parkolóállásba teszi (üres+kocsi rögzítve).  :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1069 Dátum: 2008.11.24 14:09:37 »
Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás  :yes: ... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...

De, okos váltó van az Avensisben is, erről már írtam többször is, hogy nem kapcsolgat fel feleslegesen emelkedőt észlelve.
A kickdown pedig egyik autóban sem vált vissza azonnal. Az elektronika előtte szépen eldönti, hogy 1 vagy netán több fokozatot kapcsoljon vissza. És vannak olyan szituációk az életben, amikor azonnal kell cselekedni.
Múltkor pl egy *** autós kanyarodott ki elém szabálytalanul, satuzni és lelassulni mögötte már nem volt idő. Szemből jöttek, de még belefért az előzés. Ha itt most lepadlózom az autót, akkor azzal értékes m-ek mennek veszendőbe. D-ből pedig átpöccintem kézi módba a váltót, és már ettől azonnal visszavált 1 fokozatot (a 2.4-es váltója a negyedik fokozatot 201-ig képes kihuzatni, szóval mindig lesz olyan sebességtartomány ahol azonnal visszakapcsol a váltó). Átpöccintés+padló pedig azonnal 2 fokozat visszaváltás. Erre értettem én.
Természetesen mi sem így közlekedeünk, de néha ilyen szituáció is előfordulhat. Pláne Ukrajnában.  :whistling:
Motorfék pedig Aut váltónál egyáltalán nincsen, itt is a szekvenciális üzemmód az egyetlen megoldás.
Vitáztunk már azon is, hogy piros lámpánál van aki ráragad a féklámpára, és ezzel tartja meg az autóját. Mi pedig nem akarjuk elvakítani a mögöttünk állót, és azért sokkal kényelmesebb megoldás 1-2 perc álldogálás esetében kivenni a váltót sebességből, lelépni a pedálról és behúzni a kéziféket.  :yes:
Mindezekre értettem én az Aut váltó ellenére történő váltásokat.

Nekem személy szerint nem jött be a Prius váltója (tudom, nem vagyunk egyfotmák), ezért is választanánk egy Prius vs Camry Hibrid esetében az utóbbit. Hasonló váltókulissza mint az Avensis esetében (csak nincs szekvenciális mód).
Egy kisbusz esetében (mint pl a Sienna) érthető, hogy nem a padlón van a váltó, de ott van is így elég hely, hogy az ember mászkáljon az ülések között, sőt akár arra is, hogy hátramásszon. De kérdem én, egy Priusban ez kivitelezhető lenne?

Meglep, amit erről írsz, hogy adott esetben rövidebb ideig tart ez a manuális visszakapcsolás, mint a kickdown által kiváltott automatikus. Én csak két automata váltós kocsit vezettem hosszabb távon, mindkettőben régi, "buta" automata volt - de ezek gyakorlatilag azonnal visszagangoltak kickdownra - rúgás, visszakapcs, egy pillanat alatt. Ha a modern, "gondolkodó" váltóknál ez ennyivel több időt vesz igénybe, mint ahogy írod, akkor ez komoly visszalépés ezen a téren  ::) ...

Erről a "hogyan álljak a lámpánál" dologról még egy kérdés... Miért nem lehet D-ben lévő váltóval, ÉS behúzott kézifékkel állni? Ez árt valaminek?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1070 Dátum: 2008.11.24 15:28:28 »
Nem tudom mennyire ártana a D-ben lévő váltó+ kézifék kombináció (igaz a könyv azt sem írja, hogy cselekdjen így az ember), de ez valahol olyasmi lenne, mintha a kézi váltós autónál a kuplungot csúsztatnád, és közben meg behúznád a kéziféket.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1071 Dátum: 2008.11.24 15:31:05 »
Meglep, amit erről írsz, hogy adott esetben rövidebb ideig tart ez a manuális visszakapcsolás, mint a kickdown által kiváltott automatikus. Én csak két automata váltós kocsit vezettem hosszabb távon, mindkettőben régi, "buta" automata volt - de ezek gyakorlatilag azonnal visszagangoltak kickdownra - rúgás, visszakapcs, egy pillanat alatt. Ha a modern, "gondolkodó" váltóknál ez ennyivel több időt vesz igénybe, mint ahogy írod, akkor ez komoly visszalépés ezen a téren  ::)

Azért nem hosszú másodpercekre kell itt gondolni, de érzékelhető a különbség a két módszer között.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1072 Dátum: 2008.11.24 16:17:21 »
Nem tudom mennyire ártana a D-ben lévő váltó+ kézifék kombináció (igaz a könyv azt sem írja, hogy cselekdjen így az ember), de ez valahol olyasmi lenne, mintha a kézi váltós autónál a kuplungot csúsztatnád, és közben meg behúznád a kéziféket.

Miért? Mi a különbség aközött, hogy D-ben a lábféken állsz, vagy a kézifék van behúzva?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1073 Dátum: 2008.11.24 16:20:13 »
Szerintem a fékpedál nem csak a féket kezeli. Váltani is csak akkor tudsz, ha rálépsz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1074 Dátum: 2008.11.24 16:23:28 »
Szerintem a fékpedál nem csak a féket kezeli. Váltani is csak akkor tudsz, ha rálépsz.

Igen, nyilván kapcsol is valamit, érzékeli a vezérlés hogy "a sofőr most fékez". De a gyártó gondolhatott a kézifékes D-ben állás esetére is, onnan is kaphat jelet a vezérlés. Meg kéne nézni a kézikönyv(ek)et, ír-e erről valamit, hogy szabad-e alkalmazni ezt a metódust?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1075 Dátum: 2008.11.24 16:27:57 »
Írtam a műszaki igazgatónknak....

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1076 Dátum: 2008.11.24 17:10:55 »
Ide vágó téma,  :tt2:

Automata váltó esetén állunk a féken lámpánál, vagy üres és "kézifék" ?

Hallottam már mindkettőről, hogy az a jobb a rendszernek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1077 Dátum: 2008.11.24 17:21:18 »
Ide vágó téma,  :tt2:

Automata váltó esetén állunk a féken lámpánál, vagy üres és "kézifék" ?

Hallottam már mindkettőről, hogy az a jobb a rendszernek.


A rendszernek egyik sem árt, viszont a mögötted állónak biztosan a kézifékes metódus a jobb  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1078 Dátum: 2008.11.24 17:23:28 »
No, megjött a válasz: Normál automata váltónál az a jobb, ha P-be rakja az ember, mert megviseli a kéziféket ha D-ben azzal fékezik az autót.
Hibridnél szintén ellenjavallott a dolog, de ott már nem csak a kézifék miatt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1079 Dátum: 2008.11.24 18:01:41 »
No, megjött a válasz: Normál automata váltónál az a jobb, ha P-be rakja az ember, mert megviseli a kéziféket ha D-ben azzal fékezik az autót.
Hibridnél szintén ellenjavallott a dolog, de ott már nem csak a kézifék miatt...

Na, hát ez így egyértelmű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )