Amúgy az Avéban nem "okos" az automata? A Corollában az MMT pl. észleli, ha lejtőn haladsz, és hiába veszed le a lábad a gázról, nem kapcsol följebb, hogy így meglegyen a motorfék-hatás ... Azt sem teljesen értem, hogy miért használjátok előzésnél a manuális kapcsolást? Kickdownra úgyis visszagangol...
De, okos váltó van az Avensisben is, erről már írtam többször is, hogy nem kapcsolgat fel feleslegesen emelkedőt észlelve.
A kickdown pedig egyik autóban sem vált vissza azonnal. Az elektronika előtte szépen eldönti, hogy 1 vagy netán több fokozatot kapcsoljon vissza. És vannak olyan szituációk az életben, amikor azonnal kell cselekedni.
Múltkor pl egy *** autós kanyarodott ki elém szabálytalanul, satuzni és lelassulni mögötte már nem volt idő. Szemből jöttek, de még belefért az előzés. Ha itt most lepadlózom az autót, akkor azzal értékes m-ek mennek veszendőbe. D-ből pedig átpöccintem kézi módba a váltót, és már ettől azonnal visszavált 1 fokozatot (a 2.4-es váltója a negyedik fokozatot 201-ig képes kihuzatni, szóval mindig lesz olyan sebességtartomány ahol azonnal visszakapcsol a váltó). Átpöccintés+padló pedig azonnal 2 fokozat visszaváltás. Erre értettem én.
Természetesen mi sem így közlekedeünk, de néha ilyen szituáció is előfordulhat. Pláne Ukrajnában.
Motorfék pedig Aut váltónál egyáltalán nincsen, itt is a szekvenciális üzemmód az egyetlen megoldás.
Vitáztunk már azon is, hogy piros lámpánál van aki ráragad a féklámpára, és ezzel tartja meg az autóját. Mi pedig nem akarjuk elvakítani a mögöttünk állót, és azért sokkal kényelmesebb megoldás 1-2 perc álldogálás esetében kivenni a váltót sebességből, lelépni a pedálról és behúzni a kéziféket.
Mindezekre értettem én az Aut váltó ellenére történő váltásokat.
Nekem személy szerint nem jött be a Prius váltója (tudom, nem vagyunk egyfotmák), ezért is választanánk egy Prius vs Camry Hibrid esetében az utóbbit. Hasonló váltókulissza mint az Avensis esetében (csak nincs szekvenciális mód).
Egy kisbusz esetében (mint pl a Sienna) érthető, hogy nem a padlón van a váltó, de ott van is így elég hely, hogy az ember mászkáljon az ülések között, sőt akár arra is, hogy hátramásszon. De kérdem én, egy Priusban ez kivitelezhető lenne?