Áldottam. Mert tudtam kormányozni a Mecseken lejtőn lefelé, kanyarban, fékezés közben, miközben jöttek szembe.
...és olyan még nem volt, hogy nyomtad, nyomtad a féket, de nem lassultál?
Vannak szélsőséges helyzetek, amikor a blokkolás gyorsabb megállást eredményez, és ez hasznosabb, mint a megállás. Nekem igen jól jött volna tavaly télen egy ABS kikapcsoló, miközben kb. 30-ról fékezve lassulás nélkül, kattogó blokkolásgátlóval haladtam egy körforgalom felé. Kézifékkel tudtam lassítani, blokkoló kerekekkel még jobban sikerült volna.
Az ESP kikapcsolásáról már leírtam a véleményem, elsőkerekes autónál értelmetlennek tartom (ti. a kikapcsolást), hátsókerekes autónál - a konstrukció és a jellemzően meglévő teljesítmény felárát kifizetve - jogot formálnék a kikapcsolásra. Ha ezzel okoznék problémát, vállalnám az alapesettől súlyosabb szankciót.
Tény, hogy van néhány különleges helyzet, ahol jobb, ha blokkol a kerék. Itt nyilván előfordulási valószínűség a kulcsszó. Ami az említett ritka speciális szituk esetében nem elég magas ahhoz, hogy ezért kikapcsolhatóvá tegyük a cuccot, bevállalva ezzel egy jóval nagyobb kockázatot.
A második bekezdésre is alapvetően ugyanez a válasz. Mondjuk, elhiszem személy szerint rólad, hogy tudnál felelősséggel dönteni arról, mikor kapcsold ki az ESP-t és mikor ne, illetve hol és hogyan vezess, amikor ki van kapcsolva. De szerinted hányan hoznának ezzel kapcsolatosan rossz döntést? És hiába vállalnák akár ők is utólag a szankciókat, ha teszem azt kinyírtak vagy megnyomorítottak valaki(ke)t. Tudod, mit mondok? Még saját magammal kapcsolatosan sem merem 100 % biztonsággal kijelenteni, hogy mindig tudnám, hol a határ. Mert lehet, adódna olyan szitu, hogy csak
azt hinném, hogy tudom. Aztán kopp, vagyis csatt, meg reccs... Nem, nem. Ne bízzunk ilyesmit az emberi lények döntésére. Van olyan, hogy euforikus öröm, van olyan, hogy gyilkos harag, van olyan, hogy elkeseredett bánat... és van olyan, hogy alkohol... Ilyen helyzetekben jobb, ha nincs ott az a gomb.