Köszönöm mindenkinek a pozitív hozzá(m)állást! Külön köszönöm az előszűrést! A távolságot is csak azért írtam be a negatívok közé, mert ha blikkre kell mennem a 10 körül fogyasztó Skodával többezer km-t, az durva. Így, hogy a felejtőseket kizártad, mindjárt jobban belefér az időbe, üzemanyag-keretbe. A lehetséges hibákat elolvastam, nem riaszt el, mert ha havi 10-et félrerakok az esetlegesen később előjövő hibák finanszírozására, akkor is beljebb vagyok anyagilag, mint a VW-vel. Amúgy a következő felhasználási feltételek jellemzőek: Évi min. 25.000 km. Volt már 60 is, de jellemzően 25-35ekm. A minimális napi bontás így néz ki: napi 100 km, ebből kb 50 km országút 70-90km/h, 20km főút 120 km/h, 30km város Bp, csúcsidő. Ha ennél többet megyek, az jellemzően országút / főút / pálya (~150 km/h). A Bp-i forgalomnál is ritka, hogy araszoljak, van némi rutinom, kikerülöm a dugót, még annak árán is, hogy kicsit több a km. Ezekre a paraméterekre amúgy megfelel a D4-D? Más is ajánlotta már nekem a benzinest, de sztem a futásteljesítmény miatt már üzemanyagban nem térül meg. Bár ha a D4-D eszik 6 körül, a benzines meg 7 körül, az még nem rossz. Csak olyan hihetetlenek nekem a keveset fogyasztó benzinesek. Nem csak a Skodák miatt, hanem a céges Corolla 1.4, 97(?)LE is nekem bő 20%-kal többet fogyasztott pl városban, mint a gyári adat, országúton ha nem volt váratlan esemény, akkor egyenletes 90km/h-nál alig tért el a gyáritól, de olyan nincs, hogy ne kelljen fékezni, gyorsítani, stb, pályán pedig szintén 15-20% túlfogyasztás. Ezek alapján szétnézzek szerintetek a benzinesek között?
Nálunk ez így megy. Mindig szívesen üdvözöljük azokat, akik racionális érvek mellett eljutnak a Toyotához. Legjobb tudásunk, és nmémi tapasztalat mentén segítünk.
A leírt felhasználási módhoz én is dízelt keresgélnék első körben. Azonban, ott az érme másik oldala is, hogy ennyi pénzért csak sokat futott dízelek vannak, amik előrevetíthető karbantartási költségei az idő és km előrehaladtával növekszik, nem is kicsit. Ellenben, valóban eljárnak minden odafigyelés nélkül is 6 literből és akkor még sokat mondtam.
A benzinesnél a napi fenntartásban csak a fogyasztás az, ami többletként jelentkezik, az általad leírt körülmények között a gyári értéket (7,6) tippelném, amit igényelne átlagban. Minél többet használnád városban, annál több lenne a fogyasztás. Az 1,8-as vvt-i motor nagyon harmonikus, nálam 5,5-8,5 liter között mozog a fogyasztás. Azt sem írtam, hogy a 20.000km nagy részét feleségem vezette munkája miatt, szóval, lehet, hogy nem jártunk autópályán, de a nők stílusa fogyasztásban azért valamennyire hasonló a pályás fogyasztáshoz (nem figyelnek rá). Alattam nem lenne a nagyátlag sem a Corollám 6,4 értéke felett. De nekünk ideálisak a körülményeink...
Ha már dízel: nézz körül a sima 2,0 TD-k között. Nincs kettőstömegű, nincs CR-rendszer, csak egy turbo a japán(!) motoron. Örök élet, meg egy nap. Azonos árakon szokták hirdetni a d4d-kkel, amiket "valamiért" szintén azonos áron hirdetnek az 1,8 vvt-t -kkel. A TD-vel az az egyetlen gond, hogy a facelift után már nem volt elérhető, leváltotta a d4d teljes egészében.
Összességében azt tudom mondani, hogy ki lehet fogni a d4d-k között is hosszú távon jót, de valszeg magasabb a kockázata, mint a TD, vagy főleg a benzines esetében. Lényeg az állapot!
Saját vásárlásomkor pl. úgy történt a "döntés", hogy tesómmal két oldalról kinyitottuk a hátsó ajtókat és egymással szemben behajoltunk az autóba. Az első szubjektív érzékelések alapján összenéztünk és beindítás nélkül azt mondtuk: "Ez az autó KELL!"
Nem csalódtam. Toyota fanatikus módjára 1 év alatt ugyan ráköltöttem a karbantartások, szervizek, alkatrész cserére kb 100.000Ft-ot, plusz felgumiztam 2 garnitúra új prémium gumival, de nem tervezett problémám nem volt vele. Ez egy jól sikerült konstrukció, melynek nagy előnye, hogy a Carina E alapjaira épült, voltaképpen annak egy modernebb (de mára ugyanúgy avultas, mégis jó megjelenésű) kiadása.
A tanácsokhoz még egy:
Légy türelmes!
És légy ugrásra készen, ha feltűnik egy-egy jó ajánlat. A fórumon van olyan barátom, aki már legalább 2-3 jó vételt szalasztott el, mert nem tudott éppen akkor ugrani értük. A jó autókat maximum 2-3 napig árulják!
Célszerű beállítani a használtautó.hu-n az autóvadászt az Avensisre, hogy minél hamarabb értesülj az újabb hirdetésekről...