Szavazás

Milyen autó akkumulátort használsz?

Toyota/ Optifit
31 (18.5%)
Banner
25 (14.9%)
Bosch
22 (13.1%)
Exide
23 (13.7%)
Optima
2 (1.2%)
Moll
1 (0.6%)
Perion
5 (3%)
Jász akku
7 (4.2%)
Yuasa
8 (4.8%)
Varta
18 (10.7%)
Egyéb
9 (5.4%)
Nem kellett cserélni
16 (9.5%)
ROMBAT
1 (0.6%)

Összes szavazó: 125

Szerző Téma: Akkumulátorok, töltése, karbantartása, minden ami elektromos energia tárolás  (Megtekintve 275491 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
28ezerért lehet is jó!!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
+ egyéb költségek -(

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Ballanszírozás:

A cellák nagyobb feszültségszinten történő alkalmazásához azokat sorba kell kötni. Ebből
kifolyólag azokat sorosan kell tölteni is. Azonban a gyártók nem garantálják, hogy két cella
tökéletesen egyforma. Tehát ha az egyik cella már feltöltött, de szomszédjai még nem, akkor a
töltőáram nem fog jelentősen visszaesni, azonban a cella túltöltése
annak tönkremeneteléhez, kigyulladásához vezet.
Ezt elkerülendő, töltés során minden cella feszültségét figyelni kell, hogy a megengedett
határon belül maradjon, igény esetén a magasabb feszültségű cellát „ki kell kerülni” egy
műterhelésen keresztül, vagy az alacsonyabb feszültségű cellát kell jobban tölteni.

Balanszírozási módszerek:

Cella „kikerülés” (Cell Bypass):
o Az áramkör figyeli az egyes cellák feszültségét
o Amikor a cella közelít a teljes töltöttséghez, egy műterhelést kapcsol a cellára, hogy
„kikerülje” a töltőáram a cellát
o Ez korlátozza a töltési áramot a többi celláknál, így lassabban töltődik fel a többi cella
o Kiegyenlítés csak a teljes feltöltés után, a töltés végén lehetséges

+ Általánosan alkalmazott IC-vel megvalósítható
+ Amennyiben néhány cella túltöltött, a hatásfok nem túl rossz
- A „kikerült” cella áramát hővé alakítja
- Amennyiben néhány cella alultöltött, rossz a hatásfoka, a töltési energia nagy részéthővé alakítja
- Külön cellamonitorozás szükséges

Elkülönített, cellánkénti töltés:
o Cellánként egy-egy elkülönített töltő
o Konstans áram/konstans feszültség töltés (CC/CV)

- Magas alkatrészszám – magas költség
- Magas alkatrészszám – kisebb megbízhatóság
+ Magas hatásfok
- Külön cellamonitorozás szükséges

Forrás: Jaskó László ME GMIK ugyanitt Li-Ion, Li-Fe, Li-Po, Li-Po Hybrid akkuk.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
+1 Köszi!  ::)
Szívesen.-)

49. oldal
"A gyakorlatban sűrűn előfordul az eredetinél nagyobb kapacitású akkumulátor
alkalmazása, ha az a járműben méreténél fogva elhelyezhető. Mivel a nagyobb
akkumulátort nagyobb árammal kell tölteni, ezért a generátor túlterhelődhet. Ha a
generátor nem tudja a szükséges nagyobb töltőáramot biztosítani, akkor esetleg nem is
tudja a nagyobb akkumulátort teljesen feltölteni."

Ezzel nem értek egyet, mert:
A nagyobb kapacitású akkumulátort nem kell, hanem lehet nagyobb áramerősséggel tölteni.
A generátort úgy méretezik, hogy a gépjármű összes villamos igényét fedezni tudja. Elég 1-2 fogyasztót nem használni, és máris biztosan lesz elegendő áramerősség.
Ami nagyon meg tudja terhelni a generátort, és a fedélzeti elektronikában is előfordulhat, hogy kárt okoz, az a nagyon lemerült akkumulátor, a hirtelen nagy áram felvétele és az emiatt a rendszerben esetleg kialakuló feszültségcsúcsok miatt.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Ezzel nem értek egyet, mert:
A nagyobb kapacitású akkumulátort nem kell, hanem lehet nagyobb áramerősséggel tölteni.
Egyetértek. Sőt, minél kisebb áramerősséggel töltünk, az annál jobb az akksinak, viszont az is igaz, hogy ilyen esetben hosszabb töltési időre van szükség. Extrém helyzetben látok esélyt arra, ha nagyobb kapacitású akksit tesznek olyan autóba, amit ritkán használnak és csak rövid utakon, akkor az ne bírjon rendesen feltöltődni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Igen.
A kocsit nagyméretű akkuval vettem, adattábla kopott volt, nem látszott pontosan mekkora, 70 Ah fölöttinek nézett ki, a helyre éppen elfér. Erősítő miatt rakhattak bele ekkorát, a kábelek még megvoltak a csomagtartóig. Azzal elment még 5 évet nálam (nem tudom, mikor került bele), tavaly lecseréltem egy 74 Ah-s akkura. Ehhez képest generátornak (70 A-es Denso), egyéb részegységnek semmi baja nem volt hála Istennek. 45 Ah-tól hozzák a keresők az akkukat a kocsimhoz, azokhoz képest ez a halálában is teker akkorát...
Ismerősöknek is javaslom, hogy ha befér, tegyenek nagyobbat bele, baj ebből még nem volt (nem sokkal drágább, oké, kicsit nehezebb).
Nem lényegtelen, hogy nagyon rövid távokon használom, sokat indítózok. Fel is tölti szerintem, egy év alatt kiderült volna, ha nem.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.20 18:03:51 írta vd1234 »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Ugyanezen gondolat mentén tettem épp most a Yaris-ba 50Ah-sat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Tudom, láttam, szerintem nem bánod meg :)
Azért írtam az előbbit, hogy nem kell félni, akár jóval nagyobbat is bele lehet tenni. Az újabb konstrukcióknál nincs nagy  tapasztalatom, 2010-es Astrában nem volt gond.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Ennél nagyobb belefért volna még, de cserélni kellett volna a kis tálcát ami alatta van, vagy át kellett volna alakítani (pl. az egyik peremének levágásával). Ez egy az egyben az a fizikai méret, ami oda való, bónusz a nagyobb kapacitás és a nagyobb indítóáram.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Ugyanezen gondolat mentén tettem épp most a Yaris-ba 50Ah-sat.

Ez azért nem sokkal nagyobb. Nekem nincs nagyobb helyem mint az erdeti 55-ös, így abban a befoglaló méretben mentem felfelé teljesítményben (241x175x175(190)). EXIDE PREMIUM 12V 64AH 640A lett végül.

Amúgy ha egy akkunál meg van adva a mérete, abba beletartoznak az esetlegesen felfelé kiálló csatlakozók is, vagy csak maga az akku "burkolata", "teste"?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
A csatlakozók is. A legtöbb akksinak a csatlakozója viszont süllyesztetten van elhelyezve (a csatlakozók közötti középső rész pedig meg van emelve, így bruttó/nettó méret megegyezik).
Igen, nem sokkal nagyobb, az említett extrém példa miatt sem akartam sokkal nagyobbat, mert a yaris rövid távokon utazik, igaz naponta kétszer. Az indítóárama viszont nem kevéssel nagyobb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Ez azért nem sokkal nagyobb. Nekem nincs nagyobb helyem mint az erdeti 55-ös, így abban a befoglaló méretben mentem felfelé teljesítményben (241x175x175(190)). EXIDE PREMIUM 12V 64AH 640A lett végül.

Amúgy ha egy akkunál meg van adva a mérete, abba beletartoznak az esetlegesen felfelé kiálló csatlakozók is, vagy csak maga az akku "burkolata", "teste"?
A feljebb említett Astrába magasabbat tettünk, mint amit hoznak a katalógusok hozzá. Persze kipróbáltuk, semmi esély nincs zárlatra, vagy motorháztetőbe való ütközésre. Nem mondom, hogy követendő a példa, de ez is egy lehetséges megoldás.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről